2014-08-05, 11:07
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Arsenal verkar ge upp Khedira och verkar mycket mer intresserade av William Carvalho från Sporting Lissabon!

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11011540/Arsenal-target-William-Carvalho-as-doubts-emerge-over-50m-move-for-Real-Madrids-Sami-Khedira.html
Daily Mail tonar ner det hela och skriver att Carvalhos utköpsklausul skrämmer Wenger. Utköpsklausulen sägs ligga på 37 miljoner pund och Wenger vill absolut inte lägga ut dem pengarna med tanke på att han redan har spenderat en massa skriver Daily.
2014-08-05, 12:19
Medlem
SenfBaums avatar
Spurs kan sälja så mycket som fem försvarare med Chiriches, Dawson, Assou-Ekotto, Kaboul och Naughton ryktade att lämna
2014-08-05, 12:22
Medlem
SenfBaums avatar
West Brom har avslagit ett tredje bud från Burnley för försvararen Craig Dawson.

Atleticos Javier Manquillo förväntas slutföra sitt lån på två år med Liverpool
Senast redigerad av SenfBaum 2014-08-05 kl. 12:25.
2014-08-05, 14:32
Medlem
Mattia Perin till Milan enligt Berlusconi-ägda Mediaset.

Jag förstår inte varför de värvar Perin när de redan har Agazzi, räcker det inte med en fladdrig målvakt? Båda två har förmågan att få den enklaste avsluten att se snudd på otagbara ut. Enbart massa TV-räddningar från deras sida. Sprider inget lugn alls.

Tur för Milan att Abbiati finns kvar i truppen (än så länge).
2014-08-05, 14:56
Medlem
cyberkalles avatar
Valencia skall tydligen ha lagt ett bud på €8 miljoner för Sampdorias tyske landslagsman Shkodran Mustafi.
2014-08-05, 15:04
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Sunderland på G att värva "den evige talangen" Jack Rodwell från City. Han som spåddes sån lysande framtid, jagad av Fergusson över något som kändes som ett årtionde..

Rodwell helt klar nu enligt Citys hemsida.
2014-08-05, 15:16
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Mattia Perin till Milan enligt Berlusconi-ägda Mediaset.

Jag förstår inte varför de värvar Perin när de redan har Agazzi, räcker det inte med en fladdrig målvakt? Båda två har förmågan att få den enklaste avsluten att se snudd på otagbara ut. Enbart massa TV-räddningar från deras sida. Sprider inget lugn alls.

Tur för Milan att Abbiati finns kvar i truppen (än så länge).

Perin är ju klasser bättre än Agazzi. Ett steg över trött-Abbiati också. Det finns någon form av dryghet där många förespråkar att målvakter ska vara stabila och inte så sprattliga. Perin gör inte många tabbar, således stabil, men kan också göra helt sjuka matcher. Det är ingen fejk-spelare. Vettig värvning om det sker.
2014-08-05, 15:23
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Perin är ju klasser bättre än Agazzi. Ett steg över trött-Abbiati också. Det finns någon form av dryghet där många förespråkar att målvakter ska vara stabila och inte så sprattliga. Perin gör inte många tabbar, således stabil, men kan också göra helt sjuka matcher. Det är ingen fejk-spelare. Vettig värvning om det sker.

Ja, Agazzi är verkligen inte särskilt bra. En mycket märklig värvning. Själv har jag aldrig förstått varför Milan inte går efter Consigli. Det måste vara den perfekta ersättaren till Abbiati, istället hattar dom runt med en massa halvdana och snikna alternativ. Personligen tycker jag att Perin får oförtjänt mycket hype och att många andra italienska målvakter hamnar i skymundan. Men men. Diego Lopez verkar också kunna vara på ingång.
Senast redigerad av 4522 2014-08-05 kl. 15:27.
2014-08-05, 15:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SenfBaum
Spurs kan sälja så mycket som fem försvarare med Chiriches, Dawson, Assou-Ekotto, Kaboul och Naughton ryktade att lämna
Jag kommer inte att sakna någon dem av fotbollsmässiga grunder, möjligen av sentimentala skäl.
2014-08-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag håller med om att Perin är bättre än Agazzi, men då ska det sägas att Agazzi varit Serie A:s sämsta målvakt de senaste säsongerna. Inte svårt att vara bättre än honom.

Perin räddar inte svårare skott än andra målvakter, men han är bra på att få räddningarna att se svåra ut. Det är en helt onödig egenskap, där tar jag hellre en målvakt som räddar samma skott, men som får det att se lätt ut. Jag är övertygad om att en målvakt som inte sprider lugn blir ett orosmoln för resten av laget och i längden renderar i fler baklängesmål.
2014-08-05, 15:40
Avstängd
Halloween2s avatar
Gary pitbull medel verkar snart vara klar för inter
2014-08-05, 15:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Jag håller med om att Perin är bättre än Agazzi, men då ska det sägas att Agazzi varit Serie A:s sämsta målvakt de senaste säsongerna. Inte svårt att vara bättre än honom.

Perin räddar inte svårare skott än andra målvakter, men han är bra på att få räddningarna att se svåra ut. Det är en helt onödig egenskap, där tar jag hellre en målvakt som räddar samma skott, men som får det att se lätt ut. Jag är övertygad om att en målvakt som inte sprider lugn blir ett orosmoln för resten av laget och i längden renderar i fler baklängesmål.

Men nu jämförde just du Agazzi med Perin...

Jo, ofta gör han det. Jag såg en del matcher med Genoa förra året, och vissa räddningar var helt galna. Extremt bra på linjen, väldigt smidig, bra på att komma ut. Och återigen, säg mig vilka tabbar Perin gjort den senaste säsongen. Kommer faktiskt inte på en enda.

Och inte heller tycker jag han är överdrivet fladdrig. Och om det nu vore ett problem så kan man ju undra varför Neuer är världens överlägset bästa målvakt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in