Citat:
Ursprungligen postat av
Anti1234
Ja... Alla klagar på att invandrare får enorma summor pengar, men googla ifrån andra sidan också. Invandrare får knappt jobb, och det gäller inte "handdukshuvud" utan även de som jag tror är mer "acceptable" typ Amerikaner, Europeer och liknande. De får inte ens jobb som diskare för att dessa inte kan svenska. Vi tycker det är svårt att få jobb som det är just nu, testa ta bort att ni kan Svenska i tal och skrift på ert CV(flytande) så får ni själva se hur fördjävligt det blir.
Sen har jag för mig att man måste köa för att få komma in i SFI och om SFI bidraget är så förjävligt för standard svensken att betala så kan vi likaväl få bort studiebidraget ifrån CSN, den summan kan iaf sänkas ganska mycket eftersom att pengarna går sällan till studiemedel eller liknande som det är tänkt. Jag har iaf bara köpt stationära-, bärbara datorer och min TV samt resor. Bara en bråkdel har använts till studier.
Kolla på första året av alla universitets studenter så får ni se hur det är(speciellt IT inriktningar). Första året så ser man alla "icke seriösa" som sitter och spelar på helt nya laptops, pengar de aldrig behöver betala tillbaka...
Dubbelmoral att bara klanka ner på "kostnader" för invandrare och inte klanka ner på andra delar också(ja vissa använder pengar till hyra men det skulle kunna bytas ut mot lånen som folk tar(och åker på charter resor med också)).
Buhuhu, invandrare får inte jobb.
Är man driftig så får man jobb, oavsett ens ursprung.
Känner en hel del utlandsfödda (både inom Europa och utanför) och så gott som alla har jobb.
De som inte har jobb är de samma personer som är nöjda med den lilla peng man får från socialen och inte ser någon anledning att jobba.
Fast visst, är man en analfabet eller en lat jävel som vägrar studera vidare efter gymnasiet och blir förvånad över att man blir diskriminerad får man skylla sig själv.