2014-08-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Har traffickingen minskat i länder med fri prostitution och statliga bordeller?

Om det verkligen var trafficking du var ute efter, skulle den minska om vi också gjorde sexförsäljning olaglig?
Citera
2014-08-07, 20:06
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Du jämför alltså att sitta i kassan på elgiganten med att ha sex med okända män? Är du efterbliven?

Ja. Utvecklingen i landet verkar ha gått för fort så det är nog endast en efterbliven som kan återställa balansen. Men nog om det.

Nä ok. Att sitta i kassan på elgiganten är troligtvis mycket tråkigare och farligare för själen..

Alltså för mig låter det ju konstigt. Tycker jag det skulle vara bättre att sitta i kassan än att ligga med okända kvinnor? Nej..

Men jag kanske bara är lite friare i min sexualitet än dig, låt gå för det..

Och sluta kalla folk namn bara för att du inte förstår resonemanget. Fråga vad jag menar istället så blir det mycket bättre ton, hora!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Som typ med olja, det är den som har pengarna som har makten? Eller är det den som har resursen/oljan?

olj är bara något värdefullt om den har en efterfråga efter sig. Är således i efterfrågan som "oljans hela makt sitter i.

Om alla världens män skulle bli bögar över en natt och börja traska runt och dregla över varandra istället skulle kvinnors sexuella makt över just män vara gone över samma natt eller hur?

den mängd hetero sex som existerar i världen idag, och som är frivillig sker mellan lika mängd män som kvinnor. Finns alltså anledning anta att även kvinnor traskar runt och dreglar efter män eller hur?
Att där finns en efterfrågan på unga söta gosepuddingar till män för kivnnligt sexuellt utnyttjande.

alltså skulle jag vilja påstå att sexuell makt är något som bägge könen besitter, och vill män minska på den kvinnliga sexuella makten kan de helt enkelt tagga ner sin efterfrågan lite.
Citera
Medlem
Citat:
Du jämför alltså att sitta i kassan på elgiganten med att ha sex med okända män? Är du efterbliven?

Jag skulle hellre ha sex med okända kvinnor, än sitta i kassan på elgiganten.

Synd att det är olagligt för kvinnor att köpa sex av mig, annars hade dom nog gjort det antar jag, men dom vill nog inte åka fast.
Citera
2014-08-07, 20:07
Medlem
Citat:
Som typ med olja, det är den som har pengarna som har makten? Eller är det den som har resursen/oljan?

Bra fråga men jag tror det är beroende på om det är män/kvinnor som har oljan och om det är män/kvinnor som har pengarna först då kan vi se strukturerna och blablabla....
Citera
2014-08-07, 20:08
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
J
För att allt detta ska fungera så kan man därför inte tillåta nuvarabde modell med anonyma möten på hotellrum, outcalls eller incalls där inte en enda jävel vet om att ett sexköp sker utom köparen och säljaren.

Då är jag med! Du är alltså för en legalisering snarare än en avkriminalisering då, du skrev tidigare att det vore dumt att göra en generell legalisering, men antar att du då menar det du beskrev med att det ska vara lagligt på hotellrum osv. Legalisering här innebär ju just att man tar tag i det och driver riktiga verksamheter och att staten tar hand om marknaden.

Nederländerna har ju t.ex. avkriminaliserat cannabis, det är fortfarande inte lagligt att odla, och alla coffee shops säljer ju cannabis från kriminella odlare. Idiotiskt, men så funkar avkriminalisering, varför en legalisering i princip alltid är att föredra enligt mig.

Missuppfattade dig helt enkelt efter det första du skrev, är för legalisering jag också, och blev förvånad när du skrev att det vore dumt, men I think I get it now.
Senast redigerad av Imaloser 2014-08-07 kl. 20:10.
Citera
2014-08-07, 20:08
Medlem
Citat:
olj är bara något värdefullt om den har en efterfråga efter sig. Är således i efterfrågan som "oljans hela makt sitter i.

Om alla världens män skulle bli bögar över en natt och börja traska runt och dregla över varandra istället skulle kvinnors sexuella makt över just män vara gone över samma natt eller hur?

den mängd hetero sex som existerar i världen idag, och som är frivillig sker mellan lika mängd män som kvinnor. Finns alltså anledning anta att även kvinnor traskar runt och dreglar efter män eller hur?
Att där finns en efterfrågan på unga söta gosepuddingar till män för kivnnligt sexuellt utnyttjande.

alltså skulle jag vilja påstå att sexuell makt är något som bägge könen besitter, och vill män minska på den kvinnliga sexuella makten kan de helt enkelt tagga ner sin efterfrågan lite.

Precis, och mäns efterfrågan av tillfällig sex överskrider vida tillgången. Därav maktfaktorn.
Citera
2014-08-07, 20:09
Medlem
Citat:

Skillnaden sitter i ditt huvud. Vad är skillnaden mot en flyttgubbe eller massör? Jag skulle förmodligen lida mer av att sitta i kassan än att få pröjs för att knulla.
Citera
2014-08-07, 20:11
Medlem
Citat:
Om det verkligen var trafficking du var ute efter, skulle den minska om vi också gjorde sexförsäljning olaglig?

Enligt de flesta förståsigpåare HAR den minskat i Sverige, pga sexköpslagen.
Om jag minns rätt nu så har den inte minskat i ex. Tyskland, och över hela världen så är trafficking för just sexuella ändamål något som har ökat väldigt de senaste åren.
jag påstår inte att sextrafficking skulle försvinna helt pga sexköpslagen. men en minskning tycker jag är tillräckliga skäl fortsätta med lagen.
Citera
2014-08-07, 20:12
Medlem
Citat:
Enligt de flesta förståsigpåare HAR den minskat i Sverige, pga sexköpslagen.
Om jag minns rätt nu så har den inte minskat i ex. Tyskland, och över hela världen så är trafficking för just sexuella ändamål något som har ökat väldigt de senaste åren.
jag påstår inte att sextrafficking skulle försvinna helt pga sexköpslagen. men en minskning tycker jag är tillräckliga skäl fortsätta med lagen.

Den skulle minska ännu mer om också sexförsäljning var förbjuden, för då skulle inte hallickarna överhuvudtaget inte vara intresserade av Sverige.

Borde sexförsäljning vara förbjudet?
Citera
2014-08-07, 20:13
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:

Här håller jag faktiskt med dig. Uppmuntrar till det rent av.. Finns mycket energi att hämta om man lär sig kontrollera sina sexuella impulser bättre. Hålla den sexuella laddningen kvar i kroppen alltså, och kanalisera den åt lämpligt håll..
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2014-08-07 kl. 20:19.
Citera
2014-08-07, 20:16
Medlem
Citat:

...

och vill män minska på den kvinnliga sexuella makten kan de helt enkelt tagga ner sin efterfrågan lite.

Låter enkelt.

Kan vi göra likadant med andra problem i samhället? Att du förespråkar en lösning där kvinnor bara "taggade ned" sitt liggande med icke jämställda och strukturellt maktupphållande män? Då skulle ju deras makt också minska?

Låter jätteenkelt. Berätta gärna mer om hur man taggar ned sin sexualdrift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in