2014-08-04, 00:31
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Misstänkt, snarare intressant med anledning av hennes försvinnande. När det stod klart att hon var mördad var MB avförd från utredningen och har ej heller delgivits misstanke för brottet.

Så länge VB bara var försvunnen kan det ha rört sig om frivilligt försvinnande där MB kunde tänkas ha kännedom med tanke på typ av relation dem emellan. Eller ännu bättre för er som frossar i sushibagarens böjelser, att hon hölls som sexslav.

Skämtar du?
Tror du dom spanade på MB för att han kan ha känt till vart VB "gömt" sig?
Citera
2014-08-04, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Haha du och några håller krampaktigt tag om att han aldrig skulle ha varit formellt misstänkt...
Men om polisen kommer på en liten surprise visit 07.45 på morgonen för att plocka in MB och frugan oanmälda på förhör 24/5 så är det inte "upplysningsvis" eller som "annan" hur gärna ni än önskar det.
Jag konstaterar enbart att MB formellt inte har varit misstänkt för mordet på VB. Vilka tankar utredarna bar på är en helt annan sak. Du har tydligt i dina bemötande av mina inlägg klart visat din fullständiga okunnighet beträffande formaliteterna kring bl.a. fu.

Läs nu i fu och se vad som står i kolummen "den hörde är".
Citera
2014-08-04, 00:38
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Jag konstaterar enbart att MB formellt inte har varit misstänkt för mordet på VB. Vilka tankar utredarna bar på är en helt annan sak. Du har tydligt i dina bemötande av mina inlägg klart visat din fullständiga okunnighet beträffande formaliteterna kring bl.a. fu.

Jag upplyste dig om vad som hände i verkligheten men om det enbart är formalitet du är intresserad av varför frågar du då? Du kan ladda ner FUP i början av tråden.
Citera
2014-08-04, 00:40
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora

Inte misstänkt?

Citat:
2013-05-23, Upprättad handling 48 Tvångsmedel: Beslut om husrannsakan, Husrannsakan skall genomföras i bostaden på Timjanvägen i Boden.

Källa åklagarmyndigheten.
Citera
2014-08-04, 00:40
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jag upplyste dig om vad som hände i verkligheten men om det enbart är formalitet du är intresserad av varför frågar du då? Du kan ladda ner FUP i början av tråden.
I verkligheten var MB intressant för utredningen i inledningsskedet men avfördes sedan - han har inte formellt varit misstänkt.

Det är verkligheten som du inte klarar att ta till dig.
Citera
2014-08-04, 00:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Inte misstänkt?

Källa åklagarmyndigheten.
Nej, inte misstänkt - utan intressant. Det har inte hittat något som binder MB till brottet eller försvinnandet och han har aldrig delgivits misstanke om brott.
Citera
2014-08-04, 00:48
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Misstänkt, snarare intressant med anledning av hennes försvinnande. När det stod klart att hon var mördad var MB avförd från utredningen och har ej heller delgivits misstanke för brottet.

Så länge VB bara var försvunnen kan det ha rört sig om frivilligt försvinnande där MB kunde tänkas ha kännedom med tanke på typ av relation dem emellan. Eller ännu bättre för er som frossar i sushibagarens böjelser, att hon hölls som sexslav.

Hoppla och detta upprättat när VBs kropp hittades.

Citat:
2013-05-23, Upprättad handling 48 Tvångsmedel: Beslut om husrannsakan, Husrannsakan skall genomföras i bostaden på T*vägen i Boden.
Citera
2014-08-04, 00:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Citat:
2013-05-23, Upprättad handling 48 Tvångsmedel: Beslut om husrannsakan, Husrannsakan skall genomföras i bostaden på T*vägen i Boden.
Sida i fup?

Dessutom ledde alla åtgärder mot MB att han avfördes inte att något styrktes som ledde till att han blev misstänkt för brott.
Citera
2014-08-04, 00:56
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Citat:

Synd att åklagarna "bara" hämtade in MB till förhör... och inte fullföljde beslutet i 48:an.

Citat:
2013-05-23 Upprättad handling 46 Tvångsmedel: Beslut om att hämta till förhör

Källa åklagarmyndigheten
Citera
2014-08-04, 00:59
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sida i fup?

Dessutom ledde alla åtgärder mot MB att han avfördes inte att något styrktes som ledde till att han blev misstänkt för brott.

Allt står inte i FUP eller dom

Det enda som räddade hans häck var åklagarnas tunnelseende.
Citera
2014-08-04, 01:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sida i fup?

Det faktumet låtsas man bara inte om bland gänget av KJ-anhängare.
Citera
2014-08-04, 01:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Synd att åklagarna "bara" hämtade in MB till förhör... och inte fullföljde beslutet i 48:an.

Källa åklagarmyndigheten
Det var väl tvärtom bra att de hämtade in honom till förhör så att de kunde avföra honom från utredningen och rikta in sig på att hitta den riktige mördaren - KJ - istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in