2014-08-01, 14:22
Medlem
Min monk: http://www.diabloprogress.com/hero/urmy-2717/Lodden/16517746

Tyvärr är den alldeles för klen, har svårt att klara mig på t4 och även om dashen kan dra upp emot 150m på elites så känns den ändå rätt klen. Man dashar någonstans, sen får man vänta på CD om man inte lyckas hitta 2 mobs på hyfsad avstånd så att JB kan hålla CD nere. Kan nog bli riktigt nice i PTR när man kan börja CDR som påverkar dashen. Eye of the storm är nice men man tappar massor med toughness med den så det är nog mer värt att köra hjälmen och sen köra augilds på chest + bracers?

Nej kör mest crusse och WD nu på HC, får se om jag ger munken ett nytt försök någon gång
Citera
2014-08-01, 15:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janneskvart
Min monk: http://www.diabloprogress.com/hero/urmy-2717/Lodden/16517746

Tyvärr är den alldeles för klen, har svårt att klara mig på t4 och även om dashen kan dra upp emot 150m på elites så känns den ändå rätt klen. Man dashar någonstans, sen får man vänta på CD om man inte lyckas hitta 2 mobs på hyfsad avstånd så att JB kan hålla CD nere. Kan nog bli riktigt nice i PTR när man kan börja CDR som påverkar dashen. Eye of the storm är nice men man tappar massor med toughness med den så det är nog mer värt att köra hjälmen och sen köra augilds på chest + bracers?

Nej kör mest crusse och WD nu på HC, får se om jag ger munken ett nytt försök någon gång

Nu lirar du förvisso inte din munk, så kanske bara är en kvarleva från förrut, men varför har du Fire Ally där?
Citera
2014-08-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nu lirar du förvisso inte din munk, så kanske bara är en kvarleva från förrut, men varför har du Fire Ally där?
Fire ally ger 10% dmg boost.

edit: tanken är väl egentligen att bara hoppa runt med DS, mata lite med DR och sen tömma resrouce med lashing tail kick, maxa DMG på det dvs. Palm eller liknande kanske är att föredra, epiphany känns inte sådär super heller utan CDR.
Senast redigerad av janneskvart 2014-08-01 kl. 15:13.
Citera
2014-08-01, 15:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janneskvart
Fire ally ger 10% dmg boost.

Fast är det värt att köra den när man t.ex kan slänga in Sweeping Wind som gör konstant AE skada eller rent av EP för att tagga mobs? Eller kanske rent av Inner Sanctuary - Forbidden Palace tack vare den relativt korta CD'n så har man nästan konstant 30% extra skada.

Känns som 10% på en active slot är lite slöseri.

Jag är helt nybörjare på monken, så är ingen kritik eller något utan är bara nyfiken.
Citera
2014-08-01, 18:20
Medlem
Lyckades hitta Grin Reaper helmeten. Är den speccen värd att köra om man ändå inte har tall mans finger å attackspeed handskarna?
Citera
2014-08-01, 19:23
Medlem
hittade en soj med holy damage men jag vill ha fire damage. Finns det ngt effektivare sätt att få en fire soj än att enchanta tills den får fire ?
Citera
2014-08-01, 19:35
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunerts
Lyckades hitta Grin Reaper helmeten. Är den speccen värd att köra om man ändå inte har tall mans finger å attackspeed handskarna?

Ja, det är spindlarna som är main dmg, så den är värd att köra tills du får TMF och TT.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex.A
hittade en soj med holy damage men jag vill ha fire damage. Finns det ngt effektivare sätt att få en fire soj än att enchanta tills den får fire ?

Enchanta tills du får det eller vänta på en ny SoJ.
Citera
2014-08-02, 17:51
Medlem
♫♫♫s avatar
Hur går det med guilden? Är det någon som är aktiv? Skickade en request tidigare idag, Battle-tag PvtCake. Vilken torment lirar folk på? Är det T5-6 för hela slanten? Ligger själv och harvar på T3-4 med 3 chars
Citera
2014-08-03, 01:33
Medlem
Eyedols avatar
Har en fråga angående resistances.

Kör på min monk, torment 3, 1020 all resistance (one with everything). 660k hp. Problemet är att så fort jag utsätts för eld, lightning eller poison så dör jag som en fluga. Livet rinner ur mig fortfare än fort.. Ska det verkligen vara så? -_-
Citera
2014-08-03, 04:22
Medlem
Spelar det någon roll vilken klass man är när man gamblar hos kadala? Försöker få andariels visage av henne med min monk och vill bara försäkra mig om att detta är möjligt innan jag bränner 3k shards.
Citera
2014-08-03, 11:20
Medlem
Jag har tidigare spelat igenom D3 med en Witch Doctor och nu installerat RoS. Om jag då vill spela som den nya "Crusader", måste jag då börja om från början från Act I? Det går liksom inte att modifiera sin Crusader vid skapandet så att den når en rimlig level för att starta Act V direkt?

Både valen känns lika dryga :P Orkar fan inte spela om hela spelet igen och jag har ingen större lust att köra vidare på min Witch Doctor som jag lärde mig hata ganska snabbt. Ja det var dumt att inte ändra class tidigare och börja om men så är livet :P
Citera
2014-08-03, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dacore84
Jag har tidigare spelat igenom D3 med en Witch Doctor och nu installerat RoS. Om jag då vill spela som den nya "Crusader", måste jag då börja om från början från Act I? Det går liksom inte att modifiera sin Crusader vid skapandet så att den når en rimlig level för att starta Act V direkt?

Både valen känns lika dryga :P Orkar fan inte spela om hela spelet igen och jag har ingen större lust att köra vidare på min Witch Doctor som jag lärde mig hata ganska snabbt. Ja det var dumt att inte ändra class tidigare och börja om men så är livet :P

Du kan spela Act V direkt. Alla maps/akter osv går efter din level nu, oavsett om du är level 1, 34 eller 70 så scaleas alla mobs runt din level.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in