2014-08-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Nu är Armero och Perin väldigt nära Milan, vågar man hoppas?

Det har stått stilla i mercaton nu ett tag för samtliga klubbar tycker jag, som om alla går runt och väntar på något.

Ska bli kul att se hela sammandraget in/ut för alla klubbar när det stänger

Lite intressant att Rom hittills spenderat mer än Milano under denna mercato.

"Roma-Lazio, spendono più di Milan e Inter. E Milano perde la sua leadership"

http://www.gazzetta.it/Calciomercato/01-08-2014/roma-lazio-mercato-che-tesoro-juve-inter-milan-strategici-9011252354.shtml

Kartan ritas till viss del om. Men visst fan är det intressant.
Citera
2014-08-06, 22:21
Medlem
Som en uppföljning till mitt förra inlägg.

Romas mercato imponerar. Och även om de snodde Astori framför näsan på Lazio, så har även Lazio gjort viktiga köp. Nu senast tydligen Balanta.

Jag anser dock att Juventus fortfarande är laget att slå. Även om klubben värderar CL extra högt just nu. Man vill få en bekräftelse på att man verkligen återigen är en av de allra starkaste klubbarna i Europa. Många som missade att då Allegri tvingades bort från Milan så var klubben kvar både i Coppa Italia men framförallt som sista italienska lag i CL. Något man åkte ur tämligen omedelbart då han lämnat.

Jag ser Roma som främsta utmanare, nästan på samma nivå som Juventus. Napoli är starka, och Milano-lagen måste vissa framsteg. Samtidigt som Fiorentina fortsätter sitt sympatiska bygge, och Lazio. Men om inte Lotito lyckas få någon slags fred med ultras så blir det svårt.

I Cagliari så börjar många bli oroliga. Man gör sig av med galet många spelare som visat att de klarar av Serie A-spel. Typ senast Pinilla. Och satsar på oprövade kort som aldrig spelat på den nivån. Många kritiserar att Giulini cashar hem och inte investerar i ”säkra kort”.

Cagliari har gjort sig kända för sitt hårda, brutala, cyniska spel. Stenhårda krigare. Om det fanns ett lag i Serie A som inte riktigt passade Zeman, så kan det ha varit Cagliari. Och nu ska laget omformas till Zemanlandia.

Men vafan, det är Zeman. Utan några jävla skyddsnät. På liv och död. Nerv.

Precis som jag vill ha det.
Citera
2014-08-06, 22:42
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Som en uppföljning till mitt förra inlägg.

Romas mercato imponerar. Och även om de snodde Astori framför näsan på Lazio, så har även Lazio gjort viktiga köp. Nu senast tydligen Balanta.

Jag anser dock att Juventus fortfarande är laget att slå. Även om klubben värderar CL extra högt just nu. Man vill få en bekräftelse på att man verkligen återigen är en av de allra starkaste klubbarna i Europa. Många som missade att då Allegri tvingades bort från Milan så var klubben kvar både i Coppa Italia men framförallt som sista italienska lag i CL. Något man åkte ur tämligen omedelbart då han lämnat.

Jag ser Roma som främsta utmanare, nästan på samma nivå som Juventus. Napoli är starka, och Milano-lagen måste vissa framsteg. Samtidigt som Fiorentina fortsätter sitt sympatiska bygge, och Lazio. Men om inte Lotito lyckas få någon slags fred med ultras så blir det svårt.

I Cagliari så börjar många bli oroliga. Man gör sig av med galet många spelare som visat att de klarar av Serie A-spel. Typ senast Pinilla. Och satsar på oprövade kort som aldrig spelat på den nivån. Många kritiserar att Giulini cashar hem och inte investerar i ”säkra kort”.

Cagliari har gjort sig kända för sitt hårda, brutala, cyniska spel. Stenhårda krigare. Om det fanns ett lag i Serie A som inte riktigt passade Zeman, så kan det ha varit Cagliari. Och nu ska laget omformas till Zemanlandia.

Men vafan, det är Zeman. Utan några jävla skyddsnät. På liv och död. Nerv.

Precis som jag vill ha det.

Jag tycker inte Juventus känns lika säkra som vinnare, speciellt inte med Allegri vid rodret och krympande trupp (även uteblivna värvningar). Sen vet vi inte om Vidal eller Pogba ryker i slutet.

Osvaldo ansluter till Inter, vilket rövargäng de har nu. Osvaldo, Palacio, Vidic, Hernanes, Guarin, M'Vila - låter rätt bra i mitt tycke.
Citera
2014-08-06, 22:49
Medlem
Citat:
Jag tycker inte Juventus känns lika säkra som vinnare, speciellt inte med Allegri vid rodret och krympande trupp (även uteblivna värvningar). Sen vet vi inte om Vidal eller Pogba ryker i slutet.

Osvaldo ansluter till Inter, vilket rövargäng de har nu. Osvaldo, Palacio, Vidic, Hernanes, Guarin, M'Vila - låter rätt bra i mitt tycke.

Jag håller med. Men inte nödvändigtvis för att Juventus blivit svagare. Utan framförallt Roma är en seriös utmanare. Många ser dem som favorit.

Trots uteblivna framgångar med klubblag och landslag, så anser jag att Serie A har blivit starkare sedan då gli Azzurri var nyblivna världsmästare och Milan blev CL-mästare. Och den trenden fortsätter. På ett finansiellt ganska sunt vis.

Jag ser framför mig det kanske bästa Serie A de senaste tio åren. Kan bli hur jävla bra som helst.
Citera
2014-08-07, 01:06
Medlem
Ferry31s avatar
Någon som är redo för en ny säsong Fantacalcio? Serie A närmar sig nu och det kanske är dags snart för en ny tråd i matchprat? Har en känsla av att vi inte blir lika många som vi varit förut, men vore kul om vi kunde få ihop en liga åtminstone.
Citera
2014-08-07, 01:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Någon som är redo för en ny säsong Fantacalcio? Serie A närmar sig nu och det kanske är dags snart för en ny tråd i matchprat? Har en känsla av att vi inte blir lika många som vi varit förut, men vore kul om vi kunde få ihop en liga åtminstone.

Jag är med.
Citera
2014-08-07, 03:31
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Ausilio gör en utmärkt mercato så långt. Kan han sälja av skräpet (Schelotto, Kuzmanovic) samt få till en bra deal för Guarin och dessutom lyckas med en värvning av Cerci/Shaqiri/Jovetic så har han satt ribban jävligt högt. Osvaldo och M'Vila är två chansningar men känns ändå rätt på nåt sätt. Medel kommer göra sitt jobb, Dodo ser ut att kunna bli ett kap och Vidic är en garanti om han håller sig hel. Lite för mycket värvningar av 27- och 28-åringar möjligtvis (snittåldersmässigt ligger laget något för högt fortfarande), men laget som helhet är bättre än förra säsongen. Inter har för en gångs skull de fulaste tröjorna i ligan (efter Fiorentina) men på planen ska det kanske kunna rulla lite bättre än senast.
Citera
2014-08-07, 11:40
Medlem
På tal om il Chino.

"Recoba non tramonta mai: un altro anno col Nacional"

http://www.gazzetta.it/Calciomercato/02-08-2014/recoba-non-tramonta-mai-altro-anno-col-nacional-9022151200.shtml

38 år, förlänger med ett år.

Från april i år:
https://www.youtube.com/watch?v=vkuIHmFfziM
Citera
2014-08-07, 13:06
Medlem
Erosenins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
På tal om il Chino.

"Recoba non tramonta mai: un altro anno col Nacional"

http://www.gazzetta.it/Calciomercato/02-08-2014/recoba-non-tramonta-mai-altro-anno-col-nacional-9022151200.shtml

38 år, förlänger med ett år.

Från april i år:
https://www.youtube.com/watch?v=vkuIHmFfziM

Fantastisk den gode Recoba. För cirka 10 år sen var han bäst betald i världen. Synd på alla skador.
Citera
2014-08-07, 14:01
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:

Länk? Finns så många sådana sidor verkar det som.
Citera
2014-08-07, 14:46
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Länk? Finns så många sådana sidor verkar det som.

http://www.fantacalcio.kataweb.it/
Citera
2014-08-07, 16:39
Medlem
Villons avatar
Citat:
Jo, jag är på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in