Varför vill du ens ha sex med en person som du kan misstänka inte skulle vilja ha sex med dig utan penningatransaktion? Du vet ingenting om denna person och bakgrunden till att hen säljer sig till dig.
Hur kan man ens få upp den i en sån sits? Det fattar inte jag.
Hur kan någon motivera sin sexuella drift som varandes viktigare än att ex. motarbeta trafficking, sexuellt utnyttjande etc?
I undersökningen kring prostitution från Danmark som jag och oantastligt suttit och studerat med lupp
så beräknar man antalet gaturprotstituerade i Danmark till ca 800, ca 95% av dessa är från utlandet
0% av dessa uppgav egen sexualitet som skäl till varför de valt att prostituera sig. Nu kom jag inte ihåg exakta sifforna för knark, depression och hur många som knaprade antidepressiva etc...men dessa var höga! Däremot så minns jag siffran för posttraumatsik stress för denna grupp 75%
Trevligt inte sant? Vill du köpa sex av någon av dessa?
tråden med luppgranskandet: Referenstråd prostitution
Där kom ni ju också fram till att de som jobbade på bordell eller som eskorter inte alls hade liknande besvär varför bordell och eskortverksamhet bör uppmuntras.
Varför vill du ens ha sex med en person som du kan misstänka inte skulle vilja ha sex med dig utan penningatransaktion? Du vet ingenting om denna person och bakgrunden till att hen säljer sig till dig.
Hur kan man ens få upp den i en sån sits? Det fattar inte jag.
Hur kan någon motivera sin sexuella drift som varandes viktigare än att ex. motarbeta trafficking, sexuellt utnyttjande etc?
I undersökningen kring prostitution från Danmark som jag och oantastligt suttit och studerat med lupp
så beräknar man antalet gaturprotstituerade i Danmark till ca 800, ca 95% av dessa är från utlandet
0% av dessa uppgav egen sexualitet som skäl till varför de valt att prostituera sig. Nu kom jag inte ihåg exakta sifforna för knark, depression och hur många som knaprade antidepressiva etc...men dessa var höga! Däremot så minns jag siffran för posttraumatsik stress för denna grupp 75%
Trevligt inte sant? Vill du köpa sex av någon av dessa?
tråden med luppgranskandet: Referenstråd prostitution
Vad jag förstår så hänvisar du till SFI:s undersökning som utfördes härom året... (Danska motsvarigheten till svenska Socialstyrelsen). Denna gav faktiskt en rätt positiv bild av prostitution. Givetvis finns problem, men som exempel så trivdes två tredjedelar av sexarbetarna med sitt arbete, och lika många såg arbetet som en del av sin sexuella nyfikenhet. Tänk själv att få leva ut sexuella fantasier och få betalt för det... Danska sexarbetare trivdes bättre på jobbet än svenska sjuksköterskor...
SFI- undersökningen finns länkad i prostitutionsforat.
Senast redigerad av Rights4Men 2014-08-06 kl. 23:17.
Du har fel. Den radikalfeministiskt motiverade sexköpslag som finns i Sverige handlar uteslutande om att försöka beröva män på möjligheter till tillfälliga sexuella förbindelser. Därmed hoppas fula, otrevliga, och sexuellt odugliga kvinnor få sexuellt betingade fördelar.
Det fungerar inte...
Ditt resonemang är väldigt ologiskt, jag förstår att du inte får ihop det. Sexköpslagen är inte till för att beröva män på något, utan för att skydda kvinnor. Den sexuella makten och rätten till kvinnors kroppar är inte något som män äger, det är något män olovligt tar och som bör som det är vara straffbart i lag.(även om det nu i Sverige i princip inte är någon som döms för det förvisso)
Varför skulle feminister vilja motverka sexköp om anledningen är att man vill få "sexuellt betingade fördelar2? Då är det väl bara att börja sälja sex om det är så bra som du verka tro?
Prostitution är världens farligaste yrke med flest dödsfall och våld i hela världen.
.
Hahahah AHHA AHHAHHHHHHHHHHHHH HAHA
Vad är det för FEL på er feminister? HUR kan ni vara SÅ korkade? HUR kan det komma sig att VARENDA FEMINIST jag någonsin pratat med inte haft ett DUGG KOLL på hur verkligheten ser ut? FLEST DÖDSFALL? HAHAHAHHAHA
Där kom ni ju också fram till att de som jobbade på bordell eller som eskorter inte alls hade liknande besvär varför bordell och eskortverksamhet bör uppmuntras.
Nja...var 3.e kvinnliga eskort var utsatt för våld varje år. var 4.e manliga eskort. 20% ( omkring där, minns inte exakta siffrorna) var utsatta för att få sina gränser överskridna, jag tolkar det som sexuella trakasserier, hot, våldtäktsförsök typ) och rätt hög siffra för deppressioner bland eskorterna också. Och tror det var ca hälften som tänkte sluta med prostitutionen under samma år. Så bra jobb som ska "uppmuntras" ???
Varför? För vem då?
Vad är problemet med att ha sex med folk som vill ha sex lika mycket tillbaka?
Begriper verkligen inte detta.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-08-06 kl. 23:25.
Vad menar du med god arbetsmiljö? Finns inget som stödjer att det skulle bli någon skillnad. Vad som hänt i tyskland efter lagändringarna är att det köps mer sex i tyskland och fler människor utnyttjas, också trafficking. Vet ej vilka siffror du refererar till men de stämmer inte.
De prostituerade har inte fått bättre eller tryggare förhållanden. I dessa "goda" lagliga förhållanden på bordeller i tyskland är t.ex. vanligt med flatrate sex, vilket innebär att sexköpare betalar entré och sedan får utnyttja de prostituerade på vilket sätt de önskar utan några extra avgifter. De prostituerade tjänar inte mer än andra prostituerade, om något så mindre. Vad jag vet är inte detta särskilt vanligt i Sverige, men du verkar ändå tycka det är en god arbetsmiljö och en lyckad lag. Lustigt minst sagt.
Kras, har du varit på en bordell någon gång för att dra slutsatser om arbetsmiljön? Tycker du inte att det är lite hyckleri att tycka till om något du inte verkar ha någon djupare erfarenhet av? Tror du att det är traffickingluder som finns på lagliga bordeller?
Eftersom det är en verksamhet som skadar prostituerades självkänsla och identitet på ett sätt som inga andra försäljningar av tjänster gör,...
Jo, det är väl mycket därför jag inte har köpt sex, för att jag har hört att det påverkar prostituerades psykiska välmående. Men samtidigt skadar dagens mansideal mig och min självkänsla och identitet, jag upplever inte att jag duger som jag är om jag inte anpassar mig efter ett flertal krav som ställs på män för att de ska duga som kärleks- och/eller sexpartners. Prostitution är ju en genväg för oss som inte är tillräckligt duktiga på att leva upp till den manliga könsrollen att ändå få närhet/intimitet/sex o.s.v., vilket ju kanske skulle förbättra mitt psykiska välmående då ju närhet/intimitet/sex är ett mänskligt behov. Ser det som så att det verkar stå mellan att tänka på den prostituerades bästa å ena sidan (avstå från att köpa sex) på bekostnad av sig själv eller att å andra sidan tänka på sitt eget bästa (köpa sex) på bekostnad av den prostituerade (detta under förutsättning att alla prostituerade mår dåligt av att sälja sex och att alla män(/+ jag) mår bra av att köpa sex). Vad föreslår du?
Citat:
...och eftersom det utsätter prostituerade för hög risk att utsättas för hot och våld...
Fast jag har inga planer på att utsätta prostituerade för hot eller våld.
Citat:
...på ett sätt som inga lagliga verksamheter eller tjänster gör...
(fetade; min anmärkning) Lite konstig, och enligt mig en inte helt klädsam, sak att säga på hundraårsjubileet av första världskriget där soldater dog som flugor i skitiga skyttegravar och där vi fortfarande lever i en värld där militärer behövs. Har ingen statistik men borde inte det lagliga soldatyrket skörda fler liv och ge upphov till mer risker för hot och våld än (i Sverige) det olagliga prostitutionsyrket?
Anekdotiskt tillägg: Jobbar inom industrin och inom ett av Sveriges farligaste yrken, för bara ett år sedan slevades en kollegas överkropp (det som fanns kvar av den) ner i en hink med hjälp av mopp och spade för att företaget som jag jobbar på inte satsat tillräckligt på säkerheten. Arbetsplatsolyckor, just sayin`.
Citat:
...Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.
Okej, tycker naturligtvis inte att prostituerade ska skadas men finns det någon statistik på att länder med laglig prostitution är farligare för sexarbetare att bo och arbeta i än länder med olaglig prostitution?
Mvh
Senast redigerad av Lantbruk 2014-08-06 kl. 23:38.
Så vad är din poäng? Att Nyazeeländarna är ett folk som inte kan genomföra undersökningar? Eller att de är onda?
Läs på lite. Varför tror du FN, WHO, Amnesty mfl förespråkar legalisering av Nya Zeelands modell?
Tycker inte det är rimligt att kräva att jag ska läsa på om något specifikt land, prostitutionens negativa effekter är desamma i hela världen.
Eftersom de har en dålig kvinnosyn givetvis, det hade inte varit någon lyckad modell och det inser exempelvis svenska Amnesty. Att stora organisationer eller länder förespråkar utnyttjande av kvinnor legitimerar det inte på något sätt, det visar bara på hur stort problem detta är och varför inte trafficking bekämpats.
Ditt resonemang är väldigt ologiskt, jag förstår att du inte får ihop det. Sexköpslagen är inte till för att beröva män på något, utan för att skydda kvinnor. Den sexuella makten och rätten till kvinnors kroppar är inte något som män äger, det är något män olovligt tar och som bör som det är vara straffbart i lag.(även om det nu i Sverige i princip inte är någon som döms för det förvisso)
Varför skulle feminister vilja motverka sexköp om anledningen är att man vill få "sexuellt betingade fördelar2? Då är det väl bara att börja sälja sex om det är så bra som du verka tro?
Det är du som är ologisk. Hur skyddar man utsatta kvinnor med en lag som driver all prostitution under jord, och där 100 % av marknaden är och okontrollerad svart sektor?
Du vet väl hur det gick med spritförbudet i 30-talets USA? Maffian tog över...
Eftersom det är en verksamhet som skadar prostituerades självkänsla och identitet på ett sätt som inga andra försäljningar av tjänster gör, och eftersom det utsätter prostituerade för hög risk att utsättas för hot och våld, på ett sätt som inga lagliga verksamheter eller tjänster gör.
Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.
Idiot. Det är du som inte kan se längre än det klassiska "kvinnor är offer"-tänket. Ponera stt det finns lvinnor som inte har några problem med att sälja sex (newsflash, det gör det!) - då är det en win win. Varför ska DU bestämma vad andra Människor väljer att göra med sina rgna kroppar? Resonemangen kring att förbjuda prostitution blir antifeministiskt. För många är det ett jobb som vilket som helst. Precis som det finns massörskor du vet.
Sen är ju trafficking något hemskt, men det är någonting helt annat än att moralisera kring kvinnors sexualitet - vilket är precis vad du gör.
Vad jag förstår så hänvisar du till SFI:s undersökning som utfördes härom året... (Danska motsvarigheten till svenska Socialstyrelsen). Denna gav faktiskt en rätt positiv bild av prostitution. Givetvis finns problem, men som exempel så trivdes två tredjedelar av sexarbetarna med sitt arbete, och lika många såg arbetet som en del av sin sexuella nyfikenhet. Tänk själv att få leva ut sexuella fantasier och få betalt för det... Danska sexarbetare trivdes bättre på jobbet än svenska sjuksköterskor...
SFI- undersökningen finns länkad i prostitutionsforat.
Well, då tolkar vi den helt olika, jag tolkar inte den som speciellt positiv,
nästan hälften av gatuprostituerade var våldsutsatta, 3/4 upplevde posttraumatisk stress, 0% gjorde pga sexlust. Positivt? Really. Har du ens läst den?
Kan någon av er gentelmen som ideligen tjatar om eran rätt att få köpa sex, förklara varför det är så viktigt för er kunna köpa sex, när sex är något som för de allra flesta kommer helt gratis? Och prostitution ofrånkomligt har en rätt stor del av ofrivliighet, trafficking och annat elände i släptåg.
Detta faktum kommer ni ju inte ifrån hur gärna ni än vill. Så? Varför måste just den manliga kuken gå före allt?
Senast redigerad av ScottWalter 2014-08-06 kl. 23:31.