Detta är lite samma reaktion som tjejen som skrev till H&M och uppmärksammade dem att de hade en dömd våldtäktsman, Tupac, på sina tröjor. Det blev ett jävla hallå, naturligtvis inte för att Tupac fanns på tröjorna utan för att tjejen reagerat. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16200105.ab
Vad borde personalen gjort - jo, ställt frågan "älva eller motorcykel" .. eller "vilken leksak önskas" ..
Svårare är det inte att göra rätt.
Precis!...men dom kunde visat mamman bilder på båda leksakerna lite snabbt, så barnet varken hörde eller såg, och mamman bara hade att peka på den leksak hon trodde kunde glädja barnet bäst. Det är ju helidiotiskt att reflexmässigt slänga ner t.ex. en älva i påsen för att det var just en tjej...men jag tror att personalen som frågade på McDonalds inte tänkte sig för bara.
Senast redigerad av Trapizo 2014-08-02 kl. 22:54.
Detta är lite samma reaktion som tjejen som skrev till H&M och uppmärksammade dem att de hade en dömd våldtäktsman, Tupac, på sina tröjor. Det blev ett jävla hallå, naturligtvis inte för att Tupac fanns på tröjorna utan för att tjejen reagerat. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16200105.ab
Vad är ni rädda för?
Igen, prioriteringen.
H&M utnyttjar 1000 tals kvinnor och barn under vidriga förhållanden varje dag för att kunna sälja billiga kläder till idioter. Reagera mot rätt saker istället, som kan göra skillnad. Tupac avtjänade sitt straff och är död och begraven. De som sätter på hans tröja har ingen aning om vem det var och har inte tröjan för att de gillar våldtäkt. precis som Che Guevara som är en massmördare men vem skadas för att han är ett vanligt tröjmotiv?
Vad är det vi ska snacka om? Feminister är skit och många killars toffel mentalitet skapar detta!
Ryck er själva i kragen eller så åker ni ut i skogen och låter oss män ta tag i detta!
Ja, läste du resterande vad jag skrev så var motiveringen ganska tydlig. Okunniga idioter silar mygg och sväljer kameler och sedan jäser de och tycker att de är rättrådiga och lite bättre än alla andra.
De begriper inte. McDonalds är ett uselt företag och rena fördärvet men inte pågrund av det minimala problemet om enskilda anställda möjligen inte är i framkant på genussidan.
Det stora problemet med H&M är INTE om de säljer tröjor med Tupac på. Ständigt kryper det fram hur de inte lyckas stävja att deras underleverantörer utnyttjar slavar och barnarbetare.
Men du verkar inte heller veta bättre utan matar troligen dina ungar med McD mat och handlar dina feministtrosor på H&M men delar gärna "scoop" som leksakerna på McD på din Facebook och får bekräftelse av dina lågutbildade vänner.
Senast redigerad av Mextreme 2014-08-03 kl. 06:50.
Dialogen mellan tjejen och personalen skulle jag vilja veta mer om.
Den är återgiven i artikeln så här:
Så när Rebecca svarat "det är bara ett barn", vad skedde sen?
Frågade hon "Kan du ge mig älvan?" varvid personalen blånekade ifall de inte fick se intyg på att barnet var en flicka? Knappast.
Rebecca påstår ju att hon inte fick välja. Är detta kommet av att hon inte tyckte att den första frågan var tillräckligt öppet formulerat, är det det som betyder "fick inte välja"?
För nog är jag ganska övertygad om att hon fick välja älvan till sitt barn, om hon hade frågat efter den.
T.ex genom att personalen hade svarat "ok, vilken leksak vill barnet ha då?"
Dvs, helt normal mänsklig kommunikation skulle löst situationen. Vilket den säkert gjorde också, dvs Rebeccas son är nu innehavare av älvan, och Rebecca kunde göra en feministisk poäng.
Helt rätt! Det här visar ju att HBTQ- are har en stor respektlöshet för vanliga människor!
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mamman fick inte välja.
Vad borde personalen gjort - jo, ställt frågan "älva eller motorcykel" .. eller "vilken leksak önskas" ..
Svårare är det inte att göra rätt.
Rätt? Här kommer det fram, det nästintill psykotiska hos er genusfolk! Det en harmlös fråga som görs till något ont så att man skall tvinga människor till att tillrätta sig efter avvikande människors ideal och behov. Att en människa i en sådan stressig miljö förväntas kunna all genusetikett (Rätt eller fel?) är ju att gå för långt. DET HÄR ÄR EN SNABBMATSKEDJA! Man undrar ju vilka människor som man skall tillrätta sig efter? Skall man ändra på McDonaldsreklamen för att veganer känner sig kränkta också eller? Låt oss inte tala om alla andra "grupperingar" som kommer i kläm! Allergiker, döva, epilektiker osv. Det finns många större "minoriteter" än en leksaksgnällare som begränsas på riktigt i livet. Så är det tyvärr, det finns en värld där ute att rätta sig efter och den märkliga politiska makt HBTQ- folket har fått har satt goda människor i ett skamgrepp. Jag är för respekt och för att man skall respektera människor, inom lagens gränser. Men att fråga efter barnets kön så att man kan välja en jävla leksak handlar inte om respektlöshet. Det här är en struntsak som ingen vettig människa skall behöva tänka på. Låt oss inte glömma bort personalen. Många som arbetar på McDonalds är nyanlända, har bristande utbildning, språkkunskaper osv. Skall man begränsa deras chanser till arbete bara för att en gnällig kärring skall få "rätt?"?
Citat:
När vi ringer upp snabbmatskedjan får vi ingen intervju - istället hänvisar pressansvarige till Facebooksidan där McDonalds skriver att personalen i kassan alltid ska ställa en öppen fråga till gästen "Vill barnet ha en docka eller en bil?" och att de ska följa upp vad som hänt
McDonalds har sina regler! Men en normal människa skulle förstå att det är inte alltid man kan ha koll på HBTQ- folkets krav.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, de är inte barn utan unga vuxna - unga vuxna som sedan åldras och blir medelålders som alla andra..
I vilken ålder menar du att de skall lära sig att bemöta kunderna korrekt? Och hur skall denna inlärning ske?
Det går inte, man kan inte rätta sig efter alla "konstellationer" och man kan inte begära det ifrån vanligt folk heller. Nu skall McDonalds inte fråga efter barnens kön, men eftersom det handlar om en sådan företagsmiljö bör man respektera att de anställda inte alltid kan HBTQetikett. Man kunde även ha epostat McDonalds ledning om den här saken som säger ha uppföljningar. Istället gör man en höna av en fjäder.
Vill dom ha sina egna sociala regler får dom starta en snabbmatskedja som riktar sig till genusfolk!
OT:
Sen kan vi ju undra om människan och i fråga och resten av feministpacket bryr sig om annan "genusstatistik" och tydligen helt värdelösa frågor, ex. självmordsantal, drogberoende, arbetslöshet, avhoppen från skolan, hemlöshet, prostitution, falska pedofilanklagelser, ryktesspridning, initierare av våld i hemmet, psykosocial trakassering som utför på arbetet, sexism, mansideal, och allt annat som männen drabbas och som i vissa fall orsakas av kvinnor. Men det är nog helt betydelselösa frågor för struntviktiga feminister som Rebecca Dovholt och resten av HBTQ- folket. Det är ju mord att en Mcdonaldsanställd har svårigheter att formulera sig!
Precis!...men dom kunde visat mamman bilder på båda leksakerna lite snabbt, så barnet varken hörde eller såg, och mamman bara hade att peka på den leksak hon trodde kunde glädja barnet bäst. Det är ju helidiotiskt att reflexmässigt slänga ner t.ex. en älva i påsen för att det var just en tjej...men jag tror att personalen som frågade på McDonalds inte tänkte sig för bara.
Varför skulle inte barnet få se eller höra? Ska mamman välja (tjejsaken) åt honom?!? Då är det väl vettigare att ungen får välja själv.
Och hur skulle det se ut om kassörsken skulle visa bilden snabbt och diskret?!? Jäkla smusslande bakom ryggen på ungen. Usch och fy!
Varför är det fel att ge en älva till en tjej? Vill de flesta tjejer ha actiongubbar? Hmmm... ska småtjejer identifiera sig med gubbar..?
Om jag hade varit föräldern i den situationen hade jag inte blivit arg, men lite paff och fundersam på om det verkligen är okej att fråga på det sättet.
Den tolkningen gör inte jag. "Bara ett barn" och "att det inte spelar någon roll" tolkar jag som att hon vill hålla barnet utanför tjej-och-kill-tänket när det gäller leksaker. Barnet kanske inte ens är så intresserad av de små plastleksakerna att det faktiskt inte spelar någon roll.
Ni fb-pojkar i denna tråd med hysteriska övertoner, är så förolämpade av att en kvinna, en mamma reagerar. Det känns så obekvämt att ni måste kalla henne fula saker, ge henne dåliga egenskaper just för att hon ska veta sin plats. Att hon ska skrämmas tillbaka och vara tyst.
Denna tråd är ett utmärkt exempel på varför medvetna kvinnor inser att samhället fortfarande är fullt av normer och attityder som är sjuka och att det är många personer som desperat kämpar för att inget ska förändras och för att kvinnor ska vara så rädda att de håller tyst.
En handväska utan bazooka är som en fisk utan cykel.
- Jaså, har du varit placerad i fosterfamilj sen du var fem, vad jobbigt! Blev du slagen av dina föräldrar? Eller blev du sexuellt utnyttjad?
- Nej.
- Aha, de struntade i dig, glömde bort dig?
- Nej.
- OK, missbrukare eller psyksjuka alltså som inte kunde ta hand om sig själva ens?
- Nej.
- ?? Men varför hamnade du i fosterhem då?
- Jo, det var så att när vi gick på McDonalds en gång så tyckte mamma att de skulle fråga vilken leksak jag vill ha istället för att bestämma det åt mig.
Sista svaret ändras till:
- Jo, det var så att mamma som vanligt skulle tvärtemotbestämma åt mig. Just då var hon inne på nånting som kallades "normbrytande genustänk". Hon har alltid hoppat mellan en massa irrläror, den ena värre än den andra. Minns när hon ett halvår senare skämde ut oss på ett kondis då hon krävde att få beställa en "Negerboll", hon ansåg det vara rasistiskt att förtränga ordet "neger".
Mig glömde hon bort totalt.