2014-07-27, 23:54
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatersGonnaHate
Hej. Uppskattar tråden, tyvärr blir jag väldigt grön av avund när jag ser era skor. Eftersom jag är en fattig student har jag tyvärr ej råd att investera allt för mycket i alla vackra skor jag trånar efter. Jag har bra höst/vinter skor. Letar för tillfället efter några sommarskor som förtjänar en plats i garderoben, dock till ett rimligt pris!
Några alternativ jag har kollat på.
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=8173
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=8355&stype=1&selectedsi zeid=7&selectedfitid=2

Vad tycker ni?

Eftersom det bara är en månad kvar av denna sommar råder jag dig till att spara inför nästkommande ist, jag skulle satsat på en loafer. T.ex. en penny loafer.
Citera
2014-07-28, 06:50
Medlem
Pörrs avatar
Icke-kvalitetsskor raderade.

/Moderator
Citera
2014-07-28, 20:43
Medlem
Pörrs avatar
Oliver Sweeney hör inte hemma i tråden.

/Moderator
Citera
2014-07-28, 22:40
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatersGonnaHate
Hej. Uppskattar tråden, tyvärr blir jag väldigt grön av avund när jag ser era skor. Eftersom jag är en fattig student har jag tyvärr ej råd att investera allt för mycket i alla vackra skor jag trånar efter. Jag har bra höst/vinter skor. Letar för tillfället efter några sommarskor som förtjänar en plats i garderoben, dock till ett rimligt pris!
Några alternativ jag har kollat på.
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=8173
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=8355&stype=1&selectedsi zeid=7&selectedfitid=2

Vad tycker ni?

Är själv nybörjare på kvatlitetsskor, men jag rekommenderar inte ett par car-shoes, de är till för att just köra bil och har ingen slitstark sula. Skulle tippa på att den håller max två månader om du använder den vanligt. Rekommenderar isåfall en boat-shoe om du vill ha liknande modell, såg att herring hade ett par trevliga på hemsidan för ett tag sen.
Citera
2014-07-29, 00:52
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt
Är själv nybörjare på kvatlitetsskor, men jag rekommenderar inte ett par car-shoes, de är till för att just köra bil och har ingen slitstark sula. Skulle tippa på att den håller max två månader om du använder den vanligt. Rekommenderar isåfall en boat-shoe om du vill ha liknande modell, såg att herring hade ett par trevliga på hemsidan för ett tag sen.

Jag äger ett par car shoes av just märket Car Shoe och är inne på fjärde sommaren med dem. Har gått ett antal mil varje sommar och "plupparna" på sulan är inte nedslitna till hälften. Så jag vill påstå att det är en ren myt av folk som aldrig ögt ett par att de skulle slitas ut på nolltid, de håller grymt mycket bättre än man tror. Sen är de ju inga skor som är gjorda för att gå mycket i men det är väl inte någon loafer...
Citera
2014-07-31, 16:25
Medlem
doughies avatar
Råkade köpa två par MTO-Bonafés.

Det blir ett par formella oxfords och ett par formella kängor.
Citera
2014-07-31, 18:27
Medlem
Panchreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Jag äger ett par car shoes av just märket Car Shoe och är inne på fjärde sommaren med dem. Har gått ett antal mil varje sommar och "plupparna" på sulan är inte nedslitna till hälften. Så jag vill påstå att det är en ren myt av folk som aldrig ögt ett par att de skulle slitas ut på nolltid, de håller grymt mycket bättre än man tror. Sen är de ju inga skor som är gjorda för att gå mycket i men det är väl inte någon loafer...

Jag instämmer, äger ett par från HerringShoes som jag nu haft i drygt 1.5 år och använt relativt flitigt. Plupparna har rätt mycket kvar och då kilar jag runt i skorna på asfalt/sand/berg etc.
Citera
2014-07-31, 18:31
Medlem
Panchreas avatar
Carshoes i all ära men anledningen till att jag gick in i den här tråden är för att ställa en fråga angånde C&J Northcote och se om det är någon här som har erfarenheter av den booten?

Framförallt undrar jag hur färgen egentligen ser ut på den bruna varianten. Google-bilder gör mig inte klokare då de är tagna i mängder av olika ljud så det är svårt att får en uppfattning. Har blivit IRL-besviken på en annan C&J boot, Islay som hade en nästan lila nyans som jag inte uppskattade.

Sen är Northcote en relativt smal modell, men frågan är hur smal den är? Motsvarande andra C&J E-läst eller är den ännu smalare?
Citera
2014-08-02, 14:32
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panchrea
Carshoes i all ära men anledningen till att jag gick in i den här tråden är för att ställa en fråga angånde C&J Northcote och se om det är någon här som har erfarenheter av den booten?

Framförallt undrar jag hur färgen egentligen ser ut på den bruna varianten. Google-bilder gör mig inte klokare då de är tagna i mängder av olika ljud så det är svårt att får en uppfattning. Har blivit IRL-besviken på en annan C&J boot, Islay som hade en nästan lila nyans som jag inte uppskattade.

Sen är Northcote en relativt smal modell, men frågan är hur smal den är? Motsvarande andra C&J E-läst eller är den ännu smalare?

Jag har C&J Northcote i svart, den är smal. Varför går du inte in och klämmer/känner och prövar ett par hos din lokala återförsäljare?
Citera
2014-08-02, 14:37
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Jag har C&J Northcote i svart, den är smal. Varför går du inte in och klämmer/känner och prövar ett par hos din lokala återförsäljare?

Är den smalare än andra 348or (om du haft möjlighet att prova)?
Citera
2014-08-02, 14:46
Medlem
Panchreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke

Därför att min lokala återförsäljare tyvärr inte har den skon inne, annars hade det varit enkelt avklarat!

Är du nöjd med skon i övrigt?
Citera
2014-08-02, 18:47
Medlem
Jag har aldig haft andra skor än sneakers, och har väl kanske 30 par hemma. Nu till hösten vill jag ha ett par läderskor som inte är sneakers då jag inte är 20 längre och vill se lite respektabel ut.

Vad för skor är ett bra "första par" som man måste ha i garderoben?
Skorna ska fungera till vardags och vara lite casual, tänkte något sådant här:

http://www.boozt.com/no/no/polo-ralph-lauren/torrington-nt_3990266/3990274?navId=4243&brand=326-405&group=listing

Fungerar dessa dagligen till skolan och jobbet? Är så jävla lost på det här.. hur är ens RL i skoväg? hade ett par tygskor från dom och var inte impad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in