2014-08-07, 11:21
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Skolan ska ge krishjälp. De har själva varit aktiva för att få skolan berikad. Många lärare där är duktigt PK-aktiva. Det fanns en fritidsgård och "lokal" men det funkade tydligen inte. Hemskt när bråkmakare från andra stadsdelar kommer och mördar bland vanliga skötsamma ungdomar.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/skolan-ger-krishjalp-efter-17-aringens-dod/

Citat:
Men det dödliga våldet mot en 18-åring på skolgården i går väcker skolan brutalt ur sommarlovets slummer. Ett kristeam är igång. Fritidsgården ordnar så att man kan komma och prata och vi på skolan ska vara delaktiga. Vår kurator ska vara tillgänglig, säger rektor Revemark. Fritidsgården Basement ligger i skolans källare. Sommartid flyttas ofta verksamheten till platser där ungdomarna finns.
Citera
2014-08-07, 11:21
Awaiting Email Confirmation
Folks tro här om Malmö är skrämmande. Ja, vi har mycket problem, men jag har bott här i hela mitt liv och aldrig blivit utsatt för något. Jag älskar staden.
Citera
2014-08-07, 11:26
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Folks tro här om Malmö är skrämmande. Ja, vi har mycket problem, men jag har bott här i hela mitt liv och aldrig blivit utsatt för något. Jag älskar staden.

Jaja du är antagligen inte "svensk" heller.

Håll dig till ämnet!
Citera
2014-08-07, 11:28
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x.

Gällande den social-ekonomiska statusen så är inte det den enda faktorn som bidrar till fördomsfulla tankar och okunskap. Men oftast har folk med lägre intelligens och dålig status (missnöje) större tendens till att tro på en förenklad världsbild. Det kan också bero på ett begränsat umgänge.
.

En helt korrekt iakttagelse. Två tydliga exempel på detta är långvarig inavel och och en samhällsstruktur baserad på klantänkande.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2014-08-07 kl. 11:32.
Citera
2014-08-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ja man blundar gärna.....tills det drabbar en själv eller närstående. Samtidigt måste jag säga att det är en bedrift att lyckas undvika att bli drabbad av allt elände som händer här.
Senast redigerad av CottonJenny 2014-08-07 kl. 11:38.
Citera
2014-08-07, 11:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det som är lite fascinerande är att i Malmö finns det fortfarande "kickers". Jag trodde det fenomenet var utdött men icke sa nicke.

Ett tecken på att Malmö ligger efter. Dax att lägga av med sunkandet!
Citera
2014-08-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
En helt korrekt iakttagelse. Två tydliga exempel på detta är långvarig inavel och och en sahhällsstruktur baserad på klantänkande.

Mycket sant! Mycket sant. Kolla bara vad som händer i mellanöstern. Om man bara fick bort det utdaterade tankesättet så att man slipper inavel och alla krig, som i sin tur gör att folk inte behöver utvandra.
Citera
2014-08-07, 11:36
Medlem
Spelar ingen roll vilken etnicitet man har. Personerna i fråga har ju helt klart influerats av en stil som överrepresenteras av ungdomar i områdena Rosengård, Krokspäck osv.
Citera
2014-08-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubisboy
det är resultatet är kassa föräldrar och inget annat...

mon ikke? Indvandringen til Sverige er massiv low IQ. Se den svenske skola

Countries with the Highest / Lowest Average IQ

http://www.statisticbrain.com/countries-with-the-highest-lowest-average-iq/
Citera
2014-08-07, 11:56
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Skolan ska ge krishjälp. De har själva varit aktiva för att få skolan berikad. Många lärare där är duktigt PK-aktiva. Det fanns en fritidsgård och "lokal" men det funkade tydligen inte. Hemskt när bråkmakare från andra stadsdelar kommer och mördar bland vanliga skötsamma ungdomar.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/skolan-ger-krishjalp-efter-17-aringens-dod/
Jag trodde att både BO och GM var kända minigangstas, eller menar de att mordet skedde i ett skötsamt område?
Citera
2014-08-07, 12:14
Medlem
Solrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrox
Fan vad tyst det blev när det visade sig att GM hade ett typiskt svenskt namn.

GM är ju dock inte etnisk svensk (iaf enligt vissa härinne som visste vem han var).

Man kan dessutom tydligt se det på denna bild: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=574512502670379&set=a.1007130433836 63.560.100003349021296&type=1&theater

Antagligen så är hans morsa svensk och farsan från något balkanland/arabland.
Citera
2014-08-07, 12:21
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag trodde att både BO och GM var kända minigangstas, eller menar de att mordet skedde i ett skötsamt område?

Området, så klart. Blattarna var ökända, men området där mordet skedde består av ett ordentligt svenskt område med svenska trevliga ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in