2014-08-07, 18:50
Medlem
Hur lång tid tog det för er innan ni slutade tänka på snus?
Har inte tagit en snus på 19 dagar men känner fortfarande att abstinensen kryper genom kroppen!
Citera
2014-08-07, 21:27
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsawyer
Hur lång tid tog det för er innan ni slutade tänka på snus?
Har inte tagit en snus på 19 dagar men känner fortfarande att abstinensen kryper genom kroppen!
För mig tog det 6 veckor ca. Men du kommer att sluta tänka på det. Du tror inte att du har det i dig, att sluta tänka på snus, men du kommer att göra det.

Eftersom jag snusat i 19 år var det en stor omställning för mig. Men visst fan gick det!!
Ett halvår som snusfri nu. Och det är ingen daglig struggle eller nåt.

Var stark nu i början.
Lycka till!
Citera
2014-08-08, 09:37
Medlem
praxes avatar
Ok, jag klarade mig en månad utan snus.

Sedan tog jag ett 15-dagars återfall med 1 dosa/dagen.

I förrgår slutade jag igen. Jag tänkte egentligen inte skriva här eftersom jag lätt börjar läsa här och påminna mig själv hela tiden om detta eviga snus.

Tok-ätit godis i två dagar i vanlig ordning. Annars allt väl.
Citera
2014-08-08, 09:54
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Ok, jag klarade mig en månad utan snus.

Sedan tog jag ett 15-dagars återfall med 1 dosa/dagen.

I förrgår slutade jag igen. Jag tänkte egentligen inte skriva här eftersom jag lätt börjar läsa här och påminna mig själv hela tiden om detta eviga snus.

Tok-ätit godis i två dagar i vanlig ordning. Annars allt väl.

Varför vill du sluta?
Citera
2014-08-08, 10:10
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Varför vill du sluta?

För när jag snusar sover jag dåligt och kommer inte upp på mornarna. Det går en jävla massa pengar och jag njuter inte av det längre. Det känns helt meningslöst att mata in snus efter snus.
Citera
2014-08-08, 10:58
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
För när jag snusar sover jag dåligt och kommer inte upp på mornarna. Det går en jävla massa pengar och jag njuter inte av det längre. Det känns helt meningslöst att mata in snus efter snus.
Håller med om att kicken av att snusa dåligt vägde upp alla nackdelar när jag hade hållit på länge.
Priset, inhandlandet, roddandet med att aldrig ha för lite snus med mig var jag än befann mig eller skulle resa var saker jag störde mig på.

Översnusandet eller okynnessnusandet störde jag mig också på. När man har snusat mycket under en dag, så mycket att det svider under läppen och gör ont. OCH ÄNDÅ var jag ett sånt kuvat, hooked och beroende litet as att jag slängde in mer snus. För att jag var så programmerad att

"JAG BEHÖVER DETTA FÖR ATT MÅ BRA. ALLT BLIR BÄTTRE MED SNUS. JAG KOMMER TROLIGEN ATT HA DET LITE BÄTTRE MED SNUS NU. KROPPEN SÄGER STOPP JUST NU FÖR JAG HAR ONT, MEN PROGRAMMET SÄGER 'PLEASE, MAY I HAVE ANOTHER?'"

Det kunde svida som satan och den prillan var inte inne länge för att jag inte stod ut.

Alltså, för vissa funkar ju detta med snus. De snusar, är nöjda med det och njuter av det. De tänker inte som jag. De tycker inte att de är hjärntvättade svaga idioter.

Och det är fine.

Men jag är jag. Och jag kommer alltid tycka att det teoretiskt är nice som fan att ta en rejäl prilla efter första koppen morgonkaffe, så mycket addict är jag. De ränderna lär aldrig tvättas ur.
Men i praktiken har jag fucking fått nog, för ekvationen håller inte i verkligheten för mig. Kringfaktorerna har sedan länge hunnit ikapp och gått om, eftersmaken är FÖR stark.

Jag har gått vidare.
Citera
2014-08-08, 11:09
Medlem
praxes avatar
Citat:
Alltså, för vissa funkar ju detta med snus. De snusar, är nöjda med det och njuter av det. De tänker inte som jag. De tycker inte att de är hjärntvättade svaga idioter.

Och det är fine.

Men jag är jag. Och jag kommer alltid tycka att det teoretiskt är nice som fan att ta en rejäl prilla efter första koppen morgonkaffe, så mycket addict är jag. De ränderna lär aldrig tvättas ur.
Men i praktiken har jag fucking fått nog, för ekvationen håller inte i verkligheten för mig. Kringfaktorerna har sedan länge hunnit ikapp och gått om, eftersmaken är FÖR stark.

Jag har gått vidare.

Jo jag var nöjd också med mitt snusande i 15 år ungefär. Jag slutade någon gång i början av min karriär (efter ngt år) i en vecka typ. Sedan på riktigt första gången 2011 eller 2012.

Sedan dess har jag slutat & börjat så många gånger att jag tappat räkningen. Tiden mellan återfall och nytt slutande har sjunkit sakta men säkert. Bara 2 veckor nu. Så fort det dräller dosor hemma och utlagda prillor på sängbordet känner jag mig äcklad av mig själv igen.

Senaste återfallet var p.g.a. hade intensivt med jobb och sökte mig till något som kunde ge en extra kick. Snuset fungerade men det gick ju inte att bara ta en eller två, som vanligt, utan det blev 2 veckors sträcksnusande.
Citera
2014-08-08, 11:25
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Snuset fungerade men det gick ju inte att bara ta en eller två, som vanligt, utan det blev 2 veckors sträcksnusande.
Det är just detta som jag var trött på. Att man inte har kontroll.
Citera
2014-08-08, 12:25
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Det är just detta som jag var trött på. Att man inte har kontroll.

Citat:
Jo jag var nöjd också med mitt snusande i 15 år ungefär. Jag slutade någon gång i början av min karriär (efter ngt år) i en vecka typ. Sedan på riktigt första gången 2011 eller 2012.

Sedan dess har jag slutat & börjat så många gånger att jag tappat räkningen. Tiden mellan återfall och nytt slutande har sjunkit sakta men säkert. Bara 2 veckor nu. Så fort det dräller dosor hemma och utlagda prillor på sängbordet känner jag mig äcklad av mig själv igen.

Senaste återfallet var p.g.a. hade intensivt med jobb och sökte mig till något som kunde ge en extra kick. Snuset fungerade men det gick ju inte att bara ta en eller två, som vanligt, utan det blev 2 veckors sträcksnusande.

Jag tycker på allvar att jag var nere i ett jävla pundarträsk på slutet av min snusarkarriär; trycka in en ny mitt i natten, I SÖMNEN, somna på öppnade snuslock och få fläckar överallt, kallsvettas och bli snurrig när jag glömt dosan på väg till jobbet, tvingas skicka kollegor att handla på vägen åt mig, få utbrott på mina stackars snälla barn för att jag inte hittar mkn dosa, rusa ner till kiosken 21.55 (fem minuter före stängning) med en unge på armen, värkande tandkött och blåsor men en prilla till, magsjuk och kräkas men ändå mata in prilla efter prilla, ha en pank månad men prioritera en stock General....
Jag anser mig vara en hyfsat smart, snygg, fräsch, välutbildad 38-åring, men snuset gjorde mig äcklig, ofri och korkad.
Jag tyckte att snus var en lätt och ofarlig drog, och ibland försöker min hjärna fortfarande inbilla mig det, men sanningen är att med snus är jag inte mycket ballare än en heroinist. Noll makt över mitt liv.
Citera
2014-08-08, 12:49
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag tycker på allvar att jag var nere i ett jävla pundarträsk på slutet av min snusarkarriär; trycka in en ny mitt i natten, I SÖMNEN, somna på öppnade snuslock och få fläckar överallt, kallsvettas och bli snurrig när jag glömt dosan på väg till jobbet, tvingas skicka kollegor att handla på vägen åt mig, få utbrott på mina stackars snälla barn för att jag inte hittar mkn dosa, rusa ner till kiosken 21.55 (fem minuter före stängning) med en unge på armen, värkande tandkött och blåsor men en prilla till, magsjuk och kräkas men ändå mata in prilla efter prilla, ha en pank månad men prioritera en stock General....
Jag anser mig vara en hyfsat smart, snygg, fräsch, välutbildad 38-åring, men snuset gjorde mig äcklig, ofri och korkad.
Jag tyckte att snus var en lätt och ofarlig drog, och ibland försöker min hjärna fortfarande inbilla mig det, men sanningen är att med snus är jag inte mycket ballare än en heroinist. Noll makt över mitt liv.

BULLSEYE
Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2014-08-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Har inte snusat på hela dan. Det känns som kroppen brusar av en energi som säkert lätt kan övergå till irritation. Finns ingen ro i kroppen.

Detta trots att jag rökt istället. Men jag ska sluta med det också så småningom. Jag vet att snus är mycket svårare att sluta med, så jag använder cigaretter som övergång.

Dosen nikotin i snus måste vara mycket hög.

Abstinensen är brutal nu.

Ska gå ner och köpa nikotintuggummin i morgon.

Jag har rökt mer men det är rent idiotiskt eftersom det är både ohälsosamt och det hjälper inte.
Citera
2014-08-09, 09:30
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Abstinensen är brutal nu.

Ska gå ner och köpa nikotintuggummin i morgon.

Jag har rökt mer men det är rent idiotiskt eftersom det är både ohälsosamt och det hjälper inte.

En annan gång (2007) började jag småröka när jag försökte sluta snusa. Det skulle bara bli nån gång, men det slutade med att jag rökte ett par cigaretter om dagen i en månad. Gick tillbaka till snuset och har aldrig rökt efter det, men den svåra astman jag drog på mig pga det har aldrig försvunnit. Rekommenderas inte
Plus att ciggen håller kvar dig på the dark side
Gör som IndyHermesKink föreslår, och kör tuggummin/tabletter under en snabb intensiv period, och se till att inte göra dig beroende av dem med (det blir man lätt), utan de ska vara ett akuthjälpmedel för att bryta vanan. Lycka till, you can do it
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in