Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Varför kan aldrig, aldrig, aldrig sexköpspåhejjare av din sort fatta att trafficking, andra tvingade människor ingår i företeelsen prostitution? Det gör de över hela världen så även i Sverige och Norden.
Ska det falla på sexköparens lott att avgöra om personen han just köpt gör detta helt frivilligt eller är i denna situation pga olyckliga omständigheter eller tvång. Verkar det som man kan lita på att människor som gladeligen knallar iväg för att shoppa sig ett "knull" ens bryr sig?
Vad är problemet med att helt enkelt bestämma att sex inte ska vara en "vara" eller "tjänst" man gör mot pengar, utan man får vackert betala med sex om man vill ha sex. Fair and square.
Vi har andra liknande lagar...man får inte lov köpa att nån ska begå ett brott åt dig, man får inte ens lov köpa nåns resultat av ett brott...kallas häleri. Man får inte lov tvinga på nån sex...kallas våldtäkt.
man får itne heller taffsa på nån som inte är intresserad bli taffsad på...kallas sexuellt trakasseri etc. man får heller inte lov köpa sexuella tjänster, eftersom det dp uppstår en väldigt attraktiv arena för skupelösa drägg att tjäna pengar på andra. Vill man ha sex får man således leta upp nån som också vill ha sex...hur jäkla komplicerat kan det vara?
Ganska komplicerat för många? Där det finns en efterfrågan kommer helt enkelt en marknad att uppstå, oavsett om det är vapen, godis eller sex.
Skrupulösa drägg som staten då? Finns väl inget som hindrar en hora från att lämna in en f-skatt? Du tar dig alltså rätten att bestämma vad folk får jobba med? Jag hade hellre sålt min kropp till kvinnor än att jobba som telefonsäljare/p-vakt och många andra yrken. De tjänar dessutom rätt bra om det sköts rätt vilket förbudet motverkar.
Nu brukar "bögargumentet" komma "så du vill att en kille ska stånka på dig i skitan dagarna i ända???!!!"
Nej, det vill jag inte eftersom det inte är min läggning men skulle en snubbe erbjuda tillräckligt mycket deg ska jag tom låtsas njuta. I argumentet förutsätter du att det ska ske mot den prostituerades vilja, i en fri marknad kan den prostituerade sätta vilka priser hen vill och neka kunder. Jag kan ta 50 lax för att en snubbe ska sätta mig i krysset men eftersom priset är så högt kommer det ändå att vara värt det när det är färdigt, ingen skada skedd.
Bara för att många av er inte har något intresse i att ligga betyder inte det att andra inte vill det. (Kom inte dragandes med ditt utsvävande sexliv "med en riktig man" nu för din man är säkert inte nöjd och det vet du också, han är statistiskt en riktig beta-hane som tar det han får no offense).
Eftersom män generellt har en mycket starkare och mer sexuellt (inte känslomässigt) krävande sexualitet kommer det alltid att finnas ett glapp, den marknaden kommer alltid att utnyttjas både av kvinnor och män. Det du vill är att det glappet ska försvinna via feministisk magi istället för att ge hororna en bättre chans till vettiga arbetsvillkor.
Eftersom det just bara handlar om sex är det väl vettigt att veta vad man får (det man betalat för) istället för att uppta tid för en kvinna som kanske inte alls delar ens sexuella preferenser?
Nu går ju kvinnor (generellt) på helt andra grejer än snubbar men om du nu var kåt vore det väl ganska smidigt att kunna gå till ett proffs som inte blir dyngrak efter halva kvällen, är hängd som en häst, låter som valfri kändis med åh han har så sexig röst, och är helt inställd på att göra det du vill?
Grejen är att många kvinnor vill att mannen ska "förtjäna" sitt sex, det är något som delas ut av kvinnor till män som gjort bra ifrån sig och om prostitution blir lagligt eller tom accepterat förloras den makten "nu har du och din väninna fan druckit upp 2000kr, nu gick ni över gränsen för vad det hade kostat med ett proffs och sexet kommer ändå i 9 fall av 10 vara värdelöst, tack och hej".
Alltså, oavsett vad forskning visar angående för/nackdelar med en legalisering kommer du ändå att tycka som du gör eftersom verkligheten och din känsla kanske inte korrelerar. I en fri marknad kommer det alltid finnas kvinnor som utnyttjar det glappet och i en stängd marknad kommer det alltid finnas män (våldskapital) som utnyttjar kvinnor pga glappet. Som för övrigt är skälet till vår överlevnad som art då den potentiella investeringen för en kvinna 9 månader plus minst 18 år är mycket större än för en man.
Missförstå gärna och kom med ett utlägg om hur det finns preventivmedel som gör att det inte alls är en större investering för kvinnan. Jag pratar biologiska perspektiv, inte perspektiv som är 40 år gamla. Biologi gillas dock inte, alla andra djurarter får man generalisera (och män) men inte kvinnor, det går inte för alla är snöflingor.
Jag hade gärna sett en värld där alla vill ha sex exakt lika mycket men nu är det inte så
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1031259/Casual-sex-left-feeling-worthless-night-stand-left-woman-emotionally-destroyed.html