2014-08-07, 22:24
Medlem
Tittade på Torino mot BP. Och under första halvlek gjorde Kristinn Jonsson två mål, vilket borde innebära att det var ett mirakel på gång. Tyvärr gjorde han båda i eget mål…

Torino behärskade matchen fullständigt. Jonssons andra mål var ett försök att täcka ett inlägg, men där han förändrade bollbanan och ställde den egna målvakten. Tror att kanske Darmian fick det målet. Darmian var i övrigt bra.

Quagliarella fick hoppa in med lite mer än en halvtimme kvar, till publikens jubel. Han såg ut att vara jävligt spelsugen. Strålande inhopp, även om han hade marginalerna mot sig. Men han fick slå in en straff. Viktigt att få göra mål. Martinez rundade av segern med ett mål i slutminuterna.

Torino kunde och borde ha gjort något mål till. Samtidigt var det svårspelat i regnet. 22.000 åskådare. Det ser bra ut för Torino. Var fan är F.G?
Senast redigerad av Brille68 2014-08-07 kl. 22:51.
Citera
2014-08-07, 22:28
Medlem
Igår spelade Cagliari vänskapsmatch mot Apollon Limassol i Oristano. Oavgjort 1 – 1. Inget Zemanresultat, och mycket riktigt så var han inte särskilt nöjd. Lite kul att det var Antonio Loi som gjorde målet. Egen spelare, född 1996, ännu inte fyllt 18 år. Dessutom framspelad av Murru, som ju också är en egen spelare, född 1994.

Helsardiskt anfall i startuppställningen. Loi, Sau och Cossu. Och nu är frågan om Capocanonniere från Serie B, dvs Mancosu också återvänder hem.
Senast redigerad av Brille68 2014-08-07 kl. 22:39.
Citera
2014-08-07, 22:44
Medlem
Dags för U21. 13:e augusti möter de Rumänien.

Truppen:

Portieri: Bardi (Chievo Verona), Leali (Cesena);

Difensori: Antei (Sassuolo), Bianchetti (Verona), Biraghi (Chievo Verona), Goldaniga (Perugia), Murru (Cagliari), Romagnoli (Roma), Rugani (Empoli), Sabelli (Bari), Zappacosta (Atalanta);

Centrocampisti: Benassi (Torino), Cataldi (Lazio), Crisetig (Cagliari), Dezi (Crotone), Molina (Atalanta), Sturaro (Genoa), Viviani (Latina);

Attaccanti: Belotti (Palermo), Berardi (Sassuolo), Bernardeschi (Fiorentina), Longo (Cagliari), Trotta (Fulham).

http://www.tuttomercatoweb.com/altre-notizie/nazionale-u21-i-convocati-di-di-biagio-per-l-amichevole-contro-la-romania-581783

Visst brukar det vara så att de större lagen inte har med så många spelare. Men om jag ser rätt så har Juventus, Roma, Napoli, Inter och Milan sammanlagt en spelare med i laget. Japp, en enda spelare. Romagnoli. Lägg till Fiorentina som den sista storklubben så dubblas antalet spelare till två. Bernardeschi. Två spelare från de sex största klubbarna.

Cagliari har med tre spelare. Murru, Crisitig och Longo.
Citera
2014-08-07, 22:58
Medlem
paddyspubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Dags för U21. 13:e augusti möter de Rumänien.

Truppen:

Portieri: Bardi (Chievo Verona), Leali (Cesena);

Difensori: Antei (Sassuolo), Bianchetti (Verona), Biraghi (Chievo Verona), Goldaniga (Perugia), Murru (Cagliari), Romagnoli (Roma), Rugani (Empoli), Sabelli (Bari), Zappacosta (Atalanta);

Centrocampisti: Benassi (Torino), Cataldi (Lazio), Crisetig (Cagliari), Dezi (Crotone), Molina (Atalanta), Sturaro (Genoa), Viviani (Latina);

Attaccanti: Belotti (Palermo), Berardi (Sassuolo), Bernardeschi (Fiorentina), Longo (Cagliari), Trotta (Fulham).

http://www.tuttomercatoweb.com/altre-notizie/nazionale-u21-i-convocati-di-di-biagio-per-l-amichevole-contro-la-romania-581783

Visst brukar det vara så att de större lagen inte har med så många spelare. Men om jag ser rätt så har Juventus, Roma, Napoli, Inter och Milan sammanlagt en spelare med i laget. Japp, en enda spelare. Romagnoli. Lägg till Fiorentina som den sista storklubben så dubblas antalet spelare till två. Bernardeschi. Två spelare från de sex största klubbarna.

Cagliari har med tre spelare. Murru, Crisitig och Longo.

Nu har jag väl inte överdriven koll på dessa spelare jag tänker nämna, men;

Stefano Sabelli i Bari är väl produkt från Roma, om han har sålts helt och hållet eller är delägd utav Bari har jag ingen större koll på. Detsamma gäller Federico Viviani i Latina, den gamle kaptenen i Romas primaveralag som många hade väldigt höga förhoppningar om (ihop med Gianluca Caprari och den generationen). Luca Antei är, vad jag vet, fortfarande delägd utav Roma.

Synd att man inte fortsatt satsa på dessa, och inlägget var inte menat som en ursäkt eller dylikt, utan mer ett tillägg. Samtidigt är det väl inte lätt att satsa på spelare som dessa när man vill försöka hävda sig ute i Europa samtidigt som man vill sätta stopp för Juventus dominans.

EDIT:

Viviani är utlånad med köp- och återköpsklausul. Vill också säga att jag tycker att Luca Antei gjorde en väldit bra säsong med Sassuolo.
Senast redigerad av paddyspub 2014-08-07 kl. 23:00.
Citera
2014-08-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paddyspub
Nu har jag väl inte överdriven koll på dessa spelare jag tänker nämna, men;

Stefano Sabelli i Bari är väl produkt från Roma, om han har sålts helt och hållet eller är delägd utav Bari har jag ingen större koll på. Detsamma gäller Federico Viviani i Latina, den gamle kaptenen i Romas primaveralag som många hade väldigt höga förhoppningar om (ihop med Gianluca Caprari och den generationen). Luca Antei är, vad jag vet, fortfarande delägd utav Roma.

Synd att man inte fortsatt satsa på dessa, och inlägget var inte menat som en ursäkt eller dylikt, utan mer ett tillägg. Samtidigt är det väl inte lätt att satsa på spelare som dessa när man vill försöka hävda sig ute i Europa samtidigt som man vill sätta stopp för Juventus dominans.

EDIT:

Viviani är utlånad med köp- och återköpsklausul. Vill också säga att jag tycker att Luca Antei gjorde en väldit bra säsong med Sassuolo.

Yes, det är den normala situationen. Att de större klubbarna lånar ut eller gör sig av med talangerna, och istället satsar på utländska spelare.

Det var bland annat detta som Tavecchio försökte belysa, på ett mindre smart sätt. Så diskussionen är högaktuell i Italien.
Citera
2014-08-08, 11:32
Medlem
Gantss avatar
Blir det någon fantacalcio inför kommande säsong?
Citera
2014-08-08, 12:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants

Ferry är sugen att dra ihop någonting. Jag har anmält intresse, så även villon. Läs tidigare sidor.
Citera
2014-08-08, 13:02
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Aight.

Ska jag lägga upp en Doodle så får folk anmäla sig som förra året? (Mod får gärna öppna upp fantacalcio tråden i matchprat så inte denna tråden spammas med fantacalcio).
Citera
2014-08-08, 13:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Aight.

Ska jag lägga upp en Doodle så får folk anmäla sig som förra året? (Mod får gärna öppna upp fantacalcio tråden i matchprat så inte denna tråden spammas med fantacalcio).

Det låter bra.
Citera
2014-08-08, 13:38
Medlem
anteri17s avatar
De avslutande lottningarna för Europa-spelet är gjorda. För italiensk del innebär det att Napoli ställs mot Athletic Club Bilbao i CL-kvalet, medan Inter och Torino bör städa undan isländska Stjärnan och kroatiska Split.

Förutsättningarna ser ganska bra ut för ett bra Europa-år för Italiens del. Tre starka CL-lag, och tre intressanta EL-diton. Det är viktigt att inget lag viker ned sig nu under kvalet, även om Napoli bara kommer vara knapp favorit.
Citera
2014-08-08, 14:59
Bannlyst
Sätter ihop en lista med Serie A Svenskar inför nästa säsong att hålla ögonen på
då en hel del (med svenska mått mätt) talanger skeppats över nu i sommar, tänkte även att vi kunde diskutera vem som kommer göra en stark säsong, speltid osv.

Sebastian Eriksson Cagliari
Albin Ekdahl Cagliari
Robin Quaison Palermo
Alexander Farnerud Torino
Pontus Jansson Torino
Melker Hallberg Udinese

Filip Helander i Malmö FF ska tydligen ha varit eftersökt av Italienska klubbar också, Malmö nobbade ett 15 miljoners bud.

Tveklöst största talangen är ju mittfältaren Melker Hallberg.
Dock har han kanske inte så ljusa utsikter till att få spela redan nu första säsongen.

Ska bli intressant hur det går får Pontus Jansson i Torino, 3 backslinje, satt på bänken mot BP haha
Citera
2014-08-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
...

Ska bli intressant hur det går får Pontus Jansson i Torino, 3 backslinje, satt på bänken mot BP haha

Han kom in med ca 10 minuter kvar. Ersatte kaptenen Glik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in