2014-07-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradition
Hur ser ni konservativa på den frågan? Stödjer ni någon sida, i så fall vilken? Varför?

Måste erkänna att jag själv har för lite kunskaper för att direkt ta tydlig ställning, även om jag nog skulle föredra någon form av tvåstatslösning. Dock är det deras ensak.
Sitter utomlands och läser om Israels illgärningar. Hemskt. Såg att Hamas fångat en Israelisk soldat, hoppas dom pinar honom länge.
ISRAEl har gått för långt helt enkelt, skyller allt på förintelsen för att uppföra sig värre än djur. Jag besökte Israel på 70 talet i studiesyfte, värre folk har jag aldrig träffat på.
Citera
2014-07-21, 23:02
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Vilken upprörande frågeställning, och inne på ett konservativt forum dessutom! Varför skulle en svensk tänkande människa engagera sig i en konflikt mellan judar och araber på andra sidan jordklotet? Ett beteende som gör att dagens politiker hellre tillgodoser den hitresta medelklassen från Syrien, Irak och Gaza än att se till att svensk skola och vård fungerar.
Citera
2014-07-22, 09:21
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedest
Sitter utomlands och läser om Israels illgärningar. Hemskt. Såg att Hamas fångat en Israelisk soldat, hoppas dom pinar honom länge.
ISRAEl har gått för långt helt enkelt, skyller allt på förintelsen för att uppföra sig värre än djur. Jag besökte Israel på 70 talet i studiesyfte, värre folk har jag aldrig träffat på.

Själv besökte jag Israel 2011. Det var det mest öppenhjärtade människor jag har träffat på (oavsett om de var judar eller araber). Du hade helt enkelt otur.
Citera
2014-07-22, 10:40
Medlem
Är det samma problematik som med barn som blir slagna av sina föräldrar sedan slår sina egna barn? Judarna har minst sagt behandlats illa genom åren och tar du nu på sig rollen som plågoande.
Helt otroligt att dessa människor som upplevt eller har släktingar som levt i nazityskland själva inför lagar som ger palestinier sämre villkor, vad är skillnaden mellan nazityskland och dagens styrande i Israel?
Citera
2014-07-22, 12:56
Medlem
ProDeos avatar
Denna tråd bör vara mer aktiv med tanke på det som händer nu.

Läste att palestina har skickat 1400 raketer mot israel sedan 8 juli.
Israel vill och vill fortfarande få slut på kriget, men palestina vill inte (hamas). Hur kan det då vara Israels fel att de skjuter tillbaka?

Israel har bättre försvar, är det då deras fel att inte israeler dör när palestina skjuter raketer mot dem?

Sedan skickar palestina ut propaganda om att diverse barn blivit avrättade/dödade dock har det visat sig vara falskt, då dessa bilder kommer från syrien. Sedan så skjuter palestina på sina egna för att få det till att Israel dödar alla.

Israel ringer och varnar folket som bor i de områden de skall bomba så de hinner fly, är detta barbariskt? Värre vore om de bara bombade och inte varnade dem?

Sedan har man hittat vapen i FN's lokaler i palestina, raker, som används för att skjuta mot Israel.

Man blir bara så trött på svensk media som är så pro-palestina att det blir löjligt. Varför kan de inte bara beskriva det som händer...
Citera
2014-07-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Denna tråd bör vara mer aktiv med tanke på det som händer nu.

Ska tråden vara aktiv ska det handla om kopplingen till konservativ ideologi. Det finns givetvis en stor tråd om händelserna I sig.

Citat:
Israel har bättre försvar, är det då deras fel att inte israeler dör när palestina skjuter raketer mot dem?

Vem talar du med? Var ser du att någon påstår det i tråden? Och vad har det med conservatism att göra?

Citat:
Sedan så skjuter palestina på sina egna för att få det till att Israel dödar alla.

En stor konspiration då, eftersom även oberoende observartörer har sett det. Och I minst ett fall har Israel bekräftat, så dom är också med I konspirationen.

Och vad har det med conservatism att göra?

Citat:
Israel ringer och varnar folket som bor i de områden de skall bomba så de hinner fly, är detta barbariskt? Värre vore om de bara bombade och inte varnade dem?

Vem talar du med? Var ser du att någon påstår det i tråden? Och vad har det med conservatism att göra?
Citera
2014-07-23, 21:34
Medlem
galentorsks avatar
Detta börjar gå över styr... För många civila sätter livet till p.g.a. att USA och resten av västvärlden tar Israels sida i konflikten. Att israeler står på toppen av ett berg för att som på en fotbollsmatch kolla och heja på hur palestinska civilbefolkningen blir sprängda är något som är helt absurt och inhumant.

CNN reportern Diana Magnay som pratar i detta klipp förklarar hur dessa israeler behandlade henne och hennes filmteam med följande citat.
Citat:
Israelis on hill above Sderot cheer as bombs land on #gaza; threaten to 'destroy our car if I say a word wrong'. Scum.

Visst ska Israel kunna försvara sig från Hamas men är det verkligen försvar att misshandla, skjuta och bombardera oskyldiga människor till döds? Tycker det är en jävligt sjuk värld vi lever i, är så trött på att media nu för tiden hela tiden ska välja sida och aldrig visa andra sidan av myntet. Jag avslutar med detta klipp där en oskyldig man som med ett par så kallade mänskliga sköldar varav 2 personer är svenska ska leta upp mannens familj. Plötsligt blir de bestjutna av israeliska sniprar och personen i fråga dör. Denna incidenten har det även skrivits om på aftonbladet.
Senast redigerad av galentorsk 2014-07-23 kl. 21:38.
Citera
2014-08-05, 15:52
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galentorsk
Detta börjar gå över styr... För många civila sätter livet till p.g.a. att USA och resten av västvärlden tar Israels sida i konflikten. Att israeler står på toppen av ett berg för att som på en fotbollsmatch kolla och heja på hur palestinska civilbefolkningen blir sprängda är något som är helt absurt och inhumant.

CNN reportern Diana Magnay som pratar i detta klipp förklarar hur dessa israeler behandlade henne och hennes filmteam med följande citat.

Visst ska Israel kunna försvara sig från Hamas men är det verkligen försvar att misshandla, skjuta och bombardera oskyldiga människor till döds? Tycker det är en jävligt sjuk värld vi lever i, är så trött på att media nu för tiden hela tiden ska välja sida och aldrig visa andra sidan av myntet. Jag avslutar med detta klipp där en oskyldig man som med ett par så kallade mänskliga sköldar varav 2 personer är svenska ska leta upp mannens familj. Plötsligt blir de bestjutna av israeliska sniprar och personen i fråga dör. Denna incidenten har det även skrivits om på aftonbladet.

Läser ej aftonbladet, värdelös tidning enligt mig.

Hur mång oskyldiga som dödas är omöjligt att veta. Hamas använder inte armekläder, vilket gör att det blir svårt att veta om de tillhör hamas eller inte.

Sedan så har man hittat vapen i skolor, inte 1 utan 3! och dessa är UN eller liknande (internationellt) Hamas skjuter från skolor, mosker, sjukhus etc. Israel har sagt att de skjuter dit raketerna kommer ifrån.
http://www.youtube.com/watch?v=Yu54a...ature=youtu.be
Dessa "oskyldiga" vr är föräldrarna till dessa barn som står i varje svensk v och säger d är oskydig och allt är Israels fel? Har Israel sagt de bobar där raketerna kommer ifrån så är det inte svårt att räkna ut vad som kommer hända?

Israel vill ha eld upphör, hamas vill inte. Ändå är det Israels fel. Kolla in Brigitte Gabriel så får man en annan bild av det som händer än aftonbladet mfl Även Pamela geller

http://pamelageller.com/2014/05/pale...d-israel.html/

http://pamelageller.com/2014/07/ital...led-kids.html/

http://pamelageller.com/2014/08/sund...s-staged.html/

Tro eller inte tro på detta.

Det är fel om Israeler står och jublar för att folk dör!

Såg ej att han blev skjuten, tycker det ser sjukt knepigt ut vid 2;20-2;25. Står han inte brevid honom när det låter, sedan bryts det och sedan ligger han på marken? Aldrig blivit skjuten, men ligger man och kollar på telefonen om man blir skjuten? samt klippt runt 2;57. Skotten träffar framför - klippt - ligger stilla. Det är vad jag tycker det ser ut som. Dock ser jag på telefonen

Jag stödjer Israel och anser mig själv som konservativ och det är pga jag anser Israel vara en demokrati
Citera
2014-08-08, 05:07
Medlem
stevenstillss avatar
Jag har svårt att engagera mig i händelserna i Gaza. Kanske har jag sett det här allt för länge. Det blir ett sorts mönster. Hamas börjar det hela och så svarar Israel oproportionerligt. Som konservativ och i viss mån kristen vill jag se mer respekt för människan och människovärdet. Man ska helt enkelt bete sig hyggligt mot sina medmänniskor och grannar. Man bör se andra som man ser sig själv. Det handlar om synen på andra. Och på sig själv. Att ha förmågan att förlåta ska inte ses som svaghet utan som en styrka.

Jag ser inget av det här i Israel-Gaza. Det finns bara en gammaltestamentlig oförsonlighet. Öga för öga och tand för tand. Hela tiden. Jag ser bara två folk, präglade av sina förkristna abrahamitiska regelreligioner, som pucklar på varandra. Ingen vill se sin egen del i det som händer. Tröttsamt.
Citera
2014-08-09, 12:26
Medlem
Hoppas Israel jämnar Gaza med marken så man slipper höra detta eviga tjafsandet om Gaza på nyheterna.
Citera
2014-11-06, 03:09
Medlem
Substantials avatar
Att judar har en koppling till området kan jämföras med att Sverige har koppling till en stor del av världen pga sverige som stormakt under karolingerna. Vidare så har Israel tagit mer mark än FN deklarerade vid 60 talet. samtidigt gjorde man allt detta utan att fråga palestinierna. Medan allt detta pågår stämplar man hamas som terrorister fast människorna av gaza har röstat fram dessa, som ett rent svar av att Israel bombar sönder dom. Hamas primära mål har varit att häva blockaden, något israel inte går med på, om israel gör det ska de se att hamas sätter sig vid förhandlingsbordet. Att israel sedan är den största exportören av medicin är som att säga danskarna bombar sönder sverige, men erbjuder humanitär hjälp. Israel som är USA vänner har också förmått USA att använda sitt VETO när frågan om Israel ska ställas inför ICC för brott mot mänskligheten. De fortsätter att annektera mark för att bygga, medan de sedan 40-talet vill förbjuda staten palestina. Israel önskar bygga så pass mycket att det till slut inte finns något att förhandla om. 135 länder har erkänt palestina och PLO ansågs av FN som värdiga och kompetenta att agera som tillförordnad regering å palestinas vägnas. Yitshak Rabbi f.d premiär minister mördades av en extrem höger israeli (Yigal Amir) för att ha skrivit under Osloavtalet 1993 för att komma till underfund med konflikten.

HELT solklart vilka som är svin och vilka som har rätt till landet. Palestinierna har funnits där VÄLDIGT länge. Israel blev lovad landet genom gud, skillnaden var att det var Barnen av Israel, dvs dåtidens folk. Dagens har INGEN som helst rätt till landet.

Den som ignorerar allt detta kan man ju inte diskutera med. Fråga efter källor javisst, men att neka till allt detta pga okunskap eller någon annan dum anledning bevisar bara hur urbota korkat det är att ens ifrågasätta palestiniernas rätt till landet.

Och för de som ''ej bryr sig men värnar om sverige'' Ju mer Israel bombar Palestina desto mer invandring får Sverige. Försöker inte plocka poäng, säger bara vad den reela verkliga konsekvensen blir.

Palestina åt Palestina.
Citera
2014-11-06, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Substantial
Att judar har en koppling till området kan jämföras med att Sverige har koppling till en stor del av världen pga sverige som stormakt under karolingerna. Vidare så har Israel tagit mer mark än FN deklarerade vid 60 talet. samtidigt gjorde man allt detta utan att fråga palestinierna. Medan allt detta pågår stämplar man hamas som terrorister fast människorna av gaza har röstat fram dessa, som ett rent svar av att Israel bombar sönder dom. Hamas primära mål har varit att häva blockaden, något israel inte går med på, om israel gör det ska de se att hamas sätter sig vid förhandlingsbordet. Att israel sedan är den största exportören av medicin är som att säga danskarna bombar sönder sverige, men erbjuder humanitär hjälp. Israel som är USA vänner har också förmått USA att använda sitt VETO när frågan om Israel ska ställas inför ICC för brott mot mänskligheten. De fortsätter att annektera mark för att bygga, medan de sedan 40-talet vill förbjuda staten palestina. Israel önskar bygga så pass mycket att det till slut inte finns något att förhandla om. 135 länder har erkänt palestina och PLO ansågs av FN som värdiga och kompetenta att agera som tillförordnad regering å palestinas vägnas. Yitshak Rabbi f.d premiär minister mördades av en extrem höger israeli (Yigal Amir) för att ha skrivit under Osloavtalet 1993 för att komma till underfund med konflikten.

HELT solklart vilka som är svin och vilka som har rätt till landet. Palestinierna har funnits där VÄLDIGT länge. Israel blev lovad landet genom gud, skillnaden var att det var Barnen av Israel, dvs dåtidens folk. Dagens har INGEN som helst rätt till landet.

Den som ignorerar allt detta kan man ju inte diskutera med. Fråga efter källor javisst, men att neka till allt detta pga okunskap eller någon annan dum anledning bevisar bara hur urbota korkat det är att ens ifrågasätta palestiniernas rätt till landet.

Och för de som ''ej bryr sig men värnar om sverige'' Ju mer Israel bombar Palestina desto mer invandring får Sverige. Försöker inte plocka poäng, säger bara vad den reela verkliga konsekvensen blir.

Palestina åt Palestina.

Ju mer invandring till Europa ju bättre för israel.
Stor israel ska uppstå och israel gör det man känner för.

Öppna era hjärtan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in