2014-08-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Strukturell makt existerar, men inte sexuell?
Kvinnors "sexuella makt" finns inte det är det som jag menar eller tror du också på det?
Citera
2014-08-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
haha ja det är skitsnack precis som "sexuell makt"

Att en som har fel quotar en annan som har fel gör det inte rätt

Du menar att kvinnor inte har lättare att få sex än män?
Citera
Medlem
Citat:
Kvinnors "sexuella makt" finns inte det är det som jag menar eller tror du också på det?

Men mäns strukturella makt existerar?
Citera
Medlem
Citat:

Ska vi knulla?
Citera
2014-08-07, 19:55
Medlem
Citat:

Om människor betalar pengar för det så är det väl en maktfaktor? Hur skulle det inte kunna vara det?
Citera
2014-08-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otecknadversion
Att en som har fel quotar en annan som har fel gör det inte rätt

Du menar att kvinnor inte har lättare att få sex än män?
Vet du ens vad makt är undrar jag?
Citera
2014-08-07, 19:57
Medlem
Citat:
Om människor betalar pengar för det så är det väl en maktfaktor? Hur skulle det inte kunna vara det?
Nej det är pengarna som är en maktfaktor
Citera
2014-08-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrikaro
Laglig prostitution är kontrollerad. Om den inte är kontrollerad så finns det goda möjligheter att göra den kontrollerad. Laglig prostitution handlar inte om trafficking, det handlar om kvinnor som frivilligt vill jobba med prostitution.
När det finns ett lagligt alternativ så kommer sexköpare vända sig dit. Mer sex kommer köpas av lagligt prostituerade kvinnor, som jobbar där frivilligt. Det resulterar i att betydligt färre kunder vänder sig till trafficking prostituerade vilket i sin tur leder till att dessa minskar.

Ni feminister som vill ha kvar förbudet gör det endast värre. Ni håller prostitutionen olaglig och förvärrar situationen avsevärt för prostituerade pga era snevridna moraliska värderingar.
Ni lyssnar inte på argument, ni vill bara ha rätt till varje pris.

Har traffickingen minskat i länder med fri prostitution och statliga bordeller?

Citat:
Det är ni som är dom riktiga hororna!!! Ni borde verkligen skämmas! Hur kan okontrollerad prostitution vara bättre är kontrollerad?
I själva verket tror jag att ni är rädda för att förlora den sexuella makten ni har över män och ni är såpass rädda för detta att ni låter hundratals/tusentals prostituerade leva betydligt farligare än de behöver göra.
Själviska horor är vad ni är!

Så du tycker horor borde skämmas? och du sitter och säger att horor är ok i ena studen för att i nästa använda dem som skällsord...så konsekvent...och nice...
Citera
2014-08-07, 19:58
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Strukturell makt existerar, men inte sexuell?

Strukturell sexuell makt. Jo, den existerar då männen använder sig av den, men inte åt andra hållet. Tjejer kan väl inte ha någon sorts makt fattar du väl? Det går ju emot att dom är så snälla och sympatiska.

Sen verkar cherryjul kalla allt hon inte förstår för skitsnack. Det hade varit uppfriskande med ett, aha, jag förstår men håller inte med, därför att, bla bla bla, någon gång..

Ursäkta mitt lite typiskt kvinnliga inlägg här. Att snacka skit om tredje person alltså.
Citera
2014-08-07, 20:00
Medlem
Citat:
Nej det är pengarna som är en maktfaktor

Som typ med olja, det är den som har pengarna som har makten? Eller är det den som har resursen/oljan?
Citera
2014-08-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Utnyttjar kunder elgiganten? Med din definition av utnyttjning här alltså..
Du jämför alltså att sitta i kassan på elgiganten med att ha sex med okända män? Är du efterbliven?
Citera
2014-08-07, 20:04
Medlem
Citat:
Vet du ens vad makt är undrar jag?

Jag förstår att DU inte vet vad sexuell makt är men du måste ju känna någon (du gillar antagligen inte henne) typ en släkting eller något som får mycket av det hon pekar på genom att anspela på sex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in