2014-08-04, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Saken är den att fidde inte har några ekonomiska resurser att rymma med.
Har han det nu då?
Citera
2014-08-04, 22:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
En lång artikel om hur det är att sitta på just Fenixavdelningen på Hall:

Härifrån ska ingen rymma

http://www.sydsvenskan.se/sverige/harifran-ska-ingen-rymma/#Scen_1

Han bedöms så som medel då det gäller rymning. Han bedöms däremot hårdare då det gäller partnervåld. Även att han använder hot och våld och ja man tar till kapitel 2 1 § fängelselagen. Och 10 § fängelseförordningen.
Fenix är fint.

Citat:
Han kallades ju för dogfucker i alingsås

Citat:
Saken är den att fidde inte har några ekonomiska resurser att rymma med.

Ja vilket jävla öknamn han har egentligen. Man undrar ju hur det står till med det egentligen.
Nix han rymmer högst till toaletten., Sicken jäkla stjärnsmäll efter två friande domar och han är värd varenda minut som han sliter sitt arsle på en anstaltsbrits.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-08-04 kl. 22:27.
Citera
2014-08-04, 22:46
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
När kan Marinamannen få sin första obevakade permission?

Det beror på straffets längd och om han lämnat negativa urinprov samt vilken riskbedömning man gör.
Kriminalvården bedömer varje fall för sig. Men minst en fjärdedel av straffet ska ha avtjänats. Lufthålspermission kan han få efter två år.
Citera
2014-08-04, 22:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det beror på straffets längd och om han lämnat negativa urinprov samt vilken riskbedömning man gör.
Kriminalvården bedömer varje fall för sig. Men minst en fjärdedel av straffet ska ha avtjänats. Lufthålspermission kan han få efter två år.

Negativa urinprov ser jag tyvärr som ett misslyckande från kriminalvården =(

Man ska kanske kontrollera personal lika hårt som besökare, då det förekommer intag av narkotika via personal på anstalter.
Citera
2014-08-04, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Tänk om han blir högst i rang på stället då

Vet du vad, ärligt tycker jag du kommer med en förnuftig tanke, jag tro inte FS är en vekling.
Trådens skribenter som avskyr FS vill så gärna att han blir utsatt för än det ena än det andra
men så tror jag inte. Han verkar ha ett starkt självbefarelsedrift, likaså har han ett övertag att
slå i underläge.

Tappad tvål i duschen eller en önskan om hieraki tror jag inte så mycket på. Hursom så
är det bra att han får sona sitt brott, bättre senare än aldrig.
Citera
2014-08-04, 23:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vet du vad, ärligt tycker jag du kommer med en förnuftig tanke, jag tro inte FS är en vekling.
Trådens skribenter som avskyr FS vill så gärna att han blir utsatt för än det ena än det andra
men så tror jag inte. Han verkar ha ett starkt självbefarelsedrift, likaså har han ett övertag att
slå i underläge.

Tappad tvål i duschen eller en önskan om hieraki tror jag inte så mycket på. Hursom så

Men sluta tramsa runt med dina tyckasyndomallamördare syndrom. Antingen har du noll koll på anstalternas interner eller så hoppas du bara. Det kan du ge dig fan på att anstalterna har hierarki.
Den eller dom som styr får dom andra slicka i röven. Och nej, någon fjant som FS kommer inte åt någon som helst position på Hall det begriper de flesta. Där styr man genom den grovt kriminella världen och inte en fegis som avrättar sin fd partner med ett skott i huvudet då hon lagt sig. Nu tröttnar jag på drypande snyftare om varenda jävla mördare.
Citera
2014-08-04, 23:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men sluta tramsa runt med dina tyckasyndomallamördare syndrom. Antingen har du noll koll på anstalternas interner eller så hoppas du bara. Det kan du ge dig fan på att anstalterna har hierarki.
Den eller dom som styr får dom andra slicka i röven. Och nej, någon fjant som FS kommer inte åt någon som helst position på Hall det begriper de flesta. Där styr man genom den grovt kriminella världen och inte en fegis som avrättar sin fd partner med ett skott i huvudet då hon lagt sig. Nu tröttnar jag på drypande snyftare om varenda jävla mördare.
Jag tror nog FS kan få en position i fängelset.
Citat:
[EV] beskriver att [FS] plötsligt rusade fram till den store killen och lyfte upp honom i luften och skrek "Tycker du det är roligt att skoja." [EV] uppger att killen måste ha vägt 140 kg.
Citera
2014-08-05, 00:03
Bannlyst
Citat:

Oj nu tappa du fattningen totalt, osmaklig, ofeminin och utan vett. Du önskar att det är så
men så kommer det garanterat inte att bli, i Hall, oavsett hur mycket du än länkar dig svettig
med om vad FS kan förvänta sig för fasor.

Stackars sate vad bitter och utan saklig tanke du verkar ha, FS kommer att klara sig bra
bara så du vet

Vad tror du hans intagna "kompisar" sitter inne för ?
Senast redigerad av LKVN 2014-08-05 kl. 00:27.
Citera
2014-08-05, 00:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Oj nu tappa du fattningen totalt, osmaklig, ofeminin och utan vett. Du önskar att det är så
men så kommer det garanterat inte att bli, i Hall, oavsett hur mycket du än länkar dig svettig
om vad FS kan förvänta sig.

Stackars sate vad bitter och utan saklig tanke du verkar besitta, FS kommer att klara sig bra
bara så du vet

Vad tror du hans intagna "kompisar" sitter inne för ?

Bara så du vet gör du bort dig genom att visa dina okunskap angående anstalterna. Visst han kan klara sig om han slickar duktigt med röv. Och jag får reda på det mesta, så för din vetskap vet jag lite mer om dom på Hall än dig. Bevisligen. Ja inte sitter dom för att dom har robbat en fd tjej efter dom mördat henne i alla fall. Sen så är inte brottet hans last utan attityden den ger dom inget för. Han får problem och kommer skapa problem både för intagna och Kriminalvården. En jag vet bäst typ kommer inte att skaffa sig någon rang på Hall. Du är för rolig helt enkelt. Skulle fegisen få något att säga till om på Hall?

Du är tröttsam bara med dina tycksyndomallamördare det ger inget eftersom det inte är synd om typer som dödar andra och är totalt empatibefriade. Det är synd om brottsoffer däremot men det har du sorterat bort i din förvridna snyftare om alla jävla mördare.
Citera
2014-08-05, 01:01
Bannlyst
Citat:
Bara så du vet gör du bort dig genom att visa dina okunskap angående anstalterna. Visst han kan klara sig om han slickar duktigt med röv. Och jag får reda på det mesta, så för din vetskap vet jag lite mer om dom på Hall än dig. Bevisligen. Ja inte sitter dom för att dom har robbat en fd tjej efter dom mördat henne i alla fall. Sen så är inte brottet hans last utan attityden den ger dom inget för. Han får problem och kommer skapa problem både för intagna och Kriminalvården. En jag vet bäst typ kommer inte att skaffa sig någon rang på Hall. Du är för rolig helt enkelt. Skulle fegisen få något att säga till om på Hall?

Du är tröttsam bara med dina tycksyndomallamördare det ger inget eftersom det inte är synd om typer som dödar andra och är totalt empatibefriade. Det är synd om brottsoffer däremot men det har du sorterat bort i din förvridna snyftare om alla jävla mördare.

Okej du känner till Hall. så bra. Slickar man tilläckligt med röv så vet du också det. Berätta gärna
för oss mindre vetande när inte Fredri* fick slicka röv eller när han blev slickad.

Vi vet inte vad FS säger/eller vad han sagt men att ta för givet att ett helvete väntar honom
hoppas jag att du inte tror. Visserligen har vi alla våra åsikter om FS, men snälla överdriv inte.
FS har en överlevnadsinstinkt som varken du eller jag rår över, aldrig har jag sett en mer
värdelös Mamma än vad han har, vilket pucko!! Vad tycker du?

Du, i ditt andra inlägg påstår att jag "tycksyndomallamördare", vad häftigt att du följer mig
och mina inlägg, kul bruden

Visst är jag smart ?
Senast redigerad av LKVN 2014-08-05 kl. 01:52.
Citera
2014-08-05, 05:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Nu sitter ju inte dom värsta brottslingarna på Hall och det borde du verkligen veta om du hade någon som helst koll. Och faktum är att det finns brott som ses som "värre" än att ha mördat sitt x. Tyvärr är det så numera. Du har uppenbarligen inte den koll du önskar.

Inte ens barnamördaren som brände inne sina barn på Dalarö (vilket i mina ögon var ett betydligt värre dåd om jag nu måste rangordna) har det jobbigt i duschen eller någon annanstans på anstalten han sitter.

Om anstalterna styrdes som du framställer så kunde man lika gärna avskaffa fängelsestraffen. Det är inte grovt kriminella (underförstått då HA eller? ) som styr anstalterna. Det går inte till som på TV, hur mycket du än önskar det.
Citera
2014-08-05, 07:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
slå i underläge.

Jag håller med fullkomligt. Alla som spyr ut sitt hat mot FS (ja det är ett fruktansvärt brott!!) måste ju fatta att han under den tid som fri har ingen gjort honom ett skit så det lär inte hända innanför murarna heller. Det är inte så ofta vi läser rubriker om upplopp och grova våldtäkter och misshandlar på anstalter i Sverige. Skulle FS leva otryggt så ordnar kriminalvården det, då det yttersta ansvaret ligger på dom. Men det förstår inte hysteriska näthatare som inte vågat göra "parasiten" ett skit när han varit i frihet.

Jag håller även med dig om att han har en överlevnadsinstinkt (om den så sker på andras bekostnad) så han har klarat sig "bra" trots allt.
Särskilt med tanke på grundförutsättningen han fått med en sådan otroligt empatilös, egoistisk mor. En bra mor säger inte till sitt barns far att han inte får ha med sitt barn att göra. Det gör bara egoistiska mödrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in