2014-08-07, 14:12
Medlem
BonerBatmans avatar
Självklart är det kvinnornas fel att dessa gangstergärnigar begås. Om de inte skulle dras till "bad-boys" skulle det aldrig finnas män som hade besinnat sig med att göra dessa dumheter. Eller vad säger den kränkta vita manliga horden på flashback?
Citera
2014-08-07, 14:20
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limonelle
Jodå här finns en del.
Bor du själv på Limhamn?

Pappan bor på Limhamn, mamman i stan.

Nej, bor inte i Limhamn men har en polare och en kompis där som vet en hel del. Har varit där ofta. Killen bor med sin morsa.
Citera
2014-08-07, 14:26
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Nej, bor inte i Limhamn men har en polare och en kompis där som vet en hel del. Har varit där ofta. Killen bor med sin morsa.
Kan också nämnas att offret har bott hemma hos sin flickväns föräldrar den senaste tiden.
Citera
2014-08-07, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

Då kanske du kan skaka fram pappan namn?
Citera
2014-08-07, 14:40
Medlem
Också hört de är gurre Rydbeck som e gm.

De Vera BO
Citera
2014-08-07, 15:04
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Självklart är det kvinnornas fel att dessa gangstergärnigar begås. Om de inte skulle dras till "bad-boys" skulle det aldrig finnas män som hade besinnat sig med att göra dessa dumheter. Eller vad säger den kränkta vita manliga horden på flashback?

Nej, de gör det nog inte pga kvinnorna, MEN om alla kvinnor nobbade sådana kanske de skulle försöka avhålla sig för att få en kvinna :-)

Men som sagt, att skuldbelasta kvinnan för detta är ju fel
Citera
2014-08-07, 15:13
Medlem
Någon som har insyn i fallet, blev svensken "kränkt" av att se en rasfrämling kanske? Han var säkert borta på benzo/alkohol, fin svensk tradition...

Media förnekar att det har med genetik att göra, men vi som förstår genetik vet att svenskarna har inte blivit mindre benägna att rånmörda och våldta sen vikingatiden, ni har bara slutat åka båt.
Citera
2014-08-07, 15:14
Medlem
laserpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solroz
...Och vi har två stycken i tråden som sagt att han inte är svensk.

Sedan så har vi bilden.

Vem har rätt?

Vadå "hålla den svenska befolkningen ren från synd"? Jag vet att det finns en hel del sjuka svenskar. Hagamannen, Anders, elias etc men rätt ska ju för bövelen vara rätt!

Så länge folk fortsätter att komma in och påstå att killen är svensk, vilket han inte är, så tänker jag ifrågasätta detta.

Om man anser att killen på bilden är en nordeuropéer så vet man ju uppenbarligen inte hur nordeuropéer ser ut.

Han är svensk. Gustav har begått ett brott. Han heter inte Mohammed, Ali eller Ahmed. Hans namn är Gustav och han har mördat en annan människa. Som sagt misstänkte GM är svensk. Ett brott är ett brott oavsett från vilket land den som begick brottet kommer ifrån. Jag förstår inte varför så många av er ska hänga upp er från vilket namn GM kommer ifrån.

Sen att ''invandrarna kommer hit och förstör vårt land'', ''kasta ut de som inte kan sköta sig'' det är en annan diskussion.

Faktum är att misstänkte GM är svensk. Punkt slut.
Citera
2014-08-07, 15:16
Medlem
laserpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserpenna
Han är svensk. Gustav har begått ett brott. Han heter inte Mohammed, Ali eller Ahmed. Hans namn är Gustav och han har mördat en annan människa. Som sagt misstänkte GM är svensk. Ett brott är ett brott oavsett från vilket land den som begick brottet kommer ifrån. Jag förstår inte varför så många av er ska hänga upp er från vilket namn GM kommer ifrån.

Sen att ''invandrarna kommer hit och förstör vårt land'', ''kasta ut de som inte kan sköta sig'' det är en annan diskussion.

Land* ska det stå
Citera
2014-08-07, 15:17
Medlem
Förstår inte varför hans ursprung skulle ha något med saken att göra men är det verkligen så svårt och tro att han är svensk? Jag är 100 % svensk och får konstant höra att det är omöjligt med tanke på mitt "utländska" utseende.
Citera
2014-08-07, 15:19
Medlem
Taliders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserpenna

Faktum är också att det även finns svenskar som är trasiga personer.
Citera
2014-08-07, 15:22
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av respekt90
Att du inte behövde hugga någon till döds under omständigheterna skall du anse vara riktigt tur. Är ganska nyfiken på hur du (och alla andra som gör det för den delen) tänker när ni bestämmer är för att vifta med kniv i 15-åldern. Ganska korkat, om du frågar mig. När slutade det räcka med knytnävsslag och lite svordomar?

Det fattas förebilder för dessa ungdomar, om de nu bestämmer sig för "gatulivet" (vi kallar det så, fastän det inte har något med gatan att göra, men det tror de), det enda de lär sig ifrån är Kartellmesarnas låtar där de själva förespråkar kniv och pistoler. Hah, svenska gangster rappare gömmer sig bakom vapen. Behövs någon som ska lära ungarna att ett par verkligen räcker och bör vara den sista utvägen - som människor ska vi kunna diskutera oss fram...

Visst är det korkat. Jag var inte heller urtypen för en som man väntar sig ska bära kniv och jag kommer från stabila hemförhållanden. Jag hittade en kniv ute i tidiga tonåren, bar omkring med den några veckor och kom i en situation där jag och en kompis hamnade mot ett gäng på flera. Givetvis var det urkorkat att dra fram kniven eftersom det inte så sällan eskalerar därifrån, men som tur var blev jag avväpnad av någon med vettet att slänga kniven i en container.

Vad jag vill ha sagt är att situationer uppstår där detaljer avgör utgången. Tonårskillar bär ofta på osäkerhet, ilska och hävdelsebehov och det är naivt att tro att det bara är grovt kriminella utan framtidsutsikter som kan hamna i sådana här situationer. En kniv eller trasig flaska är saker som kan finnas lättillgängligt i allas värld och leda till sådant som nu hände i Limhamn.

Och även om killarna i det här fallet ser ut som ligister så finns det nästan alltid en annan sida också och för någon/några är sorgen oändlig idag, oavsett om det rör sig om "äkta" svenskar eller inte, gangsters eller lugna killar.

Jag är ingen naiv batikhäxgubbe som tror gott om alla, men jag tycker det är vidrigt att gå in på ett forum och spy galla över en minderårig som blivit mördad, gissa etnicitet på GM och BO samt sitta och gotta sig i det som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in