2014-08-04, 18:44
Medlem
BigBadClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
haha podolski skjuter hårdast? har du aldrig sett kolarov?
Har du aldrig sett Podolski?
2014-08-04, 19:03
Medlem
Emolls avatar
Sunderland på G att värva "den evige talangen" Jack Rodwell från City. Han som spåddes sån lysande framtid, jagad av Fergusson över något som kändes som ett årtionde..
2014-08-04, 19:16
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Sedan köper man ju "färdiga produkter". Özil förra sommaren som sagt, och Alexis denna, och så lär det fortsätta eftersom man har de ekonomiska förutsättningarna att göra det. Så jag tror Arsenal om ett par år kommer vara ett riktigt starkt lag, eftersom Wenger handlar klokt och köper toppkvalitet när han faktiskt lägger ut den där sortens pengar. Problemet jag har är att det kanske inte riktigt går tillräckligt snabbt, eftersom klubben vill kunna presentera åtminstone hyggliga ekonomiska siffror varje år - men man bör kunna göra en stor investering ett år som Real Madrid och sedan hålla igen lite nästa när man redan har ett bra lag för att balansera det hela på ett par års sikt. Där gör man fel tycker jag.
Återigen. Resultatet består av intäkter och kostnader. Köper man en spelare för låt säga 40 miljoner pund belastas inte resultatet det året med hela transfersumman. Man skriver av spelare över kontraktstiden och därigenom balanseras utgifterna. Skriver man ett femårskontrakt blir kostnaden för anskaffningen åtta miljoner per år, inget annat. Dock påverkas capex och därigenom kassaflödet.

Det viktiga är att skilja på utgifter för resursanskaffning och kostnader, vilket har att göra med förbrukning
2014-08-04, 21:22
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheckMyBrain
Ok. Jag ser långt ifrån alla Arsenals matcher, men blir vansinnig på deras fetisch av småplottrigt väggspel, gärna i straffområdet. Målet verkar vara att hitta en ren spelare som kan knacka in bollen i öppet mål från tre meter.
På den nivån kanske det kan vara bättre att göra två fula mål än ett snyggt? ;-)

Behöver kanske inte säga hela sanningen men Arsenal gjorde minst mål procentuellt, utanför straffområdet av alla lag förra säsongen (av dom som höll sig kvar).

http://www.premierleague.com/en-gb/clubs/profile.statistics.html/arsenal#clubsTabsGoals

Deras småplottriga väggspel har ju gett upphov till några grymt snygga mål. Exempelvis Wilshere mot Norwich eller Ramsey i FA Cup-finalen. Men visst, ibland blir det väl mycket sånt. Lite fler skott från långt håll skulle absolut inte skada.

Dock stör jag mig i såfall långt mer på alla sumpade hörnor. Arsenal producerar en stor mängd hörnor oftast, men de är för det mesta helt ofarliga. Känns lite bortkastat. Ibland känns det som att de bara slår hörnan för att den ska slås, på ren rutin, och glömmer bort att det är en chans att göra mål. Det kunde Wenger jobba lite med, tycker jag.

Hursomhelst, back on topic.
Senast redigerad av boba fett 2014-08-04 kl. 21:24.
2014-08-04, 22:38
Medlem
Crille-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheckMyBrain
Ja om Arsenal köper en riktigt bra, renodlad forward (Henry var den sista..) +testar att skjuta, minst en handfull skott från distans, kanske man kan ha chansen att vinna något i år.

Citat:
Ursprungligen postat av dire
Adebayor och RvP var väl båda minst lika renodlade i den rollen som Henry.

Henry var mittfältare innan Wenger skolade om honom.
2014-08-04, 22:58
Medlem
SenfBaums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Sunderland på G att värva "den evige talangen" Jack Rodwell från City. Han som spåddes sån lysande framtid, jagad av Fergusson över något som kändes som ett årtionde..

Känns som en bra deal. Rodwell får speltid och Sunderland får in en spelare som i sina stunder visar stora kvalitéer.

Medicinska undersökningen sägs ske ikväll och affären sägs bli bekräftat imorgon.
2014-08-05, 00:32
Bannlyst
Verkar som att Di Maria blir klar för PSG när som. Tydligen läckte denna bild ut på deras hemsida.

https://twitter.com/garyassouline/status/496342606193111040/photo/1
2014-08-05, 00:38
Medlem
Arsenal verkar ge upp Khedira och verkar mycket mer intresserade av William Carvalho från Sporting Lissabon!

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11011540/Arsenal-target-William-Carvalho-as-doubts-emerge-over-50m-move-for-Real-Madrids-Sami-Khedira.html
2014-08-05, 03:07
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Återigen. Resultatet består av intäkter och kostnader. Köper man en spelare för låt säga 40 miljoner pund belastas inte resultatet det året med hela transfersumman. Man skriver av spelare över kontraktstiden och därigenom balanseras utgifterna. Skriver man ett femårskontrakt blir kostnaden för anskaffningen åtta miljoner per år, inget annat. Dock påverkas capex och därigenom kassaflödet.

Det viktiga är att skilja på utgifter för resursanskaffning och kostnader, vilket har att göra med förbrukning

Det här har vi tagit upp redan, och jag har själv skrivit om det tidigare hur många gånger som helst. Men problemet har varit att Arsenal har balanserat på gränsen, och förmodligen tidigare behövt sälja spelare för att göra positiva resultat. Sedan tillkommer såklart löner, bonusar och annat för toppspelare så det slår självklart mot resultatet.

Även betalningen brukar man för övrigt dela upp så inte heller den slår fullt ut ett år. Men det är uppenbart så att Wenger verkar ovillig att göra de förstärkningar som "krävs" i ett svep. Alla managers har ju någon slags budget att röra sig med, men jag tror inte att man skulle ha några invändningar i klubben om han nu vill göra en rejäl satsning, utan det sitter nog i huvudet på Wenger. Han har ju tidigare varit extremt överförsiktig, till att nu bli lite mer normal, men det som skulle behövas är kanske lite Perezgalenskap för att komma i fas, då man ju sålt av väldigt bra spelare tidigare. För precis som du är inne på finns det ju ingen större anledning att vänta - förutsatt att man kan få tag i sådana spelare man vill ha.
2014-08-05, 03:08
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crille-boy
Henry var mittfältare innan Wenger skolade om honom.
Han var anfallare innan han blev mittfältare.
2014-08-05, 10:16
Medlem
Crille-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas

Och när var det?
2014-08-05, 11:00
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
För att utveckla det hela så spelade Henry anfallare som liten men flyttades ut på kanten och fick spela mittfältare i Monaco och i Juventus.
Men så fort han kom till Arsenal så ville Wenger att han skulle spela anfallare och spela där han var mest fruktad av motståndarna och göra det han var bäst på...att göra en jävla massa mål.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in