2014-08-07, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Lite störande företeelse, att man gör skillnad på folk å folk...

Absolut. Men det är väl den rådande melodin, som speglar samhället (jag snackar om anti-fascisterna och inte SVEDA (Sverigedemokraterna) - den kan ni använda om ni vill, tänkte.. är ju ändå marknadsföring här).
Citera
2014-08-07, 12:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Lite störande företeelse, att man gör skillnad på folk å folk...

Det är ju klassisk marknadsföring. Prisdiskriminering och marknadssegmentering är ju två grundstenar i jakten efter vinstmaximering. Hur störande är det då inte att flygbolagen i ett vanligt flygplan synbarligen och faktiskt delar in sina resenärer i olika kategorier?
Citera
2014-08-07, 12:41
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur störande är det då inte att flygbolagen i ett vanligt flygplan synbarligen och faktiskt delar in sina resenärer i olika kategorier?

Ganska störande.

I det här fallet använder man sig också av en mycket klumpigare semantik. Det är sällan man hör om "elitresenärer".
Citera
2014-08-07, 12:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ganska störande.

I det här fallet använder man sig också av en mycket klumpigare semantik. Det är sällan man hör om "elitresenärer".

Nåväl, då är det alltså ordet "elit" som sticker mest i ögonen. Själv har jag Elitfönster i mitt hus, för att se bra ut.
Citera
2014-08-07, 13:12
Avslutad
Citat:
Själv har jag Elitfönster i mitt hus, för att se bra ut.

Den var du rätt nöjd med, va?

Du kanske borde bli reklamare? Trycka ut alla tråkmånsar. Annars håller jag med om att ordet elit är lite 'stötande', men det är väl meningen. Vad nu meningen är.. att locka till sig sociopatiska tendenser? Men visst, allt ligger i tiden. Nu skall folk provocera och stöta sig, för att fördriva århundrandens förtryck. Tyvärr är de flesta totalt humorlösa och allmänt vedervärdiga, eller bara tafatta och ocharmiga - som exemplet med ELITSINGLAR. *Jag vet inte vad som är värst: trötta "arbetare" eller dryga 'elitister' med blekta anus*
Citera
2014-08-07, 13:34
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
att locka till sig sociopatiska tendenser?

Joo, Patrick Bateman hade definitivt använt sig av elitsinglar...!
Citera
2014-08-07, 13:35
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Nåväl, då är det alltså ordet "elit" som sticker mest i ögonen. Själv har jag Elitfönster i mitt hus, för att se bra ut.

Samma här, dessutom har jag tittat på Elitserien i många år och mig veterligt är det ingen som framfört några klagomål.
Citera
2014-08-07, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Samma här, dessutom har jag tittat på Elitserien i många år och mig veterligt är det ingen som framfört några klagomål.

Extremt korkat jämförande. Elitserien är uppbyggd av de BÄSTA spelarna. ELITSINGLARNA är bäst.. på.. vadå? Kursettor? Tentamen? Analyser? Knappast, enbart folk som fått bra betyg (säkert mediokra betyg, de flesta av dem), och är allmänt tråkiga (precis som folk mest är på dejtingsidor?.. kåta och svettiga köttpaket). Nej, ELITSINGLARNA är inte bäst på något. Och din syn är väldigt elitistisk, inget fel med det - kan tyckas. Men den riktiga "eliten" hänger nog inte där - annat än för att skratta år ELITEN.
Citera
2014-08-07, 14:08
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Nej, ELITSINGLARNA är inte bäst på något.

Vad elitsinglarna är bäst på är något som ligger utanför ditt kunnande. Ditt sätt att skriva ger inte heller någon tilltro till din gissningskonst.

Låt oss bara konstatera att både Elitfönster och Elitsinglar försöker ge ett intryck av att vara något speciellt. Om det är rätt eller fel kan självklart ingen bevisa i den här tråden.

Vad som däremot är odiskutabelt är att människor i alla tider grupperat sig på olika grunder. Tycker man att det är oetiskt eller omoraliskt eller elitistiskt så har man mycket att lära om oss människor och hur vi agerar.
Citera
2014-08-07, 18:32
Avslutad
Citat:
Vad elitsinglarna är bäst på är något som ligger utanför ditt kunnande. Ditt sätt att skriva ger inte heller någon tilltro till din gissningskonst.

Jaja, rulla ihop dig i försvarsposition om du tycker det är bekvämast. Blir inte mycket till diskussion bara.

Men du, Hr Elit, kanske kan upplysa oss om elitsinglarna - hur de för sig och vad de gillar, osv?
Citera
2014-08-07, 18:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Men du, Hr Elit, kanske kan upplysa oss om elitsinglarna - hur de för sig och vad de gillar, osv?

Visserligen inte mig du frågar, men det kan ju ändå vara på sin plats att konstatera att "elitsinglar" inte är en enhetlig grupp. Inte heller Mensa har medlemmar som är stöpta i samma form.

Hur "elitsinglar" för sig är alltså en öppen fråga. Hur du förför dem är även det svårt att säga.
Citera
2014-08-12, 21:00
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Du missar målet. Bara för att reklamen för dejtingsajten i dina ögon verkar sliskig så behöver inte dom som använder den vara sliskiga.

Det finns idag dejtingsajter där du som man kan kontakta och importera kvinnor från Asien eller Afrika. Vill man av någon anledning kritisera dejtingsajter så borde du rikta ditt intresse åt det hållet istället.

Men vi diskuterar väl just i reklamen i den här tråden. Den ligger ju i forumet "Reklam och marknadsföring", inte "företagsskvaller'".

Själva idén med en dejtingsida för "seriösa" människor är ju bra. Badoo är ju typ raka motsatsen, bara massa WT som vill knulla. Dit skulle man väl aldrig röra sig för att hitta något seriöst. På Elitsingel kan man väl göra det dock (större chans åtminstone).

Reklamen och således marknadsföringen är ju helt jävla kass och äcklig, eftersom den förmedlar en riktigt töntig bild av människorna som är aktiva på sidan. Åtminstone enligt mig. Eller känner du att du vill vara personen som går där och pratar uppblåst om hur bra dejter han förtjänar och borde ha? Min känsla varje gång jag ser reklamen är "Oh fy vad löjligt och töntigt". Är det bra marknadsföring?
Senast redigerad av Pangon90 2014-08-12 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in