2014-08-04, 12:28
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harru
Du verkar föga förvånande haft helt fel. Den gripne är svensk. Kommer Flashbacks högerextremister tappa intresset för att snoka vidare nu eller finns det några av er som inte är hycklare?
Ok, vem är det då? Och är det en "svensk" eller en svensk? Varför lägger du inte upp namnet då om det skulle vara en svensk som mördat av homofoba eller rasistiska skäl?
Men som sagt, eftersom media och polisen lagt locket på så är det definitivt inte en svensk som mördat någon av rasistiska eller homofob skäl. Det är hundra! Det är tyvärr media själva som gjort att man tänker att det är med 99% sannolikhet att det är en vänstermänniska eller någon med invandrarbakgrund som ligger bakom.
Kan det vara en ny laserman? Lasermannen i Malmö var ju en svensk kommunist?
Senast redigerad av Bertil Jonson 2014-08-04 kl. 13:01.
Citera
2014-08-04, 13:03
Bannlyst
Ok så att folk ska sluta spekulera.

Den misstänkta heter Richard Jernberg, född 810209.

Hans facebook:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100006572777554&fref=ts

Tidningarna har inte skrivit något idag så finns ingen direkt mer info.
Citera
2014-08-04, 13:20
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Ok så att folk ska sluta spekulera.

Den misstänkta heter Richard Jernberg, född 810209.

Hans facebook:

Tidningarna har inte skrivit något idag så finns ingen direkt mer info.
Bra, nu behöver vi inte spekulera i det mer. Och nu vet vi definitivt att det inte var rasist- eller homofobrelaterat. I så fall hade medierna haft jätterubriker och TV4 och SVT haft extrasändningar med paneldebatter.
Citera
2014-08-04, 13:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Ok, vem är det då? Och är det en "svensk" eller en svensk? Varför lägger du inte upp namnet då om det skulle vara en svensk som mördat av homofoba eller rasistiska skäl?
Men som sagt, eftersom media och polisen lagt locket på så är det definitivt inte en svensk som mördat någon av rasistiska eller homofob skäl. Det är hundra! Det är tyvärr media själva som gjort att man tänker att det är med 99% sannolikhet att det är en vänstermänniska eller någon med invandrarbakgrund som ligger bakom.
Kan det vara en ny laserman? Lasermannen i Malmö var ju en svensk kommunist?

Jag har ingen aning om vad som krävs för att man i din värld ska kunna kalla någon för svensk, och din strid för att MGM inte ska kunna kvala in där. Men om du är nyfiken kan du kanske ringa till Skatteverket och fråga var han är född, samt var han har för föräldrar (eventuellt kan du få reda på också deras födelseort). Du kan också titta på www.genealogi.se.

Om du har en mer rasbiologisk definition om vad som är att betrakta som svensk så vet jag inte riktigt hur du ska gå till väga. Åtminstone har jag själv inte hittat någon bild på vederbörande. Kanske om du tar reda på hans föräldrars namn så kan du se om du kan hitta någon bild på dessa. Det utesluter i och för sig inte adoption från utlandet, men det är en uppgift som Skatteverket i så fall har. Inte heller vet jag vad personen röstar på.

Som sagt finns det inget som tyder på att mordet är rasistiskt eller homofobiskt motiverat, men med den intellektuella skärpa som visat dig besitta lägger jag inte allt för mycket vikt vid din "Det är hundra!", eller "99% sannolikhet".
Citera
2014-08-04, 13:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Bra, nu behöver vi inte spekulera i det mer. Och nu vet vi definitivt att det inte var rasist- eller homofobrelaterat. I så fall hade medierna haft jätterubriker och TV4 och SVT haft extrasändningar med paneldebatter.

Nej, det vet vi inte. Vi vet överhuvudtaget inget om motivet. Men så länge inget konkret pekar på ett hatbrottsmotiv så finns det inte mycket anledning att diskutera det, förutom möjligen kopplingen till Pride. Men det borde i så fall ha framkommit nu.

Jag tror någon form av bekantskap mellan GM och BO.
Citera
2014-08-04, 13:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna

Hans facebook:

Inte så säker på att det är hans Facebook.

För spelare är det vad jag begriper inte helt ovanligt att registrera fejkanvändare, att på något vis använda vid spel, och gynna sig själv. Det enda användaren verkar pyssla med är just spelande.
Citera
2014-08-04, 13:30
Medlem
DickyTickers avatar
Om det stämmer att det är han så bor han ensam i Årsta. Facebookkontot ger jag inte mycket för. Han kan ha ytterligare ett konto som är "dold" för sökningar om man inte har han som vän eller någon gemensam vän.

Enda som går att hitta om honom är telefonnummer.

Säkert något bråk som urartat. Men att tre personer springer från platsen. Vad kan detta bero på? Är det tre pers som bråkar med en ensam person eller var det ett rån som urartat? Jag vill veta motivet bakom detta.

Kan det ha uppstått något tjafs på någon nattklubb som den gripne och hans polare ville reda ut "man mot man" ute?
Citera
2014-08-04, 13:58
Medlem
Inte en chans att det är hans Facebook. Namnet låter taget, eller väldigt gammel "solidt". Mest folk födda på -20 -30 talet som har det. Bra adresser bor de flesta på dessutom.
Något är ju märkligt att en man vid den åldern boende i hippa Södermalms närmaste numer hippa förlängda förort Årsta inte lämnat ett spår av sig på nätet. Bild-googling visade någon vimmelbild på någon med annat förnamn, samma svnsklngande efternamn, men utseendet är inte urtypiskt "svenskt". En kvinna född i mitten på -80 talet, med samma efternamn är folkbokförd på Södermannagatan, där ju kroppen påträffades. En snabb titt på hennes FB visar att hon nu dock jobbar i Norge. ..kan MGM kanske varit i hennes lägenhet nu i sommar?
Citera
2014-08-04, 14:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Inte en chans att det är hans Facebook. Namnet låter taget, eller väldigt gammel "solidt". Mest folk födda på -20 -30 talet som har det. Bra adresser bor de flesta på dessutom.
Något är ju märkligt att en man vid den åldern boende i hippa Södermalms närmaste numer hippa förlängda förort Årsta inte lämnat ett spår av sig på nätet. Bild-googling visade någon vimmelbild på någon med annat förnamn, samma svnsklngande efternamn, men utseendet är inte urtypiskt "svenskt". En kvinna född i mitten på -80 talet, med samma efternamn är folkbokförd på Södermannagatan, där ju kroppen påträffades. En snabb titt på hennes FB visar att hon nu dock jobbar i Norge. ..kan MGM kanske varit i hennes lägenhet nu i sommar?

Finns väl hyresrätter i Årsta med, antar jag.

Hittar ingen J*rnbe*g född på mitten av 80-talet på Södermannagatan? En tjej född -93, som bor med en kvinna född -66 med samma efternamn. Sedan en kvinna född -48 i en annan lägenhet.
Citera
2014-08-04, 14:08
Medlem
Såg nu på Birthday.se att den man född -89 med samma efternamn som jag hittade via bild-googling också är folkbokförd på Södermalm, bara några kvarter ner från platsen.
Citera
2014-08-04, 14:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Såg nu på Birthday.se att den man född -89 med samma efternamn som jag hittade via bild-googling också är folkbokförd på Södermalm, bara några kvarter ner från platsen.

Vad spelar det för roll? Det finns 168 (16+ år) J*rnbe*g i Stockholms kommun. Ser inte riktigt varför just CJ skulle vara så intressant?
Citera
2014-08-04, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad spelar det för roll? Det finns 168 (16+ år) J*rnbe*g i Stockholms kommun. Ser inte riktigt varför just CJ skulle vara så intressant?

För att jag handlat i samma tobaksaffär i över 30 år, som någon här refererade till att innehavaren, hört vittnen tala om "män med arabiskt utseende".
Vad vet jag, om det stämmer. Men mycket har vi inte att gå på. Och fallet är såklart intressant då jag bor här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in