Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Vi har inte sett så många knivar; det är den här försvunna kniven med kulförsett skaft och i övrigt ett svärd han tillverkat av en aluminiumlist (vilket med tanke på utgångsmaterialet får godkänt). Den försvunna kniven verkar även den ha uppfyllt sitt ändamål, och vi vet att övning ger färdighet.
Titta på hatthyllan (FUP, s, 282). Där ligger ett knivblad med två u-formade urtag på knivbladet. – Lägg också märke till hur han placerat sitt dyrbara blad: längst till höger, exakt rakt i förhållande till kanten på hatthyllan, som om nästa steg varit att han inte fick glömma att ta bladet med sig för fortsatt bearbetning. - Inte för inte har han velat genomgå en smidesutbildning. Under soffan hittades ett bryne – om du vet vad ett sådant används till. Det bör här också tilläggas att skadebilden uppvisar ett verktyg som varken är rakt eller helt symmetriskt.
http://speedy.sh/h9Ygt/Knivliknande-blad.jpg
Karakteristiskt för KJ är att han gärna plockar isär saker, men har stora svårigheter med att sätta ihop dem igen. Vidare synes han fascinerad av former och mönster, olika ljud- och ljusfenomen, osv. Det här handsmidda knivbladet är ett bra exempel på hur han tänker: Han vill söka åstadkomma något som ingen annan lyckats med före honom, och dessa tankar vet vi tidigare också har innefattat skottsäkra hundvästar, förbättring av airsoftvapen mm. Han ”moddar om”, och ofta utgår han från något befintligt föremål, för att sedan göra om detta efter eget huvud. - Vem hade f.ö. kunnat föreställa sig att mormors eldrivna säng och bäddmadrass skulle sluta som airsofttillbehör – eller vad det nu slutade som; det är fortfarande ej tillfredsställande utrett var just mormors säng tog vägen.
Formpreferenser:
http://speedy.sh/gRQcV/Formpreferenser.jpg
Jag trot inte det är KJ som placerat bladet så. Har inte fup just nu men har för mig att på den större bilden så ligger bladet ner. Ska tipsa till bloggen om han inte läser här att polisen flyttat runt på föremål i KJs lägenhet mellan bilderna.
Kolla tex badrummet:
Moppen är flyttad.
toa locket är stängt..det verkar som att dom även spritt ut KJs kläder mer på golvet.
Hur ska der vara trovärdigt när dom flyttar runt föremål mellan bildtagningarna?
Jag kan förstå om dom exempelvis öppnar en garderobsdörr för att visa något.
Tänk om dom hittade blod på moppen tex... och så har dom flyttat runt den.
Det kanske var det som hände i KJs bagage... spraya runt i bagaget och sen slänga tillbaka handsken i fläcken på mattan.
(Nej jag tror inte att det har hänt men tycker inte dom verkar speciellt vassa)
Polisen skulle ha fotograferat av tejpen, lyft på den och kolla om det var damm under rullen... samma med draperiringarna.