Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Är du säker på att det är den kniven? Inte otroligt i alla fall, dock har diskussionen i tråden utgått ifrån att den inte har återfunnits, hm?
2013-2500-BG957-1
Kniv ( 1 st)
Platsbeskrivning
Låg i kartong med diverse stridsselar
mm
Status
Fastställd
Anspråkstagare
0 st.
Typ : Kniv Knivmodell : Jaktkniv
Bladlängd : 10 Skaftmaterial : Trä
Kniven som togs i beslag och som beskrivs här ovan har inte ett pillekvitt att göra med den kniv/machete som syns på den här bilden: http://www.ladda-upp.se/bilder/amzaaewhlqqizf/
Kniven/macheten på bilden är KJ:s hemgjorda, med en gevärskula i spetsen på handtaget! Har ni inte ögon att se med?
Hur
zero73 kan vara
"bombsäker" på att det rör sig om samma kniv/machete är en gåta. Hade jag yttrat mig så självsäkert utan att vidareutveckla mitt påstående, hade jag blivit verbalt styckad av somliga här i tråden!
I fup förekommer massor av beskrivningar av KJ:s hemmabygge. Det är bara att läsa innantill, så förstår varje sunt tänkande människa att "beslagskniven" och kniven/macheten på bilden inte är samma kniv.
Bladlängden 10 betyder 10 cm, och inget annat. Varför skulle svensk polis mäta knivars bladlängder i inch och inte cm? Det faller på sin egen orimlighet. Dessutom hittades inte "beslagskniven" i KJ:s lägenhet. Den låg i en kartong i hans förråd, beläget i en grannfastighet. En petitess i sammanhanget kanske, men rätt ska vara rätt. Vem vet hur länge den hade legat där? I åratal?
Kniven/macheten på bilden är KJ:s hemmabygge med kula i spetsen på trähandtaget. Denna kniv hävdar KJ att hunden tuggade sönder, varpå han slängde resterna i metallåtervinningen.
Hemmabygget har setts och beskrivits av flera kompisar i fup. Någon uppskattade bladlängden till 15-20 cm, vilket överensstämmer väldigt väl med kniven på bilden.