2014-08-04, 20:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Bladlängd 10. 10 vadå?

10 mil, det förstår du väl?

Inte långsökt att det handlar om 10 cm, men man kan ju såklart inte veta, kan ju vara millimeter som anges.
Citera
2014-08-04, 20:31
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Bladlängd 10. 10 vadå?

inch
Citera
2014-08-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ påstår att VB lämnade bostaden strax efter 21? Att gå från KJ bostad till Lejonbacksvägen där en asiatisk kvinna sågs tar ca:10 minuter(polisen provgick), stämmer ju bra med vittnesuppgiften som säger ungefär 21:30. Det här går inte att bortse ifrån, det kan ha varit VB som sågs, oaktat vem gärningsmannen är.

För mig gjorde det vittnet ett seriöst intryck. Hon hade åkt med sin man samma sträcka för att se hur solljuset föll vid den tiden (för att bli säker på sin iakttagelse).

Dessvärre avbröt åklagaren US hela hennes återgivande.

Jag tror hon såg rätt. Det var VB.
Citera
2014-08-04, 20:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Inte långsökt att det handlar om 10 cm, men man kan ju såklart inte veta, kan ju vara millimeter som anges.

Citat:
Ursprungligen postat av zero73
inch
Nog katten ser den här kniven ut att ha mer än 10 mm bladlängd, t.o.m. 10 cm, men anger polisen bladlängd i tum? http://www.ladda-upp.se/bilder/amzaaewhlqqizf/
Citera
2014-08-04, 20:36
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nog katten ser den här kniven ut att ha mer än 10 mm bladlängd, t.o.m. 10 cm, men anger polisen bladlängd i tum? http://www.ladda-upp.se/bilder/amzaaewhlqqizf/

Kanske dom menar skaftet
Citera
2014-08-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
inch

Ok. Då stämmer det bättre. Tack.
Citera
2014-08-04, 20:42
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag håller med dig, titta på den gröna tändaren, jag har en liknande, min är exakt 8 cm. Fel vinklar att jämföra, dock kan man bilda sig en ungefärlig uppfattning, bladet ser helt klart ut att vara längre än 10 oavsett måttenhet.

EDIT;Kniven ligger på en nyckel, ett bra jämförelseobjekt.
Senast redigerad av OY 2014-08-04 kl. 20:48.
Citera
2014-08-04, 20:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Kanske dom menar skaftet
Ja, i den här FUP:en förvånar inget. Bladlängd? Det måste vara trädelen som menas.
Citera
2014-08-04, 20:43
Medlem
Citat:

Lustigkurre du
Citera
2014-08-04, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Han skulle alltså stå inför sina föräldrar och säga ledsen jag har blåljugit hela tiden, jag gjorde det hemska mot VB när han har nekat i sten under hela utredningen och rättegångarna.

Jag tror inte att han klarar av att göra dem så besvikna och förkrossade, de känner förmodligen på sig att han är skyldig men så länge han nekar har de väl inget val än att stötta honom.

Jag tror faktiskt det är tvärtom. Jag tror de säger till honom att OM det är du så berätta det istället.
De får mer lugn och ro att veta sanningen. Som det är nu skulle jag nog om jag varit dem vara tokig 24 timmar om dygnet om det kan vara så att han verkligen är oskyldig.

Jag skulle hellre vilja veta sanningen.

Alla förstår varför han i så fall har nekat.

Men med tanke på alla fel i undersökningen som gjorts och de uppenbara tjänstefelen åklagarna lyckats åstadkomma så är det mest troligt att han är oskyldig. Och för att inte tala om polisernas felaktiga rapporter, poliser som är medlemmar i budoklubben... Det ger inte något vidare intryck.
Citera
2014-08-04, 20:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, i den här FUP:en förvånar inget. Bladlängd? Det måste vara trädelen som menas.

Men 10 står ju efter ordet bladlängd. Ingenting förvånar i den här utredningen, jag förstår fullt ut varför TO anser att FUP kan liknas vid ett garnnystan som kattungar har lekt med.

Dessutom använder vi inte inch i Sverige, aldrig hört talas om att polisen använder den måttenheten om det inte är oundgängligt.
Senast redigerad av OY 2014-08-04 kl. 20:49.
Citera
2014-08-04, 20:49
Medlem
Citat:
Men 10 står ju efter ordet bladlängd. Ingenting förvånar i den här utredningen, jag förstår fullt ut varför BO anser att FUP kan liknas vid ett garnnystan som kattungar har lekt med.

Dessutom använder vi inte inch i Sverige, aldrig hört talas om att polisen använder den måttenheten om det inte är oundgängligt.

Så tänkte jag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in