Citat:
Ursprungligen postat av
Coffe_K4n0n
J
För att allt detta ska fungera så kan man därför inte tillåta nuvarabde modell med anonyma möten på hotellrum, outcalls eller incalls där inte en enda jävel vet om att ett sexköp sker utom köparen och säljaren.
Då är jag med! Du är alltså för en legalisering snarare än en avkriminalisering då, du skrev tidigare att det vore dumt att göra en generell legalisering, men antar att du då menar det du beskrev med att det ska vara lagligt på hotellrum osv. Legalisering här innebär ju just att man tar tag i det och driver riktiga verksamheter och att staten tar hand om marknaden.
Nederländerna har ju t.ex. avkriminaliserat cannabis, det är fortfarande inte lagligt att odla, och alla coffee shops säljer ju cannabis från kriminella odlare. Idiotiskt, men så funkar avkriminalisering, varför en legalisering i princip alltid är att föredra enligt mig.
Missuppfattade dig helt enkelt efter det första du skrev, är för legalisering jag också, och blev förvånad när du skrev att det vore dumt, men I think I get it now.