2014-08-07, 10:45
Medlem
respekt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubisboy
det är resultatet är kassa föräldrar och inget annat...

Då är nästan 50% av föräldrarna i Malmö RIKTIGT kassa. Nu kommer föräldrarna till GM vara "förvånade och chockade över det hela, deras pojke var kanske inte klassens plugghäst, men de kunde inte ana att något sådant här skulle kunna inträffa". Egentligen är GMs föräldrar upptagna med arbete (en lägenhet i Lugnet kostar ju pengar) och sket i att få ungen att vara en produktiv parti i samhället. Samtidigt sket han i att göra något bra med livet, för det är det ungar gör nuförtiden - deras misskötsel är egentligen ett rop på hjälp, men någonstans går man över gränsen och nu får vi se konsekvenserna.

Det finns hur många sådana här pågar som helst i Malmö, istället för att göra något bra med egna liv bestämmer de sig för att leka gangsters och röka på/sälja weed/spice/något värre. Det värsta med det hela är att de inbillar sig och tror att det är coolt när det i själva verket är ganska patetiskt.

Vem skyller man på i det här läget då? Föräldrarna? Barnen? Samhället? Omständigheterna?
Citera
2014-08-07, 10:46
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nu får du väl för fan ta och ge dig. Gällande att du skulle sitta på något namn först - struntprat:

Skrivet kl 20.53 i går.

Skrivet kl 22.34 i går. Bägge två före dig.

Sedan kommer du med din desinformation:

För att till slut avrunda med:

Offret (filipin) bor på Lugnet och gärningsmannen (svensk) på Föreningsgatan. Du försöker insinuera att ett irakiskt gäng från antingen Kroksbäck, Holma eller Rosengård har med mordet att göra. Ingenting pekar på detta i nuläget.

Slutsats: Du är antingen unikt dålig på källkritik eller så sprider du medvetet felaktig information.

1. Ja, jag fik namnet på BO meget tidligt i denne tråd før de två som skrev.

2. Er du helt almindelig dum eller? Det var JAG som spekulerade og dermed insinuerade at den irakiske gäng var indblandat på nogot vis i mordet. Hvad er du vil, skal jeg sige ursäkta til dig for jag hade kanske fel? b*tch, please
Senast redigerad av Balkan-King 2014-08-07 kl. 10:52.
Citera
2014-08-07, 10:46
Medlem
Rubbes avatar
Fan vad mycket skitsnack om det ena och det andra. 17-åring blir ihjälstucken och folk snackar om att det "bara var en gangster" som strök med. Jag kan på rak arm komma på ett antal personer från min ungdom som var kriminella men som lever ordnade liv idag. Jag har själv viftat med kniv som osäker 15-åring i bråk, utan att för den sakens skull växa upp till en parasit eller drägg som förtjänade att dö ung med en kniv i mig.

Sådana här saker händer och har alltid hänt. Unga, arga killar springer på andra unga, arga killar och bråk uppstår. Oftast slutar det inte med döden, men ibland vill ödet annorlunda. Det är alltid tragiskt när sådant här händer. Det finns såklart rakt igenom onda människor men de flesta av oss ligger nånstans mitt emellan. Både GM och BO är säkert personer som någon idag känner sorg för.
Citera
2014-08-07, 10:48
Medlem
bulletproofsouls avatar
Appropå detta etnisitetssnack. Kan ju vara bra att det för en gångs skull är en svensk kille som mördar en invandrare och inte alltid den omvända situationen. Sen kan man ju alltid diskutera hur svensk GM egentligen är med en pappa från Albanien. Han skulle lika gärna kunna benämnas halvalban.

Små babygangstrar wannabees verkar både BO och GM vara och det är inte så konstigt eftersom de är uppväxta i Malmö. En ung identitetssökande kille särskilt med "ryggsäcken" av att ha en far från Albanien och dessutom boendes i Malmö löper stor risk att sugas in i den för orten Malmö så förhärskande gangsterkulturen. Kriminalitet är väl i princip något självklart att syssla med om man bor i Malmö? Något annat alternativ finns inte. Arvet och miljön samverkar.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2014-08-07 kl. 10:52.
Citera
2014-08-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Fan vad mycket skitsnack om det ena och det andra. 17-åring blir ihjälstucken och folk snackar om att det "bara var en gangster" som strök med. Jag kan på rak arm komma på ett antal personer från min ungdom som var kriminella men som lever ordnade liv idag. Jag har själv viftat med kniv som osäker 15-åring i bråk, utan att för den sakens skull växa upp till en parasit eller drägg som förtjänade att dö ung med en kniv i mig.

Sådana här saker händer och har alltid hänt. Unga, arga killar springer på andra unga, arga killar och bråk uppstår. Oftast slutar det inte med döden, men ibland vill ödet annorlunda. Det är alltid tragiskt när sådant här händer. Det finns såklart rakt igenom onda människor men de flesta av oss ligger nånstans mitt emellan. Både GM och BO är säkert personer som någon idag känner sorg för.

Moget att vifta med kniv, ville du bara visa upp att du hade en eller, tänkte eftersom du tydligen inte använde den? Så varför från första början plocka med den?
Citera
2014-08-07, 10:58
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrox
Fan vad tyst det blev när det visade sig att GM hade ett typiskt svenskt namn.

Svenskt namn säger ju ingenting. Flera vittnar ju om att han är minst halvt icke-svensk vilket syns också. Finns massor av sådana fall och adopterade personer som har svenska namn, det säger ingenting.
Citera
2014-08-07, 11:00
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Svenskt namn säger ju ingenting. Flera vittnar ju om att han är minst halvt icke-svensk vilket syns också. Finns massor av sådana fall och adopterade personer som har svenska namn, det säger ingenting.

Ta en titt på bilderna av "killarna". Alla attribut och epitet lyser blatte och balkan lång väg. Ingen på Limhamn är förvånad över det som hänt, mest förbannade för att inte myndigheterna trots påstötningar från boende i området inte brytt sig.
Citera
2014-08-07, 11:01
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej det gör ju inte det.
Våldtäktsmannen Fadi El-Kaissi Ramadhan blev helt plötsligt Casper Östlöv.
Trevlig kille som våldtog och misshandlade sin fd flickvän bla genom att skära henne i underlivet för att sedan slänga henne på ett fält för att dö.

http://kriminellt.com/casper-el-kaissi-ostlov-kristianstad/
Citera
2014-08-07, 11:03
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nej det gör ju inte det.
Våldtäktsmannen Fadi El-Kaissi Ramadhan blev helt plötsligt Casper Östlöv.
Trevlig kille som våldtog och misshandlade sin fd flickvän bla genom att skära henne i underlivet för att sedan slänga henne på ett fält för att dö.

http://kriminellt.com/casper-el-kaissi-ostlov-kristianstad/

Såna berikare älskar att ha åäö i namnet. Jmfr med Grönros-släkten, finska zigenare.
Citera
2014-08-07, 11:09
Medlem
8711s avatar
Typiskt att det var två personer med andra ursprung än svenska. Har man en albansk pappa kan man knappast kallas svensk eller ha direkt svenska värderingar till fullo. Det är påfallande ofta barn till föräldrar med blandade ursprung som är inblandade i brutala brott.
Citera
2014-08-07, 11:12
Medlem
henkesss avatar
Tänkte först vad tråkigt. Sen såg jag bilderna på offrets fb. Bild på en liten unge som visar fingret,bild på en affro tjej som sätter på en tjej, bild då han står och röker, och obligatoriska maffia bilden med 6st gangsters. Då vart det hela inte lika tråkigt längre.
Citera
2014-08-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Möjligt.(Dock är min familjs "social-ekonomiska status" väldigt god)
Men jag kan i alla fall svensk grammatik och hur man stavar.
Vad var det du sade om låg intelligens?

Jaja, spelar ingen större roll då jag mer tänker på innehållet. Din kommentar däremot, baseras bara på okunskap gällande gener. Stava rätt, använd korrekt grammatik, det kommer fortfarande uppfattas som efterblivet.

Gällande den social-ekonomiska statusen så är inte det den enda faktorn som bidrar till fördomsfulla tankar och okunskap. Men oftast har folk med lägre intelligens och dålig status (missnöje) större tendens till att tro på en förenklad världsbild. Det kan också bero på ett begränsat umgänge.

Jag har svårt att tänka mig att du umgås med folk av annan härkomst. För om de hade det, så hade du inte yttrat dig på det sättet.

Oavsett vad, så orkar jag inte försöka övertala personer som har en begränsad tankeförmåga och som har en motvilja till att ändra sin defekta verklighetsuppfattning.
Senast redigerad av x. 2014-08-07 kl. 11:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in