2014-08-07, 06:50
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Eftersom det är en verksamhet som skadar prostituerades självkänsla och identitet på ett sätt som inga andra försäljningar av tjänster gör, och eftersom det utsätter prostituerade för hög risk att utsättas för hot och våld, på ett sätt som inga lagliga verksamheter eller tjänster gör.

Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.

1. Det finns ingen regel som säger att alla som jobbar med att sälja sex måste få sin självkänsla och identitet skadad av det. Det är bara en religiös tro från er sida och inget som baseras på vetenskapliga fynd.

2. Det är bevisat att juridiska förbud mot prostitution försätter sexarbetare i en värre situation av hot och våld, eftersom att de prostituterade tvingas befatta sig med just kriminella element för att kunna arbeta överhuvudtaget. Hade det varit lagligt med mer insyn i verksheten från te.x polis och skattemyndigheter där man på ett bättre sätt kan försäkra sig att verksamheten går rätt till och med samtycke så hade sexarbetare haft en mycket tryggare arbetsmiljö än de har nu.

Det du stödjer skadar alltså sexarbetare mer än det hjälper dem, därför framstår ditt "värnande" om deras identitet och självkänsla som tämligen ihåligt och skenheligt.

Det är en fördel om man bildar sig åsikter om saker man faktiskt har insikt i, istället för enbart på moralism och propaganda som ni förbudsivrare gör.
Citera
2014-08-07, 07:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
... Prostitution är världens farligaste yrke med flest dödsfall och våld i hela världen.
/.../
Soldater, då..?

BTW, börjar misstänka att du är ett troll, "...i hela världen.".
Citera
2014-08-07, 07:28
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avman
Det handlar helt enkelt om makt, den nya könsmaktordningen där kvinnan har absolut makt i vårt samhälle.
Haha! Vad snackar du om? Männen har fortfarande den absoluta makten. Man får bara passa sig så att man inte hamnar i en situation där en kvinna kan börja utpressa en, vilken är rätt lätt hänt. Förbudet mot sexköp en endast en moral-lag i stil med förbudet mot att bruka narkotika. Trams mao. Åk till Tjeckien eller Tyskland om du vill knulla horor, snygga som fan är dom. Åk till Holland om du vill röka gräs, bra gräs som fan har dom. Problem solved.
Citera
2014-08-07, 07:48
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maowdig
Tycker att folk borde tänka på hur lättförtjänta stora pengar kan lura unga kvinnor in i branchen. Hade du velat se din dotter eller framtida fru som prostituerad eller fd prostituerad?

Är väldigt kluven i frågan då jag anser att folk ska ha rätt att bestämma över sin egen kropp.

En framtida fru som före detta prostituerad gör mig ingenting. Bara hon är frisk och har lämnat det jobbet bakom sig då jag är monogam, så struntar väl jag i det. Jag har ju knullat kvinnor innan henne trots allt, så vem är jag att döma bara för att jag gjorde det gratis?

Angående dottern så är jag inte intresserad av att avla vare sig några söner eller döttrar. Men skulle jag mot förmodan få en dotter ändå så är det inte mitt beslut att bestämma vad hon ska bli.

Jag ser det som ett större problem att föräldrar anser att de ska ha rätt att besluta vad deras barn vill bli och göra i vuxen ålder än att en del väljer prostitution som yrke.
Citera
2014-08-07, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maowdig
Tycker att folk borde tänka på hur lättförtjänta stora pengar kan lura unga kvinnor in i branchen. Hade du velat se din dotter eller framtida fru som prostituerad eller fd prostituerad?

Är väldigt kluven i frågan då jag anser att folk ska ha rätt att bestämma över sin egen kropp.

Har du hört talas om Wagenius lag?

Citat:
Wagenius lag:

En normativ regel för debatt, reklam och kommunikation överlag, som diskvalificerar den som använder argument baserade på ”om det gällde din dotter…”, ”skulle du vilja att din dotter…”, eller motsvarande som underförstått utmålar döttrar som viljelösa, hjälplösa, naiva våp vars oskuld och tadel kräver extra skydd jämfört med sönernas.
En debattregel som menar att om du finner dig hålla med KD i någon fråga som gäller genus, livsstil eller sexualitet, så bör du fundera ett varv till…

Citera
2014-08-07, 08:43
Bannlyst
För att feminister är bittra. Dom hatar både män och horor så detta ställningstagande blir enkelt eftersom nuvarande lag skapar som allra mest misär för både män och horor.
Citera
2014-08-07, 08:55
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.

Wow, du framstår som en riktig auktoritet!

Enligt sidan om prostitution på Wikipedia är Sverige det enda landet i EU där man inte får köpa sex.

Det måste kännas bra att döma ut typ hela övriga Europa.

Feminister...
Citera
2014-08-07, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Wow, du framstår som en riktig auktoritet!

Enligt sidan om prostitution på Wikipedia är Sverige det enda landet i EU där man inte får köpa sex.

Det måste kännas bra att döma ut typ hela övriga Europa.

Feminister...

Ja, det är faktiskt Sverige som är avvikande i Europa... Helt sjukt! Helt utan saklig grund dessutom.
Citera
2014-08-07, 09:28
Medlem
Imalosers avatar
Det är ganska självklart för mig att den enda egentliga anledningen till att det är olagligt är p.g.a moralism och en påhittad könsmaktsstruktur. Det här med att "Män ska inte ha rätt till kvinnors kroppar!" som vi hör så mycket. Det är den enda anledning till varför prostitution är olagligt. Det är en mycket naiv och ganska dum idé eftersom verkligheten inte fungerar så, samt att det är en grov generalisering av vad det skulle innebära att köpa sex.

När amnesty eller vilka det nu var gick ut med ett förslag om att tillåta prostitution såg jag hur mina feministvänner på facebook blev alldeles galna. Den enda anledning till varför trafficking är vanligare där det är lagligt är för att kryphål i lagen ännu ej täppts till. Det är lite lättare att smälta in i dessa länder om man sysslar med trafficking. Det innebär dock absolut inte att nya hallickar och gangstrar dyker upp varje dag i de länder det är vanligt utan de omlokaliserar sig bara. Hade hela Europa samarbetat och legaliserat hade många unga flickors liv kunnat räddas och trafficking hade kunnat utrotas. Det gäller bara att täppa till dessa kryphål och styra upp en modell för sexförsäljningen.

Det är helt jävla självklart att det är värre för tjejer att arbeta på en svart marknad med massa droger, dåligt skydd, våldtäkter, etc. Det bör självklart legaliseras. Porrbranschen funkar väldigt bra, just för att den är laglig. Det hela handlar om moralism. Ni hör ju att många feminister nu även vill förbjuda porr.
Senast redigerad av Imaloser 2014-08-07 kl. 09:31.
Citera
2014-08-07, 09:41
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Ja, det är faktiskt Sverige som är avvikande i Europa... Helt sjukt! Helt utan saklig grund dessutom.
Inte nog med det, vi delar ett förbud med så progressiva länder som Saudiarabien och Somalia. Medan dess bakåtsträvande och kvinnohatande länder som Tyskland och Frankrike tillåter det. Sverige är fantastiskt..
Citera
2014-08-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Inte nog med det, vi delar ett förbud med så progressiva länder som Saudiarabien och Somalia. Medan dess bakåtsträvande och kvinnohatande länder som Tyskland och Frankrike tillåter det. Sverige är fantastiskt..

Både somalia och suadiarabien har strikt förbud mot prostitution och utan att vet exakt så skulle jag tro att lagen främst riktas emot sexsäljaren, är väl belagt med dödstraff.
Det jämför du alltså med Sverige?

Norge har sexköpslag (Norge är inte med i EU, men ursäkta de är faktiskt europa) Frankrike funderar på den samt Irland.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-08-07 kl. 10:24.
Citera
2014-08-07, 09:50
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?
För att de hatar frihet och således vill de inskränka enskilda människors rätt att själva bestämma över vad de gör med sina kroppar. Antagligen också avundsjuka över att de själva är för fula för att ta betalt för sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in