Citat:
Ursprungligen postat av
coktcool
Kommit över några oxycodone teva 5mg och några oxynorm 5mg kaps, oxynorm har jag full koll på då jag både läst och knaprat förut, däremot oxycodone teva? Är det oxytocin fast engelsk namn eller är det något helt annat? Och just Teva? Har inte tagit ut någon tablett än men kartan har 12 stycken och ser ut som dom flesta kartor med överdrivna mellanrum mellan tabletterna osv, men undrar då hur dom funkar (glömde säga att det är depot) sväljer man dom små rackarna hela eller krossar man dom och kör nasalt? Och hur många skulle man behöva för att få sig ett gottigt rus? Är väl ganska erfaren med opiater så vet ruset ungefär men det var ca 6 månader sedan sist(kan va längre) och har väl inte så stor tolerans längre.
Tack för visat intresse!
Oxycodone är depottablett (
https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20100903000016)
Precis som Oxycontin alltså. Oxikodon i båda preparaten. Oxynorm är snabbverkande och innehåller också Oxikodon.
Du kan ta dina Oxynorm som de är för instant effekt eller om du vill snorta dem. Oxycodone är som sagt depot och tar flera timmar för full effekt (men sitter i längre) om du tar de oralt, okrossade.
Du kan snorta samtliga preparat för snabbare effekt, framförallt hade jag krossat och snortat Oxycodonen, 15 mg.