2014-08-03, 11:26
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dessutom skrev hon på mcDonalds facebook sida för att uppmärksamma problemet - hon ringde inte media.
Nu har inte du eller någon annan heller källa på det. VI kan tydligen bara spekulera.
Jag påstår att det är betydligt mer sannolikt att Rebecca Dovholt ringer SR än att SR ringer RD.
IOFS skule jag inte bli det MINSTA förvånad OM SR ringde RD.
Citera
2014-08-04, 09:32
Moderator
MrFishboys avatar
Rubrik/Mod
Citera
2014-08-05, 17:19
Medlem
cammos avatar
Nu har hon skrivit en text om allt.

Citat:
Hejs! 🌍

Det otroligt festliga med att lägga fram konstruktiv kritik till ett företag, offentligt, är att otroligt många andra verkar ta illa upp på ett personligt plan.
Varför skulle de annars prata om mig personligen framför sakfrågan i sig? Sakfrågan som faktiskt var det enda viktiga?

När SR ringde mig så trodde jag inte att någon ens skulle kunna bli arg. Näthat i all ära, men alltså... Det hela handlade om att ett barn skulle få chansen att välja själv! Vem kan vara emot sådant?
Att få en chans att välja själv oavsett om det gällde en boll, penna, figur eller annan leksak. Ett barn som för övrigt självklart var närvarande vid tillfället i fråga.
Jag som förälder kommer aldrig att begränsa mitt barn baserat på vad för kön han fötts med. Han kommer att få precis alla möjligheter då jag kommer se och bemöta honom som en individ i första hand. Stereotyper har aldrig gynnat någon och mångfald är så mycket roligare.

Det som hände oss var ingen engångsföreteelse. Detta vet jag eftersom att jag fått kontakt med ungefär hundra personer som varit med om exakt samma sak rätt nyligen på samma kedja runt om i landet. Att deras barn fått leksak efter dess kön före att personal frågat vad barnen själva önskade.
En icke-fråga för många, men säg, är det inte grymt att göra så att alla känner sig inkluderade? Oavsett om det här är en småsak i det stora hela? Jag har nog med energi att engagera mig i både stora och små frågor, men som ni redan räknat ut så brinner jag för jämställdheten oavsett. Det borde alla göra.

(Och ja, en parentes. Efter 4h flyg (totalt 7h resa) och precis hemkommen till Sverige så är McDonalds det allra mest lockande alternativet när en lider av mjölkproteinallergi, har ett barn som är hungrigt samt befinner sig på Arlanda. Att inte ge sitt barn allergivänlig mat snabbt i det läget hade varit barnmisshandel. Inte tvärtom.
Vi äter självklart annan mat också.)

Peace! /PK-tjejen
Citera
2014-08-05, 18:08
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Nu har hon skrivit en text om allt.

Väntar spänt på vad Fb-pojkarna ska skriva och hur ni ska fortsätta förfasas över detta hemska .... Barn som får välja leksak utifrån intresse istället för kön samt - och det var väl det värsta - en kvinna som reagerade och sa till, hu!
Citera
2014-08-05, 18:23
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Väntar spänt på vad Fb-pojkarna ska skriva och hur ni ska fortsätta förfasas över detta hemska .... Barn som får välja leksak utifrån intresse istället för kön samt - och det var väl det värsta - en kvinna som reagerade och sa till, hu!
Du har nog missuppfattat nånting.

Vem har förfasats över barn som får välja själva? Jag är för övrigt rätt övertygad om att det går utmärkt att få välja leksak även på McDonalds och även om de frågar efter kön.

Vad man förfasas över är att

Vi lever i ett land där det blir en jävla nyhet om kassapersonalen frågar efter kön på en ungjävel, när de ska ge bort en leksak!

Om du inte förstår varför det är helt sjukt så måste det bero på att du är en bortskämd jävla kommunist som tror att alla tycker precis som du, ska tycka precis som du, och alla kommer att tycka precis som du om man bara indoktrinerar dem tillräckligt mycket.
Citera
2014-08-05, 18:33
Medlem
Mooons avatar
Åh, tack för att du förklarade det för mig. Problemet är alltså att mamman fick gehör när hon tog upp att det var fel när kassapersonalen frågar efter kön när de ska ge bort en leksak.

Detta problem ska alltså tystas ned och sopas under mattan.

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Du har nog missuppfattat nånting.

Vem har förfasats över barn som får välja själva? Jag är för övrigt rätt övertygad om att det går utmärkt att få välja leksak även på McDonalds och även om de frågar efter kön.

Vad man förfasas över är att

Vi lever i ett land där det blir en jävla nyhet om kassapersonalen frågar efter kön på en ungjävel, när de ska ge bort en leksak!

Om du inte förstår varför det är helt sjukt så måste det bero på att du är en bortskämd jävla kommunist som tror att alla tycker precis som du, ska tycka precis som du, och alla kommer att tycka precis som du om man bara indoktrinerar dem tillräckligt mycket.
Citera
2014-08-05, 18:46
Medlem
ringmuzkles avatar
Citat:
Åh, tack för att du förklarade det för mig. Problemet är alltså att mamman fick gehör när hon tog upp att det var fel när kassapersonalen frågar efter kön när de ska ge bort en leksak.

Ursäkta, men varför är det fel att fråga vilket kön barnet hade?
Senast redigerad av ringmuzkle 2014-08-05 kl. 18:48. Anledning: Stavfel
Citera
2014-08-05, 18:56
Bannlyst
Haha frågar hon om det är kille eller tjej så frågar hon ju egentligen om vilken leksak ungen ville ha...
Personalen måste bli mer pk helt enkelt, i det här landet säger vi "Batman eller Prinsessa?" och absolut inte "pojke eller flicka?" fyyyyyyyyyy er McD!
Citera
2014-08-05, 19:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Nu fick väl barnet inte välja leksak utan det ville mamman göra, eller om hon nu ville att han är en hon eller hon var en han fast. Äsch.
Skitsak att bråka om. Det är ju bara att be att få byta leksak. Genusnormsstrukturgenomlysningen har slagit sig på hjärnan på er.
Citera
2014-08-05, 19:16
Medlem
Celenos avatar
Citat:

Problem?

Problemet är att det anses vara ett problem att någon ställer en fråga.

Åsiktsdiktatur, det är ett problem.
Citera
2014-08-05, 20:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Problem?

Problemet är att det anses vara ett problem att någon ställer en fråga.

Åsiktsdiktatur, det är ett problem.
Det är ju du som vill sopa åsikter under mattan ... inte mamman och inte SVT..
Citera
2014-08-05, 21:03
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ju du som vill sopa åsikter under mattan ... inte mamman och inte SVT..
Knappast.

Att inte skriva löpsedlar om vartenda jävla åsikt som existerar är inte att "sopa åsikter under mattan". Är inte det ett argument ni åsiktsfascister själva brukar komma med jämt och ständigt, när tex media kallar allt som inte stämmer med åsiktsfascismen för "näthat"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in