2014-08-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Artig fråga får ett artigt svar. Det handlar om sms trafik mellan kj och VB i april månad, 2013. Tillägget handlar om en som skrivit här i tråden, registrerad den 12 april, 2013, kom och for ut och in ur tråden i samma takt som kj. Ämnet har varit upp tidigare i tråden om denne någon.

Det framgår inte i sms vad som var i väskan. En gissning är att vb har sovit över hos kj, de har bråkat och hon har lämnat honom, åkt hem och vill ha tillbaka sina grejer.

Ok, tackar för svar (även S-Frida). Tycker att detta med en VB-väska hemma hos KJ är lite ev intressant. Tänker att VB hade med sig en väska till KJ den 4/5 (en kombinerad tränings/studie-bag). I en kasse i väskan råkar det ligga 10 bitar tå-tejp från karaten ihopklibbad, även en delad rulle finns i väskan.
KJ dräper VB och tar kassen från väskan och trär över VB:s huvud. När KJ tar bort kassen missar han bitarna som fastnat i håret.
Rullen har rullat ur väskan i lgh vid ngt tillf; KJ lägger den på wc-skåpet och låter den vara. En klar miss men då han inte vet ngt om bitarna tänker han inte på att rullen kan få betydelse.
Citera
2014-08-03, 21:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, tackar för svar (även S-Frida). Tycker att detta med en VB-väska hemma hos KJ är lite ev intressant. Tänker att VB hade med sig en väska till KJ den 4/5 (en kombinerad tränings/studie-bag). I en kasse i väskan råkar det ligga 10 bitar tå-tejp från karaten ihopklibbad, även en delad rulle finns i väskan.
KJ dräper VB och tar kassen från väskan och trär över VB:s huvud. När KJ tar bort kassen missar han bitarna som fastnat i håret.
Rullen har rullat ur väskan i lgh vid ngt tillf; KJ lägger den på wc-skåpet och låter den vara. En klar miss men då han inte vet ngt om bitarna tänker han inte på att rullen kan få betydelse.

Inte omöjligt, men varför skulle han missa tejpbitarna i håret? Tyder på att kroppen dumpades när det var mörkt ute tycker jag.
Citera
2014-08-03, 21:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte omöjligt, men varför skulle han missa tejpbitarna i håret? Tyder på att kroppen dumpades när det var mörkt ute tycker jag.

Eller också hade han djävligt bråttom, det kan ju vara tärande på nerverna att dumpa en mördad människa, man kanske inte tänker på alla detaljer då.
Citera
2014-08-03, 22:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller också hade han djävligt bråttom, det kan ju vara tärande på nerverna att dumpa en mördad människa, man kanske inte tänker på alla detaljer då.

Absolut, men varför hade han bråttom tror du?
Citera
2014-08-03, 22:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Absolut, men varför hade han bråttom tror du?

Nu har jag ju inte försökt mig på med att dumpa en kropp men blotta tanken på att hålla på med en sådan syssla skulle absolut dra upp min stresströskel till abnorma mått, kommer någon på mig så har jag en hel del att förklara för de rättsvårdande myndigheter som kommer att hantera mitt olämpliga objekt.

Jag tror att KJ kände något liknande när han försökte bli av med resterna av sitt offer, oavsett om han är en "särling" eller inte så bör han ha haft en oerhörd hög stress vid det tillfället.
Citera
2014-08-03, 22:09
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Var det inte så att VB var på universitetet med KJ och hon hade lämnat sin väska till KJ under tiden hon var på föreläsning? Hon smsade och fick inget svar så hon trodde att han var sur men i själva verket hade han slut pengar på mobilen.
Citera
2014-08-03, 22:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu har jag ju inte försökt mig på med att dumpa en kropp men blotta tanken på att hålla på med en sådan syssla skulle absolut dra upp min stresströskel till abnorma mått, kommer någon på mig så har jag en hel del att förklara för de rättsvårdande myndigheter som kommer att hantera mitt olämpliga objekt.

Jag tror att KJ kände något liknande när han försökte bli av med resterna av sitt offer, oavsett om han är en "särling" eller inte så bör han ha haft en oerhörd hög stress vid det tillfället.
En annan teori är att MPS kom förbi och upptäckte benen. Det kan ha fått GM att lägga andra ben på ryggen.
Citera
2014-08-03, 22:15
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Men om GM har bråttom och är stressad varför då ta sig tiden att lämna kroppen på två olika ställen?
Varför lämnade han inte hela kroppen i gropen då? Eller hela kroppen i huset?

Det kan vara så att GM vill koppla benen till KJ men vill inte ta risken att någon ser han lyfta in torson i ödehuset... alt att lyfta in hela kroppen var för otympligt ensam så GM fick tänka om och lösa det på plats och därför blev det en befintlig grop i marken.
Citera
2014-08-03, 22:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En annan teori är att MPS kom förbi och upptäckte benen. Det kan ha fått GM att lägga andra ben på ryggen.

Hängde inte KJ som en irriterande mygga på MPS personal?

Klart som fan att han blev stressad av allt som började hända runt honom.
Citera
2014-08-03, 22:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Men om GM har bråttom och är stressad varför då ta sig tiden att lämna kroppen på två olika ställen?
Varför lämnade han inte hela kroppen i gropen då? Eller hela kroppen i huset?

Det kan vara så att GM vill koppla benen till KJ men vill inte ta risken att någon ser han lyfta in torson i ödehuset... alt att lyfta in hela kroppen var för otympligt ensam så GM fick tänka om och lösa det på plats och därför blev det en befintlig grop i marken.

Stress och obeslutsamhet är mitt svar.
Citera
2014-08-03, 22:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hängde inte KJ som en irriterande mygga på MPS personal?

Klart som fan att han blev stressad av allt som började hända runt honom.
Söket 20 maj var inte utannonserad, det var en liten grupp. KJ kände knappast till det.
Citera
2014-08-03, 22:20
Medlem
Citat:

Ja vid dylika göromål är nog mörker att föredra. Fast å andra sidan har det nog också sina risker; om någon mot all förmodan ändå råkar se att man är ute och åker/går i skogen nattetid så kan ju det bli svårare att förklara.
Att KJ missade bitarna ligger nästan i sakens natur: han har trätt en kasse över VB för att slippa se ansiktet, han rycker sedan bort kassen utan att titta efter noggrannare (det har han ingen vilja/anledning att göra).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in