Citat:
Ursprungligen postat av
Panchrea
Carshoes i all ära men anledningen till att jag gick in i den här tråden är för att ställa en fråga angånde C&J Northcote och se om det är någon här som har erfarenheter av den booten?
Framförallt undrar jag hur färgen egentligen ser ut på den bruna varianten. Google-bilder gör mig inte klokare då de är tagna i mängder av olika ljud så det är svårt att får en uppfattning. Har blivit IRL-besviken på en annan C&J boot, Islay som hade en nästan lila nyans som jag inte uppskattade.
Sen är Northcote en relativt smal modell, men frågan är hur smal den är? Motsvarande andra C&J E-läst eller är den ännu smalare?
Jag äger ett par och jag tycker att mörkbrun beskriver färgen bäst. Tycker inte att de har toner av någon annan färg...
Sen kan jag inte säga att jag tycker att de är särskilt smala utan normala för E-vidd, däremot är de rätt långa. Jag har generellt 7, 5E i CJ och i Northcote skulle jag nog ha UK7 för bästa passform. Har knappt använt dem senaste året eftersom jag har andra kängor som sitter bättre.