Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Som en uppföljning till mitt förra inlägg.
Romas mercato imponerar. Och även om de snodde Astori framför näsan på Lazio, så har även Lazio gjort viktiga köp. Nu senast tydligen Balanta.
Jag anser dock att Juventus fortfarande är laget att slå. Även om klubben värderar CL extra högt just nu. Man vill få en bekräftelse på att man verkligen återigen är en av de allra starkaste klubbarna i Europa. Många som missade att då Allegri tvingades bort från Milan så var klubben kvar både i Coppa Italia men framförallt som sista italienska lag i CL. Något man åkte ur tämligen omedelbart då han lämnat.
Jag ser Roma som främsta utmanare, nästan på samma nivå som Juventus. Napoli är starka, och Milano-lagen måste vissa framsteg. Samtidigt som Fiorentina fortsätter sitt sympatiska bygge, och Lazio. Men om inte Lotito lyckas få någon slags fred med ultras så blir det svårt.
I Cagliari så börjar många bli oroliga. Man gör sig av med galet många spelare som visat att de klarar av Serie A-spel. Typ senast Pinilla. Och satsar på oprövade kort som aldrig spelat på den nivån. Många kritiserar att Giulini cashar hem och inte investerar i ”säkra kort”.
Cagliari har gjort sig kända för sitt hårda, brutala, cyniska spel. Stenhårda krigare. Om det fanns ett lag i Serie A som inte riktigt passade Zeman, så kan det ha varit Cagliari. Och nu ska laget omformas till Zemanlandia.
Men vafan, det är Zeman. Utan några jävla skyddsnät. På liv och död. Nerv.
Precis som jag vill ha det.
Jag tycker inte Juventus känns lika säkra som vinnare, speciellt inte med Allegri vid rodret och krympande trupp (även uteblivna värvningar). Sen vet vi inte om Vidal eller Pogba ryker i slutet.
Osvaldo ansluter till Inter, vilket rövargäng de har nu. Osvaldo, Palacio, Vidic, Hernanes, Guarin, M'Vila - låter rätt bra i mitt tycke.