2014-08-04, 21:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Jag tror faktiskt det är tvärtom. Jag tror de säger till honom att OM det är du så berätta det istället.
De får mer lugn och ro att veta sanningen. Som det är nu skulle jag nog om jag varit dem vara tokig 24 timmar om dygnet om det kan vara så att han verkligen är oskyldig.

Jag skulle hellre vilja veta sanningen.

Alla förstår varför han i så fall har nekat.

Men med tanke på alla fel i undersökningen som gjorts och de uppenbara tjänstefelen åklagarna lyckats åstadkomma så är det mest troligt att han är oskyldig. Och för att inte tala om polisernas felaktiga rapporter, poliser som är medlemmar i budoklubben... Det ger inte något vidare intryck.

Du förstår nog inte det dilemma KJ har satt sig i, berättar han sanningen så har han än en gång lyckats göra dem besvikna, föräldrarna vill nog veta men KJ vill inte visa att han än en gång har ställt till det för dem och honom.

KJ är inte som vi andra, det har ju domen i HR tydligt talat om.
Citera
2014-08-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den här kniven har ältats på både längden å tvären, konstigt att inte upplysningen kommit tidigare.

Fanns inte ett spår av VB?
Citera
2014-08-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fanns inte ett spår av VB?

Tycker dom skulle huggit som kobror om han ljugit.
Citera
2014-08-04, 21:36
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, stämmer det så faller även den lilla detaljen som sägs tala till KJ nackdel. Om du tittar riktigt noga i FUP, kan du inte hitta den där saknade ryggsäcken också, haha.

Letar och letar, den finns garanterat där
Citera
2014-08-04, 21:37
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Är du säker på att det är den kniven? Inte otroligt i alla fall, dock har diskussionen i tråden utgått ifrån att den inte har återfunnits, hm?

2013-2500-BG957-1
Kniv ( 1 st)
Platsbeskrivning
Låg i kartong med diverse stridsselar
mm
Status
Fastställd
Anspråkstagare
0 st.
Typ : Kniv Knivmodell : Jaktkniv
Bladlängd : 10 Skaftmaterial : Trä

Kniven som togs i beslag och som beskrivs här ovan har inte ett pillekvitt att göra med den kniv/machete som syns på den här bilden: http://www.ladda-upp.se/bilder/amzaaewhlqqizf/

Kniven/macheten på bilden är KJ:s hemgjorda, med en gevärskula i spetsen på handtaget! Har ni inte ögon att se med?
Hur zero73 kan vara "bombsäker" på att det rör sig om samma kniv/machete är en gåta. Hade jag yttrat mig så självsäkert utan att vidareutveckla mitt påstående, hade jag blivit verbalt styckad av somliga här i tråden!
I fup förekommer massor av beskrivningar av KJ:s hemmabygge. Det är bara att läsa innantill, så förstår varje sunt tänkande människa att "beslagskniven" och kniven/macheten på bilden inte är samma kniv.
Bladlängden 10 betyder 10 cm,
och inget annat. Varför skulle svensk polis mäta knivars bladlängder i inch och inte cm? Det faller på sin egen orimlighet. Dessutom hittades inte "beslagskniven" i KJ:s lägenhet. Den låg i en kartong i hans förråd, beläget i en grannfastighet. En petitess i sammanhanget kanske, men rätt ska vara rätt. Vem vet hur länge den hade legat där? I åratal?

Kniven/macheten på bilden är KJ:s hemmabygge med kula i spetsen på trähandtaget. Denna kniv hävdar KJ att hunden tuggade sönder, varpå han slängde resterna i metallåtervinningen. Hemmabygget har setts och beskrivits av flera kompisar i fup. Någon uppskattade bladlängden till 15-20 cm, vilket överensstämmer väldigt väl med kniven på bilden.
Citera
2014-08-04, 21:38
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Trådsanningen är att den av KJ hemmatillverkade kniven med träskaft och en gevärskula i skaftet inte har återfunnits. Grunden till den sanningen verkar vara att KJ har sagt att den kniven var söndertuggad och förstörd av Grabben, kastad i metallåtervinningen. Kan det verkligen vara den kniven vi ser på bilden och som är beslagtagen?

Vilken annan kniv skulle det vara på på s218?
Citera
2014-08-04, 21:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Vilken annan kniv skulle det vara på på s218?
Spindelfridas källas "machete"?
Citera
2014-08-04, 21:44
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tycker dom skulle huggit som kobror om han ljugit.

Dom har inget att vinna på att KJ kastat en kniv som sedan visar sig ligga i en låda hemma.
Dom har utrett kniven till förbannelse bland KJs vänner och familj och återfinns den utan spår på så tjänar dom mer på att låta folk tro att kniven är borta.

Drog dom upp den försvunna kniven i TR/HR eller är det bara FUP som denna kniv återkommer på lite här och var?
Citera
2014-08-04, 21:45
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Kniven som togs i beslag och som beskrivs här ovan har inte ett pillekvitt att göra med den kniv/machete som syns på den här bilden: http://www.ladda-upp.se/bilder/amzaaewhlqqizf/

Kniven/macheten på bilden är KJ:s hemgjorda, med en gevärskula i spetsen på handtaget! Har ni inte ögon att se med?
Hur zero73 kan vara "bombsäker" på att det rör sig om samma kniv/machete är en gåta. Hade jag yttrat mig så självsäkert utan att vidareutveckla mitt påstående, hade jag blivit verbalt styckad av somliga här i tråden!
I fup förekommer massor av beskrivningar av KJ:s hemmabygge. Det är bara att läsa innantill, så förstår varje sunt tänkande människa att "beslagskniven" och kniven/macheten på bilden inte är samma kniv.
och inget annat. Varför skulle svensk polis mäta knivars bladlängder i inch och inte cm? Det faller på sin egen orimlighet. Dessutom hittades inte "beslagskniven" i KJ:s lägenhet. Den låg i en kartong i hans förråd, beläget i en grannfastighet. En petitess i sammanhanget kanske, men rätt ska vara rätt. Vem vet hur länge den hade legat där? I åratal?

Kniven/macheten på bilden är KJ:s hemmabygge med kula i spetsen på trähandtaget. Denna kniv hävdar KJ att hunden tuggade sönder, varpå han slängde resterna i metallåtervinningen. Hemmabygget har setts och beskrivits av flera kompisar i fup. Någon uppskattade bladlängden till 15-20 cm, vilket överensstämmer väldigt väl med kniven på bilden.

Hur jag kan vara bombsäker... jo det ska jag tala om för dig.

Bladlängden på bilden är definitivt inte 10 cm, utan snarare inch om du jämför med föremålen på samma bild. En grepp på en pistol är ca 5 inch eller 12,5 cm. Knivens blad är det dubbla. Jämför mössan, granattillsatsen, magasinen, västen...

Varför skulle annars polisen utelämna måttenheten?

Vilken annan kniv skulle FUP s218 röra sig om? För kniven på bilden med träskaft och gevärskula finns inte beskriven någonstans i FUP. Tro mig.

Polisen har skapat ytterligare "indicium" som ligger KJ till last.
Citera
2014-08-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Dom har inget att vinna på att KJ kastat en kniv som sedan visar sig ligga i en låda hemma.
Dom har utrett kniven till förbannelse bland KJs vänner och familj och återfinns den utan spår på så tjänar dom mer på att låta folk tro att kniven är borta.

Drog dom upp den försvunna kniven i TR/HR eller är det bara FUP som denna kniv återkommer på lite här och var?

Tvivlar på att det är rätt kniv.
Citera
2014-08-04, 21:47
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Spindelfridas källas "machete"?

Vilken kniv i FUP är då den på bilden?
Citera
2014-08-04, 21:48
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Äh den där FUP kryllar av fel... Kan lika gärna vara skaftet dom råkat skriva dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in