2014-08-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fredrik sitter på Hall och muckar 2024.
Säkerhetsklass 1 men andra ord.
En förhoppning är att de 10 åren blir ett rent helvete med en hel del spö från de nya kompisarna.
Citera
2014-08-01, 20:33
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Fredrik sitter på Hall och muckar 2024.
Säkerhetsklass 1 men andra ord.
Ja, enligt maskroos var de rent av glada för detta. 16 år, minus straffrabatten mao. Jag kan förstå maskross glädje av drygt 10 års drogfrihet, men jag är osäker om den delas av FS.
Citera
2014-08-01, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Ja, enligt maskroos var de rent av glada för detta. 16 år, minus straffrabatten mao. Jag kan förstå maskross glädje av drygt 10 års drogfrihet, men jag är osäker om den delas av FS.

Tiden innan han dömdes måste ha varit påfrestande. Jag tänker på att sitta uppe i Värmland och veta att närsomhelst kan en svampplockare eller kabelbrännare hitta den han avgudade och sköt ihjäl.
Sedan tiden efter att Missing-people gått ut med att de skall söka efter Marina, den måste också varit olidlig. Även tiden han väntade på skadeståndet gick nog rätt sakta.
Han skulle ringt polisen genast efter skottet och förklarat situationen: -Jag hade druckit alkohol eftersom det var min födelsedag, dragblocket gick sönder och när Marina svängde tappade jag mina Ray-ban i plurret. Allt var hennes fel, vi fortsatte bråka hemma, återigen började hon tjata att jag skulle flytta ut och efter ytterligare lite alkohol så bestämde jag mig för att skjuta ihjäl henne så fort hon somnat och ta hennes pengar så jag kunde köpa mer knark för det var slut som vanligt
Då hade han kunnat komma undan med 5-6 år eller rent av ett par år med slutensvård, i vilket fall som helst hade han varit ute i friheten nu med sin Maskros men han valde att inte stå för sitt ildåd och därför sitter han nu där han sitter.
Citera
2014-08-01, 23:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Tiden innan han dömdes måste ha varit påfrestande. Jag tänker på att sitta uppe i Värmland och veta att närsomhelst kan en svampplockare eller kabelbrännare hitta den han avgudade och sköt ihjäl.
Sedan tiden efter att Missing-people gått ut med att de skall söka efter Marina, den måste också varit olidlig. Även tiden han väntade på skadeståndet gick nog rätt sakta.
Han skulle ringt polisen genast efter skottet och förklarat situationen: -Jag hade druckit alkohol eftersom det var min födelsedag, dragblocket gick sönder och när Marina svängde tappade jag mina Ray-ban i plurret. Allt var hennes fel, vi fortsatte bråka hemma, återigen började hon tjata att jag skulle flytta ut och efter ytterligare lite alkohol så bestämde jag mig för att skjuta ihjäl henne så fort hon somnat och ta hennes pengar så jag kunde köpa mer knark för det var slut som vanligt
Då hade han kunnat komma undan med 5-6 år eller rent av ett par år med slutensvård, i vilket fall som helst hade han varit ute i friheten nu med sin Maskros men han valde att inte stå för sitt ildåd och därför sitter han nu där han sitter.
Nja, undrar om han sluppit undan med blott 5-6 år ifall han varit så uppriktig med vad
som hände och vad som föregick dådet.
Då hade det nog snarare resulterat i 16, 18 år.
För den sanningen du lägger i Fredrikponkens mun ger verkligen ett brutalt intryck och
bör lönas med ett riktigt kännbart straff.

Sedan ligger väl sånt där som sanningar om saker och ting inte riktigt för den här liraren,
han drar hellre av gammal vana valser och skulle han kläckt ur sig någonting om
dramat i Spekeröd med honom som inblandad så hade det säkert rört sig om en framställning
där ett vådaskott brunnit av och han var egentligen hur oskyldig som helst.
Citera
2014-08-01, 23:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Där kommer han nog att trivas.
Har vi några välkända busar sittandes på det stället, tro?

Lite info om just Hall:

http://kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Vara-anstalter/Hall/

Jobbigt att vara pundare där förmodligen?

Det kan man väl konstatera att det finns en del grovt kriminella på Hall. Självklart ville inte Fredrik dit, men det bestämmer ju inte han. Så Hall fick det bli. Kan tänka mig att han är i behov av speciell övervakning efter det här mordet på sin fd partner. Han är en risk vad det gäller partnervåld. Man kan inte annat än vara ärlig och känna att rättvisan har sin gång även om det är lite straff så klingar väl 2024 bra ändå. Om han sköter sig dvs.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-08-01 kl. 23:59.
Citera
2014-08-02, 07:03
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Det kan man väl konstatera att det finns en del grovt kriminella på Hall. Självklart ville inte Fredrik dit, men det bestämmer ju inte han. Så Hall fick det bli. Kan tänka mig att han är i behov av speciell övervakning efter det här mordet på sin fd partner. Han är en risk vad det gäller partnervåld. Man kan inte annat än vara ärlig och känna att rättvisan har sin gång även om det är lite straff så klingar väl 2024 bra ändå. Om han sköter sig dvs.

Vänligen håll dig till sanningen. Den dömde behöver inte sköta sig för att bli villkorligt frigiven. Men han får inte missköta sig grovt. Huvudprincipen är att alla släpps efter två tredjedelar.
Citera
2014-08-02, 07:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Där kommer han nog att trivas.
Har vi några välkända busar sittandes på det stället, tro?

Lite info om just Hall:

http://kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Vara-anstalter/Hall/

Jobbigt att vara pundare där förmodligen?

Det är nog jobbigt att vara pundare överlag. Drogtester sporadiskt har dom ju på de flesta (om inte på alla?) anstalter. Det som är oroväckande i det är ju att det uppenbarligen går att få in narkotika av olika slag på anstalterna, annars skulle ju detta inte behövas.

Jag gillar att dom har möjlighet till behandling dock.

Av någon anledning tillåter inte mitt land att jag går in på kriminalvårdens sidor, jag har försökt många ggr, skulle någon vilja kolla hur det ser ut på Storboda anstalten med drogtester? Det ligger norr om Sthlm, i Rosersberg. Jag är nyfiken på det... =)
Citera
2014-08-02, 07:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
En förhoppning är att de 10 åren blir ett rent helvete med en hel del spö från de nya kompisarna.

De nya kompisarna sitter kanske själva för mord? Är deras offers liv mindre värt än Marinas liv då tänker du? Eller är det de som är dömda för en sak som ska få spöa de som är dömda för något som i deras ögon är värre?

Hur ska den hierarkin uppbyggas? Vem får spöa vem menar jag, utifrån brott de begått?

Är det okey innanför murarna att misshandla andra?
Om folk i allmänhet inte har spöat FS, förslagsvis du som tycker att han förtjänar det, utanför murarna så tror jag nog att han är rätt trygg på Hall i jämförelse mot i frihet.
Citera
2014-08-02, 10:59
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Det bästa är att han är minst berövad sin frihet i 10 år.
Det sämsta är att det är ett ynkligt kort straff för vad han gjorde mot Marina.
När man så kallblodigt o empatilöst mördar någon som Fr*drik Sv*nsson gjorde borde man inte ha någon rätt att komma ut mer, för ett pucko är alltid ett pucko.
Citera
2014-08-02, 15:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det är nog jobbigt att vara pundare överlag. Drogtester sporadiskt har dom ju på de flesta (om inte på alla?) anstalter. Det som är oroväckande i det är ju att det uppenbarligen går att få in narkotika av olika slag på anstalterna, annars skulle ju detta inte behövas.

Jag gillar att dom har möjlighet till behandling dock.

Av någon anledning tillåter inte mitt land att jag går in på kriminalvårdens sidor, jag har försökt många ggr, skulle någon vilja kolla hur det ser ut på Storboda anstalten med drogtester? Det ligger norr om Sthlm, i Rosersberg. Jag är nyfiken på det... =)
Varsågod:

Citat:
Arbetet mot narkotika

De intagna lämnar regelbundet urinprov för kontroll av drogfrihet. Personal på anstalten visiterar dagligen celler och andra utrymmen för att förhindra förekomst av droger på anstalten.
http://www.kriminalvarden.se/storboda

Citat:
Narkotikahundar

Vi har specialtränade narkotikahundar i Kriminalvården. De är placerade från Malmö i söder till Härnösand i norr och täcker in samtliga anstalter och häkten i landet.
Hundarna används både till att söka efter narkotika, men också i ett preventivt syfte; som en del i en filterverksamhet. Dessutom gör hundarna stor nytta när det kommer besökare.

Filtret

Att se till att narkotikan inte kommer in på anstalterna
Citat:
4) På våra anstalter kan i vissa fall en förutsättning för besöket vara att personen även måste klä av sig kläderna för att undersöka kroppen.
http://www.kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Arbetet-mot-narkotika/Sa-arbetar-Kriminalvarden-mot-narkotika/
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-02 kl. 15:19.
Citera
2014-08-02, 15:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Varsågod:

http://www.kriminalvarden.se/storboda

http://www.kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Arbetet-mot-narkotika/Sa-arbetar-Kriminalvarden-mot-narkotika/

Tack, länken hjälper dock inte mig kommer inte in alls. Men jag litar på dina citat.
Jättebra att alla anstalter kör med detta, många brott bottnar ju i missbruk. Har man, som på Hall, möjlighet till behandling är det ju ännu bättre.

Jag ville mest belysa att kontroller utförs även på ‘snälla" anstalter med.
Citera
2014-08-02, 16:05
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42

Tänk om han blir högst i rang på stället då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in