2014-08-03, 11:21
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Enligt SMHI:s åskradar ser det ut som om åskan och regn började vid c:a 04:00.
http://www.smhi.se/vadret/nederbord-molnighet/radar-blixt-sverige-1.27021

Värre än en rysare. Bli mördad under hemskt åskväder.
Hade jag sett killen hade jag trott att han träffats av blixten. Det var ett grymt åskväder här.

Ok, hoppas att polisen hann säkra spår innan de spolades bort.
Citera
2014-08-03, 11:23
  #74
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Ok, hoppas att polisen hann säkra spår innan de spolades bort.

Med tanke på syndafloden som var här känns det osäkert.
Citera
2014-08-03, 11:24
  #75
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Ok, hoppas att polisen hann säkra spår innan de spolades bort.

Vaknade till 4:17 av att det pissade ner och la mig igen 04:25 så regnet har nog hållit på från 4 och 25 min framåt.. Polisen verkar ju inte hunnit med speciellt mycket före det
Citera
2014-08-03, 11:25
  #76
Medlem
Ingen som tänkt på fotbollsrelaterat? Bajen spelade borta i Degerfors igår. Bussarna tillbaka lär ha anlänt runt 19-20. Många Bajare på stan i och med vinst också.
Citera
2014-08-03, 11:26
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Med tanke på syndafloden som var här känns det osäkert.

ibland slänger dom över en presenning fort som fan.
Citera
2014-08-03, 11:32
  #78
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
ibland slänger dom över en presenning fort som fan.

Ja, det hade de gjort vid Tjärhovsgatan längre bort.
Jag blir mest förundrad över folk i omgivningen.
"Grannar i chock!" Här brukar vara så lugnt och trevligt.
Det har fler uttalat i media.
De känns lite otryggt att vara omgiven av döva och blinda.
Citera
2014-08-03, 11:37
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, det hade de gjort vid Tjärhovsgatan längre bort.
Jag blir mest förundrad över folk i omgivningen.
"Grannar i chock!" Här brukar vara så lugnt och trevligt.
Det har fler uttalat i media.
De känns lite otryggt att vara omgiven av döva och blinda.

Typ:
Reporter: hur känns det när ett mord sker precis där du bor
Granne: ja, det är inte så kul
Reporter: du är chockad?
Granne: nja, det är ju inte vad man räknar med direkt i alla fall
Reporter: Det är alltså ett lugnt och trevligt område?
Granne: nja, vi är väl inte så vana vid mord i alla fall.
Reporter: tack!
Citera
2014-08-03, 11:41
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Är det någon som vet exakt när det började regna och sedan åska mitt över Söder? Var det före 03.47?

EDIT: sorry, ska vara 03.57 som väl var då larmet kom. Mordet måste alltså ha skett några minuter tidigare.
Varför måste det ha hänt några minuter tidigare. Han kan väl ha legat där ett tag innan han hittades och larmet kom?
Citera
2014-08-03, 11:43
  #81
Medlem
Jag var där nu och tittade.
Inga avspärrningar, inga spår, fanns ingenting.
Och dom som passerade förbi visste inte ens om att det skett ett mord där i natt!
Citera
2014-08-03, 11:48
  #82
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Typ:
Reporter: hur känns det när ett mord sker precis där du bor
Granne: ja, det är inte så kul
Reporter: du är chockad?
Granne: nja, det är ju inte vad man räknar med direkt i alla fall
Reporter: Det är alltså ett lugnt och trevligt område?
Granne: nja, vi är väl inte så vana vid mord i alla fall.
Reporter: tack!

Precis.
Men hade dom frågat mej hade de fått veta att detta hade jag bara väntat på. Och att Södermalmspolisen ryckte ut till McDonalds på Folkungagatan 360 av 365 dagar 2012 .
Och att jag ringt säkert tio gånger om allvarliga bråk vid korvkiosken. Och två gånger för att galningar sparkar på hundar vid uteserveringarna.
Och att kalla ett ställe lugnt där man blir jagad av aggressiva tiggare känns konstigt.
Trots det gillar jag området. Minus tiggarna. Det andra är en mild västanfläkt i jämförelse med dom.
Men mitt tiggargnäll hade inte media tagit med.
Citera
2014-08-03, 11:51
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Varför måste det ha hänt några minuter tidigare. Han kan väl ha legat där ett tag innan han hittades och larmet kom?

Ja, absolut men fortfarande vid den tiden är det en del folk i rörelse i området, även yrkesmässigt som taxi, tidningsbud. Det bor väl folk precis vid mordplatsen/fyndpl och någon kan ha tittat ut. Så jag tänkte mest rent logiskt.
Citera
2014-08-03, 11:55
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
Jag var där nu och tittade.
Inga avspärrningar, inga spår, fanns ingenting.
Och dom som passerade förbi visste inte ens om att det skett ett mord där i natt!


Eh, genomförde du någon enkät gällande det eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in