Citat:
Ursprungligen postat av
jorick
Tiden innan han dömdes måste ha varit påfrestande. Jag tänker på att sitta uppe i Värmland och veta att närsomhelst kan en svampplockare eller kabelbrännare hitta den han avgudade och sköt ihjäl.
Sedan tiden efter att Missing-people gått ut med att de skall söka efter Marina, den måste också varit olidlig. Även tiden han väntade på skadeståndet gick nog rätt sakta.
Han skulle ringt polisen genast efter skottet och förklarat situationen: -Jag hade druckit alkohol eftersom det var min födelsedag, dragblocket gick sönder och när Marina svängde tappade jag mina Ray-ban i plurret. Allt var hennes fel, vi fortsatte bråka hemma, återigen började hon tjata att jag skulle flytta ut och efter ytterligare lite alkohol så bestämde jag mig för att skjuta ihjäl henne så fort hon somnat och ta hennes pengar så jag kunde köpa mer knark för det var slut som vanligt
Då hade han kunnat komma undan med 5-6 år eller rent av ett par år med slutensvård, i vilket fall som helst hade han varit ute i friheten nu med sin Maskros men han valde att inte stå för sitt ildåd och därför sitter han nu där han sitter.
Nja, undrar om han sluppit undan med blott 5-6 år ifall han varit så uppriktig med vad
som hände och vad som föregick dådet.
Då hade det nog snarare resulterat i 16, 18 år.
För den sanningen du lägger i Fredrikponkens mun ger verkligen ett brutalt intryck och
bör lönas med ett riktigt kännbart straff.
Sedan ligger väl sånt där som
sanningar om saker och ting inte riktigt för den här liraren,
han drar hellre av gammal vana
valser och skulle han kläckt ur sig någonting om
dramat i Spekeröd med honom som inblandad så hade det säkert rört sig om en framställning
där ett vådaskott brunnit av och han var egentligen hur oskyldig som helst.