Citat:
Ursprungligen postat av
praxe
För när jag snusar sover jag dåligt och kommer inte upp på mornarna. Det går en jävla massa pengar och jag njuter inte av det längre. Det känns helt meningslöst att mata in snus efter snus.
Håller med om att kicken av att snusa dåligt vägde upp alla nackdelar när jag hade hållit på länge.
Priset, inhandlandet, roddandet med att aldrig ha för lite snus med mig var jag än befann mig eller skulle resa var saker jag störde mig på.
Översnusandet eller okynnessnusandet störde jag mig också på. När man har snusat mycket under en dag, så mycket att det svider under läppen och gör ont. OCH ÄNDÅ var jag ett sånt kuvat, hooked och beroende litet as att jag slängde in mer snus. För att jag var så programmerad att
"JAG BEHÖVER DETTA FÖR ATT MÅ BRA. ALLT BLIR BÄTTRE MED SNUS. JAG KOMMER TROLIGEN ATT HA DET LITE BÄTTRE MED SNUS NU. KROPPEN SÄGER STOPP JUST NU FÖR JAG HAR ONT, MEN PROGRAMMET SÄGER 'PLEASE, MAY I HAVE ANOTHER?'"
Det kunde svida som satan och den prillan var inte inne länge för att jag inte stod ut.
Alltså, för vissa funkar ju detta med snus. De snusar, är nöjda med det och njuter av det. De tänker inte som jag. De tycker inte att de är hjärntvättade svaga idioter.
Och det är fine.
Men jag är jag. Och jag kommer alltid tycka att det
teoretiskt är nice som fan att ta en rejäl prilla efter första koppen morgonkaffe, så mycket addict är jag. De ränderna lär aldrig tvättas ur.
Men
i praktiken har jag fucking fått nog, för ekvationen håller inte i verkligheten för mig. Kringfaktorerna har sedan länge hunnit ikapp och gått om, eftersmaken är FÖR stark.
Jag har gått vidare.