Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil Jonson
Ok, vem är det då? Och är det en "svensk" eller en svensk? Varför lägger du inte upp namnet då om det skulle vara en svensk som mördat av homofoba eller rasistiska skäl?
Men som sagt, eftersom media och polisen lagt locket på så är det definitivt inte en svensk som mördat någon av rasistiska eller homofob skäl. Det är hundra! Det är tyvärr media själva som gjort att man tänker att det är med 99% sannolikhet att det är en vänstermänniska eller någon med invandrarbakgrund som ligger bakom.
Kan det vara en ny laserman? Lasermannen i Malmö var ju en svensk kommunist?
Jag har ingen aning om vad som krävs för att man i din värld ska kunna kalla någon för svensk, och din strid för att MGM inte ska kunna kvala in där. Men om du är nyfiken kan du kanske ringa till Skatteverket och fråga var han är född, samt var han har för föräldrar (eventuellt kan du få reda på också deras födelseort). Du kan också titta på
www.genealogi.se.
Om du har en mer rasbiologisk definition om vad som är att betrakta som svensk så vet jag inte riktigt hur du ska gå till väga. Åtminstone har jag själv inte hittat någon bild på vederbörande. Kanske om du tar reda på hans föräldrars namn så kan du se om du kan hitta någon bild på dessa. Det utesluter i och för sig inte adoption från utlandet, men det är en uppgift som Skatteverket i så fall har. Inte heller vet jag vad personen röstar på.
Som sagt finns det inget som tyder på att mordet är rasistiskt eller homofobiskt motiverat, men med den intellektuella skärpa som visat dig besitta lägger jag inte allt för mycket vikt vid din "Det är hundra!", eller "99% sannolikhet".