2014-08-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Han ser jävligt bosnisk ut må jag säga.

Kosovoalban. Pappa från forna Jugoslavien.
Citera
2014-08-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limonelle
Gustav är svensk. Bor med sin grovt alkoholiserade pappa i Limhamn.
Föremålet var en trasig glasflaska.
Michael och Gustav var tidigare nära vänner.
Punkt och slut

Konstigt, för Gurre är skriven hos sin mamma.
Citera
2014-08-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Bor inte på Limhamn, där finns inga såna.

Jodå här finns en del.
Bor du själv på Limhamn?

Pappan bor på Limhamn, mamman i stan.
Citera
2014-08-07, 13:56
Medlem
Solrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Hahaha, läste du min spoiler och kände dig dum efter ditt inlägg?

Nu har två personer som uppenbarligen känner GM sagt att han är svensk och uttryckligen sagt att han INTE är arab eller jugoslav. Hm, vilket väger tyngst - dessa två eller Fria Tider och ett gäng FB-lågpannor som tycker att "han inte ser svensk ut"?

Jag skiter egentligen i vilket, men era försök till att hålla den svenska befolkningen ren från synd kan verkligen ta sig rent löjeväckande uttryck i bland.

Edit: Jag har sett bilden av honom och kan fullt ärligt säga att jag inte tycker att han ser särskilt invandrad ut. Vissa "renrasiga" svenskar ser ut så där. Inga konstigheter.

...Och vi har två stycken i tråden som sagt att han inte är svensk.

Sedan så har vi bilden.

Vem har rätt?

Vadå "hålla den svenska befolkningen ren från synd"? Jag vet att det finns en hel del sjuka svenskar. Hagamannen, Anders, elias etc men rätt ska ju för bövelen vara rätt!

Så länge folk fortsätter att komma in och påstå att killen är svensk, vilket han inte är, så tänker jag ifrågasätta detta.

Om man anser att killen på bilden är en nordeuropéer så vet man ju uppenbarligen inte hur nordeuropéer ser ut.
Citera
2014-08-07, 13:57
Medlem
Hur har ni kommit fram till att herr Gustav är GM? Har läst igenom tråden men inte hittat något vettigt..
Citera
2014-08-07, 14:00
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solroz
...Och vi har två stycken i tråden som sagt att han inte är svensk.

Sedan så har vi bilden.

Vem har rätt?

Vadå "hålla den svenska befolkningen ren från synd"? Jag vet att det finns en hel del sjuka svenskar. Hagamannen, Anders, elias etc men rätt ska ju för bövelen vara rätt!

Så länge folk fortsätter att komma in och påstå att killen är svensk, vilket han inte är, så tänker jag ifrågasätta detta.

Om man anser att killen på bilden är en nordeuropéer så vet man ju uppenbarligen inte hur nordeuropéer ser ut.

Vem fan bryr sig om han är helsvensk (hel svensk rasblodig) eller inte , fan vad löjliga ni på fb är ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av virvelblad
Hur har ni kommit fram till att herr Gustav är GM? Har läst igenom tråden men inte hittat något vettigt..

Det är inget som är bekräftat egentligen men det var någon bekant som hade skrivit det på BOs flickväns FB bild.
Senast redigerad av Updown 2014-08-07 kl. 14:04.
Citera
2014-08-07, 14:01
Medlem
(Påstådda) GM ser ut som en typisk förortsromantiker som trots sin något närmare svenska etnicitet än de andra i hoodet blivit präglad av en rotlöshet och avsaknad av fadersgestalt. Kanske är det något som gått väldigt snett under uppväxten i familjen. Hans utstyrsel på facebook påminner väldigt mycket om de svenska mopedåkarna som umgås med invandrare i min hemstad och bakomliggande faktorn till det brukar ofta vara en mycket trasig familjerelation, så jag tycker att hela diskussionen om huruvida han är etnisk icke-svensk eller ej känns lite irrelevant. Han har helt enkelt "blattefierats" i förorten och kanske hade det funnits en bättre familj för honom att söka sig till om det multikulturella samhället inte var ett faktum.

Min tanke går till anhöriga i denna tragedi!
Senast redigerad av pluviale 2014-08-07 kl. 14:04.
Citera
2014-08-07, 14:01
Medlem
Mattelols avatar
Var hade BO blivit skuren/huggen? För att det ska leda till döden så antar jag att det är halspulsådern som fått sig ett snitt, och med det sagt så verkar det som att GM ämnade att döda honom? Motivet bakom är fortfarande okänt?
Citera
2014-08-07, 14:02
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:

En skribent har slängt en bild op med namn och skrevet her er GM, ingen härinde vet med sikkerhed vem polisen (om nogon?) mistænker for knivmordet.
Citera
2014-08-07, 14:03
Medlem
Solrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Vem fan bryr sig om han är helsvensk (hel svensk rasblodig) eller inte , fan vad löjliga ni på fb är ibland.

Läste du inte hela mitt inlägg?
Citera
2014-08-07, 14:04
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Hahaha, läste du min spoiler och kände dig dum efter ditt inlägg?

Nu har två personer som uppenbarligen känner GM sagt att han är svensk och uttryckligen sagt att han INTE är arab eller jugoslav. Hm, vilket väger tyngst - dessa två eller Fria Tider och ett gäng FB-lågpannor som tycker att "han inte ser svensk ut"?

Jag skiter egentligen i vilket, men era försök till att hålla den svenska befolkningen ren från synd kan verkligen ta sig rent löjeväckande uttryck i bland.

Edit: Jag har sett bilden av honom och kan fullt ärligt säga att jag inte tycker att han ser särskilt invandrad ut. Vissa "renrasiga" svenskar ser ut så där. Inga konstigheter.

Fria Tider har aldrig skrevet at GM er arab/jugoslav, det var en kommentar i artiklen som ikke er redaktionel indehold. Vad med at kolla länken før du gør bort dig?
Citera
2014-08-07, 14:12
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Jag kan bekräfta att den gripne mannen är Gustav Rydbeck född 980110.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in