2014-08-06, 14:10
Avslutad
Vad tycker ni om dessa reklamer? Personligen kryper de under huden på mig. Och jag avskyr dem. Sättet de är gestaltade på gör mig nästan illamående. Jag kan riktigt känna hur ELITSINGLARNA sitter och myser när de tänker på hur alla landets elektriker vänder sig i soffan p.g.a. reklamen.

Varför är det sofistikerat att vara exv. en f.d. juriststuderande?

Vad tycker ni om reklamerna?
Citera
2014-08-06, 14:34
Medlem
TheShapes avatar
Aldrig sett (kör förvisso reklamblocker på i princip allt, förutom här). Eller går det på TV? Förutom att jag har svårt att se hur de ska kontrollera om personen i fråga är tillräckligt "sofistikerat" (om det är en pengafråga så är det bara att gratulera ägarna, för de stackare som köper det), så ser jag inga problem med det, eller varför det skulle vara värre än standardryggdunkningen på valfritt forum/medium?
Citera
2014-08-06, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Aldrig sett (kör förvisso reklamblocker på i princip allt, förutom här). Eller går det på TV? Förutom att jag har svårt att se hur de ska kontrollera om personen i fråga är tillräckligt "sofistikerat" (om det är en pengafråga så är det bara att gratulera ägarna, för de stackare som köper det), så ser jag inga problem med det, eller varför det skulle vara värre än standardryggdunkningen på valfritt forum/medium?

Yes, det går på svensk tv. Vilken/vilka kanaler vet jag ej. Jag tycker det anmärkningsvärda är hur de lyckas presentera (de presenterar en elitsingel-kandidat i varje reklamfilm, om jag har förstått det rätt) dessa personer som känslokalla robotar, vars enda intresse verkar vara att hitta en Paris Hilton-hund, för att mynta ett uttryck.
Citera
2014-08-06, 15:23
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape

Ja det sänds på TV i olika versioner och är så jävla bajsnödiga så det är inte sant. Verkar vara samma ägare som E-darling eller vad det heter som var lite poppis förut. Liknande upplägg/utseende.

Snygga, vältränade personer går med självsäkra steg runt kameran samtidigt som de håller ett tal om hur höga krav de har rätt att ställa på en partner. Som jag förstått det går man igenom en kontroll innan man blir accepterad på sidan där de bl.a. kollar inkomst.. kanske också bedömer någon om personens yrke har hög status eller ej.

Tycker det är hysteriskt roligt iallafall, skulle aldrig vilja vara medlem där trots att jag har gott om pengar Känns som de människorna tar sig själva på lite för stort allvar?

http://www.elitsinglar.se/

"Majoriteten av våra medlemmar är högutbildade män och kvinnor i åldrarna 30 och 70, som verifieras av vårt team som också granskar alla profiler och foton manuellt."

Verkar som att de bedömer huruvida man är snygg eller ful också? Undrar var gränsen går för att bli nekad pga fulhet
Citera
2014-08-06, 18:01
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Varför är de singel om de är så jävla bra?
Citera
2014-08-06, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet

Bra fråga.
Citera
2014-08-06, 21:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet

Det är ju att vara singel som de är så bra på.
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-08-06 kl. 21:30.
Citera
2014-08-06, 23:14
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90

"Majoriteten av våra medlemmar är högutbildade män och kvinnor i åldrarna 30 och 70, som verifieras av vårt team som också granskar alla profiler och foton manuellt."

Verkar som att de bedömer huruvida man är snygg eller ful också? Undrar var gränsen går för att bli nekad pga fulhet

Nej, det gör man sannolikt inte. Vad man försöker göra är nog att minska risken för att någon försöker fejka bilder och identitet.

För övrigt kan jag inte se något märkligt i att människor grupperar sig i olika grupper. Så har mänskligheten alltid gjort. Visst kan man tycka att det är lite uppblåst men olika grupper av människor hittar alltid sina gelikar. Jag kan bara gå till mig själv. Hade jag varit singel så hade jag hellre nätdejtat på en sida där chansen är större att hitta en kvinnlig jurist eller akademiker än en kvinna som kör truck på IKEAs centrallager.
Citera
2014-08-07, 01:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Nej, det gör man sannolikt inte. Vad man försöker göra är nog att minska risken för att någon försöker fejka bilder och identitet.

För övrigt kan jag inte se något märkligt i att människor grupperar sig i olika grupper. Så har mänskligheten alltid gjort. Visst kan man tycka att det är lite uppblåst men olika grupper av människor hittar alltid sina gelikar. Jag kan bara gå till mig själv. Hade jag varit singel så hade jag hellre nätdejtat på en sida där chansen är större att hitta en kvinnlig jurist eller akademiker än en kvinna som kör truck på IKEAs centrallager.

Det låter så logiskt, å ena sidan, å andra sidan har vi kartellbildning och folk som vill avskaffa fackliga organisationer. Hur skall man särskilja på dessa, utan att vara dubbelmoralisk? Men det hör inte hit..

Jag tycker också att allt går, det är inte det jag vänder mig emot. Utan jag ställer mig frågande till vad det är för sliskiga människor som använder sig av denna tjänst, samt vilka de sliskiga reklammakarna är. Nina Björk vänder sig i sin framtida grav..

Men visst, det är kul med variation och mångfald - faktiskt! Men att upplösandet av jantelagen skulle ta sig sådana bisarra uttryck, är minst sagt märkligt.
Citera
2014-08-07, 11:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Utan jag ställer mig frågande till vad det är för sliskiga människor som använder sig av denna tjänst, samt vilka de sliskiga reklammakarna är.

Du missar målet. Bara för att reklamen för dejtingsajten i dina ögon verkar sliskig så behöver inte dom som använder den vara sliskiga.

Det finns idag dejtingsajter där du som man kan kontakta och importera kvinnor från Asien eller Afrika. Vill man av någon anledning kritisera dejtingsajter så borde du rikta ditt intresse åt det hållet istället.
Citera
2014-08-07, 11:23
Avslutad
Citat:
Du missar målet. Bara för att reklamen för dejtingsajten i dina ögon verkar sliskig så behöver inte dom som använder den vara sliskiga.

Nej, jag missar inte målet. Jag är bara nyfiken på reklamen. Den är så.. märklig.

Citat:
Det finns idag dejtingsajter där du som man kan kontakta och importera kvinnor från Asien eller Afrika. Vill man av någon anledning kritisera dejtingsajter så borde du rikta ditt intresse åt det hållet istället.

Jag kritiserar för det första inte ELITSINGLAR (jag skrattar åt dem och med dem och fascineras något perverst av dem, bakom ryggen) och det är väl bra att man kan importera människor. Så länge de inte levereras likt fyrkantiga vattenmeloner för att spara utrymme, så har jag inga klagomål.
Citera
2014-08-07, 11:25
Medlem
gato12s avatar
Brukar dyka upp på Facebook, förmodligen för att jag inte angett att jag är i ett förhållande...

Lite störande företeelse, att man gör skillnad på folk å folk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in