2009-01-25, 23:35
Medlem
fugus avatar
Hade det på känn. Mosley gillar att fightas såna här raktfram fighters som bara fortsätter komma. Men att han skulle dominera såhär hade jag aldrig kunnat drömma om. FRUKTANSVÄRT IMPONERANDE. Mycket mer imponerad av detta än jag var av både Pacquiao och Hopkins senaste trumfer, och det säger en hel del.

Mosley, vilken jävla krigare!
Citera
2009-01-25, 23:44
Medlem
fugus avatar
http://www.boxingscene.com/?m=show&id=18076
Mayweather VS Mosley ?
Citera
2009-01-28, 16:07
Medlem
schabo-labos avatar
Ryktena om att Mike Tyson skulle möta Evander Holyfield i oktober är ingenting annat än rykten säger Tyson själv i ett uttalande på Tysontalk.com. " Jag promotar min dokumentär, jobbar på en bok och ser fram emot släppet av EA Sports Fight Night 4 (Video Game).
Citera
2009-01-28, 20:55
Medlem
schabo-labos avatar
Tommy Morrison ska gå match nästa helg eller om det var nu till helgen. Stackarn (?) kämpar på...

Tungviktshoppet Denis Boytsov ska gå match snart mot nån kille som har ok record. Denna killens senaste match var en KO förlust mot Chris Arreola.

Sen går ju Chagaev äntligen match mot nån Drumond. Lite att se fram emot allafall.
Citera
2009-01-28, 21:51
Medlem
fugus avatar
Vad tycker ni om anklagelserna mot Margarito då? Tydligen åkte han dit före fighten mot Mosley med att ha nån slags plastsubstans innanför handwrapsen som när det torkar blir stenhårt. Efter att ha haft nästintill 0 kraft i slagen mot Mosley måste man undra varför Cotto reagerade så kraftigt på smällarna.
Citera
2009-01-29, 07:39
Medlem
schabo-labos avatar
Intressant. Undrar om det stämmer och vad för ursäkt och förklaring han kommer med.
Citera
2009-01-29, 08:51
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Intressant. Undrar om det stämmer och vad för ursäkt och förklaring han kommer med.
Mja, de har hittat nånting iallafall, det är 100% säkert. Nevada state athletic comission konfiskerade 2 hårda bitar av detta efter att Mosleys tränare + advokat påpekat att hans wraps såg konstiga ut.
Margaritos manager nekar till anklagelserna, och säger att det hela bara var gammal linda som fått en hårdare yta.
Schaeffer, golden boys VD säger att det definitivt inte var överbliven linda, utan att det hade en grå färg med plastig konsistens.

NSAC ska utföra en undersökning, så vi lär snart få veta hur det verkligen ligger till. Jävligt trist för alla inblandade.
Citera
2009-02-02, 12:27
Medlem
tom-joness avatar
Mosley gjorde en kanonfight, helt i klass med första De la Hoya-kampen. Samtidigt såg Margarito ganska tam ut. Men Mosley hade vunnit även om Marg hade varit på topp.

7 mars: Joel Julio vs James Kirkland
Victor Ortiz vs Vivian Harris

Väldigt intressanta fighter!
Citera
2009-02-02, 12:29
Medlem
tom-joness avatar
14 mars: Matthew Macklin vs Wayne Elcock. Vem är bästa mellanviktaren i Birmingham?

12 mars: Oscar Larios vs Takahiro Aoh. WBC fjädervikt, returfight.
Senast redigerad av tom-jones 2009-02-02 kl. 12:32.
Citera
2009-02-03, 07:19
Medlem
schabo-labos avatar
tom-jones, berätta om dessa kommande matcher, vad gör dem intressanta och vem är favorit?
Citera
2009-02-04, 12:35
Medlem
tom-joness avatar
De är intressanta för att det är jämna fighter, där prospects på väg upp möter bra motstånd. Joel Julio var för några år sedan ansedd som ett av de allra hetaste löftena, men gick på en oväntad förlust mot då okände Carlos Quintana som senare blev WBA-welter champ. Julio kom tillbaka med segrar mot bla Cosme Rivera, Mauro Lucero, K9 Bundrage, Ishe Smith och Jose Varela innan han i höstas förlorade mot Sergei Dzinziruk om WBO-titeln i lätt mellan. Han har fortfarande möjlighet att bli champ, bra boxare med löd i nävarna.

Hans motståndare James Kirkland är ett hett prospect nu, obesegrad och med en bra punch men han har inte alls varit uppe på samma nivå. Han startar sina fighter i ett högt tempo men på minussidan så är hans haka inte helt stabil.

Mitt tips: Julio vinner på KO. Kan han bara hålla i hatten när Kirkland bombar på under de första ronderna så tror jag han kan nöta ner Kirkland med mer precisa slag.

Victor Ortiz är Golden Boys nya stjärna och förmodligen en framtida champ. Här möter han sin första riktigt tuffa motståndare. Det står lite olika uppgifter huruvida han ska möta Vivian Harris eller Mike Arnaoutis men båda är världsklass så det är en tuff fight för Ortiz hursomhelst.

Matthew Macklin var ett löfte i England tills han blev knockad av Jamie Moore för ett par år sen i en fruktansvärt tuff fight, Macklin drog upp ett vansinnigt tempo men blev fullständigt utslagen i 9e ronden. Wayne Elcock är en gammal veteran som bla utmanat Arthur Abraham om dennes mellanviktsbälte. Tuff fight men jag tror på Macklin.

Larios och Aoh möttes i höstas i Japan och tydligen vann Larios ett mycket tveksamt delat domslut, Aoh påstår att han blev bortdömd. Larios är en veteran från Mexico med en record på 64-6-1 att jämföra med Aoh´s 16-1-1. Men grejen med Larios är att han är avstängd i många länder pga en blödning i hjärnan som uppstod i förlusten mot Jorge Linares 2007. Larios har sett skakig ut sen dess men han fortsätter sin karriär där han får boxa. Jag har aldrig sett Aoh boxas men tror han tar Larios den här gången. Med 15 år som proffs, 70 fighter och en blödning i hjärnan bakom sig är Larios garanterat på väg utför.
Citera
2009-02-11, 17:30
Medlem
camejos avatar
Margarito avstängd 1 år!

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/boxing/7882687.stm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem