2014-08-03, 11:56
Medlem
Tittar man på google maps och så så ser man att det är en öppning i staketet precis där kroppen hittades. Det kan tyda på att BO jagats eller flytt dit. Det talas också om att vittnen sett tre personer fly från platsen. Borde ju ha fastnat på någon övervakningskamera.
Citera
2014-08-03, 12:13
Medlem
Något har också hänt ca tio meter före korsningen mellan Tjärhovsgatan och Nytorgsgatan. På Aftonbladets film ser man en tekniker sitta och topsa väggen där. Antingen har gm sprungit den vägen eller så har attacken skett nånannanstans och offret stänkt blod där. Kan också vara fyndplats för mordvapnet.
Citera
2014-08-03, 12:28
Medlem
Brukar väl bli stökigt runt Kellys på Folkungagatan runt stängning. Vet inte om det är någon mer krog strax intill mordplatsen som stänger 03? Kan ju ha börjat med gruff inne på någon krog sedan gjorts upp utanför och mg har jagat brottsoffret bort genom parken.
Citera
2014-08-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Precis. Vänstermotiverade mord är ju rätt vanligt.

Kan du utveckla lite varför du tror att det skulle handla om ''vänstermotiverat'' mord och i samma veva kan du kanske även förklara vad ett ''vänstermotiverat mord'' är och hur många sådana mord har skett i Sverige. Eftersom de enligt din källa är ''ju rätt vanligt''.
Citera
2014-08-03, 12:48
Medlem
quieenies avatar
Det många kanske inte känner till är att män av ett visst ursprung går/springer runt Södermalm på nätterna och försöker ta sig in i portar eller andra dörrar.De är i grupp på upp till 5 st.

Åskan började strax efter 4 i morse,vet för jag tog kort.Regnet kom ca tjugo över 4.
Citera
2014-08-03, 12:49
Medlem
gringo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperChihuahua
Tjärhovsgatan är Södermalms paradgata. Börjar vid medborgarplatsen, fortsätter via anrika Kvarnen, passerar sunkhaken Söderkällaren och Carmen, sen kommer Nile City-brandstationen och den slutar nästan vid den oberoende kulturföreningen Kafe 44 (vänsterhåla). Gatan har tidigare varit avstängd från biltrafik under sommaren pga stök och bråk.

Har privilegiet att bo på samma gata men har fönstren åt fel håll och det regnar för mycket för att bedriva privatspaning!

Uppdatering: Enligt Aftonbladets bilder så verkar mordet ha skett vid korsningen Södermannagatan-Tjärhovsgatan (vid parken/fotbollsplanen) - Södermannagatan 5!
Härifrån leder infarten till Södermalms Mosken samt i Hörnan AFAs Klotterbutik mittemot Kvarnen & Björns Trädgård.
Citera
2014-08-03, 12:55
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Det många kanske inte känner till är att män av ett visst ursprung går/springer runt Södermalm på nätterna och försöker ta sig in i portar eller andra dörrar.De är i grupp på upp till 5 st.

Åskan började strax efter 4 i morse,vet för jag tog kort.Regnet kom ca tjugo över 4.

Vad är det för ursprung?

Jag har under våren och i sommar varit i Stockholm regelbundet, just i de här kvarteren, och har noterat att parken där mordet skedde har gått från att ha mest hipsters, barn och en del genuina Söderbor till att ha blivit något tillhåll för negrer som bara sitter där och glor eller går runt och dräller i de kvarteren. De ser inte ut som om de bor där och verkar heller inte vara på väg någonstans utan släntrar liksom bara runt och sitter och låter som en hel stadsfest i den där parken.

Var där för ett par veckor sedan och då var det nog minst 15 stycken som satt i parken hela dagen, några svenska pensionärer såg jag inte till. Och på fotbollsplanen spelade några unga män med MENA-utseende och långa tunna terroristskägg.

Så, nu har jag fått dela med mig av lite halvrasistiska uttalanden, ber om ursäkt för detta. Men jag har verkligen tänkt på att just det här området har förändrats, väldigt mycket.
Citera
2014-08-03, 12:56
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kan du utveckla lite varför du tror att det skulle handla om ''vänstermotiverat'' mord och i samma veva kan du kanske även förklara vad ett ''vänstermotiverat mord'' är och hur många sådana mord har skett i Sverige. Eftersom de enligt din källa är ''ju rätt vanligt''.
Skulle tro han var ironisk, för mer PK vänsteranhängare än han får du leta efter..
Citera
2014-08-03, 12:58
Medlem
psflaxs avatar
Citat:

Det ÄR svårt med ironi på nätet ...

Edit : tvåa som vanligt
Citera
2014-08-03, 13:00
Medlem
Troians avatar
Citat:

Det var ett raljerande svar på Sonnenwendes inlägg. Att det skulle röra sig om vänstervåld är, naturligtvis, helt gripet ur luften.
Citera
2014-08-03, 13:01
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie

Vad är det för ursprung? Hos oss har tiggare försökt ta sej in för nattvila i vårt soprum som har dörr ut mot gatan.
Citera
2014-08-03, 13:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Skulle tro han var ironisk, för mer PK vänsteranhängare än han får du leta efter..

Det är måhända PK att inte rikta misstankarna mot vänstervåld, men alldeles oavsett det så tycker jag inte det finns något som talar i den riktningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in