2014-08-04, 23:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
FUP12 och jag talar om samma kniv men hen valde att benämna den fällkniv. Det handlar om den undre kniven. I mina ögon är detta en jakt/militärkniv som går att fälla ihop.

http://postimg.org/image/f3wgqm4px/
Jag benämner den också fällkniv. Kanske FUP också.
Citera
2014-08-04, 23:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag grät när jag såg att toalocket stängdes mellan två bilder. Och jag mådde inte mycket bättre av att se en stängd garderobsdörr med en beskrivning av vad som fanns i. LOKUS, det ska jag komma ihåg. Letade någon öht efter KJ:s tejprulle?
Lägenheten är fotad som den såg ut när teknikerna anlände. Att toalocket stängts resp. öppnats beror på att det ska kunna ses i förhållande till övriga föremål. - Så du kan spola ned näsduken. - Hade den andra garderobsdörren också öppnats hade man inte sett innehållet i den första så tydligt. Däremot kunde man ha tagit en bild på klädgarderoben också. - Men ska man hålla på så där och anmärka på ditten och datten så är det inga problem att fylla halva tråden med icke-argument i förhållande till själva brottet.
Citera
2014-08-04, 23:39
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Jag grät när jag såg att toalocket stängdes mellan två bilder. Och jag mådde inte mycket bättre av att se en stängd garderobsdörr med en beskrivning av vad som fanns i. LOKUS, det ska jag komma ihåg. Letade någon öht efter KJ:s tejprulle?

Tvivlar.
Dom hade nog en lista på vad som var viktigast att hitta för att lösa mordet på VB.
*vad hände hunden?
* på vilket sätt tillfredsställde KJ sig?
Senast redigerad av Namibia1 2014-08-05 kl. 00:19.
Citera
2014-08-04, 23:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag trot inte det är KJ som placerat bladet så.
Nej, det gjorde säkert AN när hon städade KJ:s hall efter att ha lagt tillbaka en blodig tejprulle. - Varsko bloggen.
Citera
2014-08-04, 23:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, måttenheten var inte utlämnad. Det stod att bladlängden var 10 (cm).

Det fanns ingen anledning att grilla KJ om kniven därför att den var helt ointressant i sammanhanget.

Det var då själve fan, nej, det står Bladlängd 10, bara det och endast det.
Citera
2014-08-04, 23:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Lägenheten är fotad som den såg ut när teknikerna anlände. Att toalocket stängts resp. öppnats beror på att det ska kunna ses i förhållande till övriga föremål. - Så du kan spola ned näsduken. - Hade den andra garderobsdörren också öppnats hade man inte sett innehållet i den första så tydligt. Däremot kunde man ha tagit en bild på klädgarderoben också. - Men ska man hålla på så där och anmärka på ditten och datten så är det inga problem att fylla halva tråden med icke-argument i förhållande till själva brottet.
Det fetade: mycket ska man läsa innan öronen faller av. Vad pratar du om? Varför ska du försvara teknikerna, som har klantat sig?

Klart andra garderobshalvan hade framstått lika tydligt med den första öppen.
Citera
2014-08-04, 23:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Tvivlar.
Dom hade nog en lista på vad som var viktigast att hitta för att lösa mordet på VB.
*vad hände hunden
* på vilket tillfredsställde KJ sig

Precis, det håller jag med om, jag tror också så. Listan bör ha sett ut likt nedan:

Att göra!

Hitta en stor hink med blod.

Kafferast

Lokalisera ev. ett blodigt badrumsgolv med ett par händer liggandes i toalettstolen.

Lägg absolut ingen tid på att leta efter spår på dropp eller molekylnivå.
Citera
2014-08-04, 23:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tvivlar.
*vad hände hunden
* på vilket tillfredsställde KJ sig
Okej, jag ger med mig, ditt tvivel är korrekt, jag grät inte.

Teknikern CM beskrev i TR att hon hade sett bilderna på VB, med tejpen i håret. Hon sa jag, inte vi, vilket talar för att den andre teknikern, NN, inte hade en aning om att tejp var intressant när han letade igenom andra utrymmen. Teknikerna missade en kniv, och återkom mer än en månad senare för att hitta den. Vem letade efter KJ:s tejp?
Citera
2014-08-04, 23:49
Moderator
OYs avatar
Citat:

Teknikern CM beskrev i TR att hon hade sett bilderna på VB, med tejpen i håret. Hon sa jag, inte vi, vilket talar för att den andre teknikern, NN, inte hade en aning om att tejp var intressant när han letade igenom andra utrymmen. Teknikerna missade en kniv, och återkom mer än en månad senare för att hitta den. Vem letade efter KJ:s tejp?

Vad jag känner till så har ingen större möda lagts på att hitta relevanta spår på balkongen, ett foto och ett antagande är väl vad som åstadkommits inbillar jag mig. Lyfte de ens på bråten på balkongen?
Citera
2014-08-04, 23:53
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var då själve fan, nej, det står Bladlängd 10, bara det och endast det.

Som du såg satte jag cm inom parentes eftersom det inte stod utskrivet. Men varenda människa med ett uns av intelligens begriper att svensk polis använder svenska måttenheter. Knivblad mäts i cm.
Edit: Mäts även i mm.
Senast redigerad av Spindelfrida 2014-08-04 kl. 23:55.
Citera
2014-08-04, 23:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Som du såg satte jag cm inom parentes eftersom det inte stod utskrivet. Men varenda människa med ett uns av intelligens begriper att svensk polis använder svenska måttenheter. Knivblad mäts i cm.
Men måttenheten fanns inte där, vilket du påstod!
Citera
2014-08-04, 23:59
Bannlyst
Citat:

Ja det är vad du anser men det räcker inte. Bara för att du i egenskap av den andre teknikern skulle vara helt oförmögen att på eget initiativ leta utan fusklapp så betyder inte det att NN också skulle sakna kompetens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in