2013-07-30, 13:32
Medlem
Nauthizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeke Warg
Kanske man kan flytta till ett lämpligt afrikanskt
land, bli dess medborgare, och sedan fly till Sverige
och söka asyl. Tänk vad bra man skulle få det då.

Då får du se till att bli neger eller dylikt, som vit lär du inte komma någonstans.
Citera
2013-07-30, 13:37
Medlem
johaneses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeke Warg
Kanske man kan flytta till ett lämpligt afrikanskt
land, bli dess medborgare, och sedan fly till Sverige
och söka asyl. Tänk vad bra man skulle få det då.

Nej det kan man inte. Man kan dra ett skämt om att man borde måla sig med skokräm och kasta passet. Men nej, man kan inte göra så. Istället kan man engagera sig mot det svenska mångkulturprojektet.
Citera
2013-08-02, 15:14
Medlem
LostGenerals avatar
Inte konstigt att arbetslinjen inte fungerar speciellt bra för Reinfeldt. De som ska rädda välfärden och pensionerna lever istället bra på bidrag. Epic fail.

Citat:
Försäkringskassan: Invandrarnas bidrag är 22 249 kr per månad och detta är inte skattepliktig inkomst.

http://www.friatider.se/forsakringsk...liktig-inkomst
Citera
2013-08-02, 15:43
Medlem
Ja... Alla klagar på att invandrare får enorma summor pengar, men googla ifrån andra sidan också. Invandrare får knappt jobb, och det gäller inte "handdukshuvud" utan även de som jag tror är mer "acceptable" typ Amerikaner, Europeer och liknande. De får inte ens jobb som diskare för att dessa inte kan svenska. Vi tycker det är svårt att få jobb som det är just nu, testa ta bort att ni kan Svenska i tal och skrift på ert CV(flytande) så får ni själva se hur fördjävligt det blir.

Sen har jag för mig att man måste köa för att få komma in i SFI och om SFI bidraget är så förjävligt för standard svensken att betala så kan vi likaväl få bort studiebidraget ifrån CSN, den summan kan iaf sänkas ganska mycket eftersom att pengarna går sällan till studiemedel eller liknande som det är tänkt. Jag har iaf bara köpt stationära-, bärbara datorer och min TV samt resor. Bara en bråkdel har använts till studier.

Kolla på första året av alla universitets studenter så får ni se hur det är(speciellt IT inriktningar). Första året så ser man alla "icke seriösa" som sitter och spelar på helt nya laptops, pengar de aldrig behöver betala tillbaka...

Dubbelmoral att bara klanka ner på "kostnader" för invandrare och inte klanka ner på andra delar också(ja vissa använder pengar till hyra men det skulle kunna bytas ut mot lånen som folk tar(och åker på charter resor med också)).
Citera
2013-09-06, 11:09
Medlem
White Christmass avatar
Regeringen avsätter nu ytterligare 122 miljoner som ska gå till invandrares fickpengar. 3000 kr per år och person. Fritidspeng kallas det och går endast till barn vars föräldrar lever på andra arbetares lön med andra ord 95% utlänningar.

Kanske ett led att försöka få ner stölderna och rånen bland invandrare som är skyhög, men kommer inte göra någon skillnad. 122 miljoner är rätt mycket bättre vård eller många nya hyreslägenheter. Ibland finns det alltid pengar att avsätta.
Citera
2013-09-07, 09:38
Medlem
spinelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti1234
Ja... Alla klagar på att invandrare får enorma summor pengar, men googla ifrån andra sidan också. Invandrare får knappt jobb, och det gäller inte "handdukshuvud" utan även de som jag tror är mer "acceptable" typ Amerikaner, Europeer och liknande. De får inte ens jobb som diskare för att dessa inte kan svenska. Vi tycker det är svårt att få jobb som det är just nu, testa ta bort att ni kan Svenska i tal och skrift på ert CV(flytande) så får ni själva se hur fördjävligt det blir.

Sen har jag för mig att man måste köa för att få komma in i SFI och om SFI bidraget är så förjävligt för standard svensken att betala så kan vi likaväl få bort studiebidraget ifrån CSN, den summan kan iaf sänkas ganska mycket eftersom att pengarna går sällan till studiemedel eller liknande som det är tänkt. Jag har iaf bara köpt stationära-, bärbara datorer och min TV samt resor. Bara en bråkdel har använts till studier.

Kolla på första året av alla universitets studenter så får ni se hur det är(speciellt IT inriktningar). Första året så ser man alla "icke seriösa" som sitter och spelar på helt nya laptops, pengar de aldrig behöver betala tillbaka...

Dubbelmoral att bara klanka ner på "kostnader" för invandrare och inte klanka ner på andra delar också(ja vissa använder pengar till hyra men det skulle kunna bytas ut mot lånen som folk tar(och åker på charter resor med också)).

Det du babblar om, va så kanske för ca 40 år sedan, det ser helt annorlunda ut i dagens läge, jag själv har blivit nekad ett antal jobb/lägenheter för att invandrare ska ha dom.. i dagens läge ska jobben kvotera in invandrare för att de ska se bra ut i statistiken/ och att dom inte ska få rasist stämpeln på sig.. dags för dig att kommer in i 2013 års sverige
Citera
2013-10-26, 21:51
Medlem
Det ni nu diskuterar är bara toppen av ett isberg... vad dom personligen får.... ja det är mycket... men lägg då till allt annat som vi skattebetalare får betala så som deras återrese bidrag och hur mycket kommuner som tar emot flyktingar ska ha.... varje flykting ger staten allså vi skattebetalare 500 000:- om året för.... ja för att dom ska ta in dom i kommunerna hur många skattebetalare går det till för att betala en invandrare då?! enkel matematik.... men för snevridna och blinda vänsterfolk så får jag väl hänvisa till migrationsverkets hemsida http://www.migrationsverket.se/info/7122.html

sedan får dom bidrag från f-kassan och sfi och från andra instanser... och jo dom får reda på av sina landsmän när dom kommer hit hur dom ska få alla bidrag som dom själva får.... dom är inte dumma i huvet när det gäller att kräva det andra fått... dom flesta har fått reda på det redan innan dom ens kommit hit och det är en stor del varför dom kommer....för var i världen ger man bort så mycket pengar att man inte behöver arbeta?

Och pensionssystem har vi snart inget statligt kvar det är därför som man i dag är tvungen att teckna privata försäkringar för sådant....
Välfärdssammhället har redan börjat sjunka... bara en del som inte vill se det och låter sig blunda tills man står i ett bottenlöst kärr och har sjunkit tillräckligt långt ner......men då är det för sent... då har allt kolapsat
Citera
2013-11-20, 22:09
Medlem
diar84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanhafel
Sedan etableringsreformen trädde i kraft får nyanländ arbetslös invandrarmamma med tre barn följande bidrag varje månad.
> 6 510:- i etableringsersättning
> 4 500:- i etableringstillägg
> 4 500 i bostadsbidrag
> 3 754 i barnbidrag
> 2 546:- i underhållsstöd
= 21 810:- i månaden skattefritt

utöver detta har invandraren rätt till:
> 256 200:- i retroaktiv föräldrarpenning
> 12 000:- i skattefri SFI-bonus.

Invandraren kan själv välja i vilken takt föräldrarpenningen skall betalas ut. SFI-bonusen betalas vid kursens slut.

Ingen av ovanstående bidrag kan dras in för att invandraren vägrar att ta ett erbjudet jobb.
Men o andra sidan, varför ta ett jobb över huvud taget med denna ersättning.

Källa: Statskontoret.

Två saker du glömt. Nyanlända i etableringsuppdraget är dessutom berättigade:

1. Instegsjobb - där AF betalar 80% av lönen (högst 800 kr/dag) vid anställning i 12 månader.

2. Nystartsjobb (dubbel arbetsgivaravgift ca 63% av lönen) de första 3 åren.

MEN DET MEST LYXIGA (bästa kompis jobbar på AF & etableringen, så säker källa):

De får jobba & ändå få etableringsbidrag i 6 månader. T.ex. en kille jobbar på restaurang & får t.ex. 20 000 kr i lön (af står för 80%). Den killen får dessutom etableringsersättning 6510 kr + 4500 kr för bostad osv. Det kallar jag en fördel.

Det skulle aldrig gå om har a-kassa, aktivitetsstöd eller från soc. Den ersättningen skulle dras in på direkten.
Citera
2013-11-20, 23:06
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diar84
Två saker du glömt. Nyanlända i etableringsuppdraget är dessutom berättigade:

1. Instegsjobb - där AF betalar 80% av lönen (högst 800 kr/dag) vid anställning i 12 månader.

2. Nystartsjobb (dubbel arbetsgivaravgift ca 63% av lönen) de första 3 åren.

MEN DET MEST LYXIGA (bästa kompis jobbar på AF & etableringen, så säker källa):

De får jobba & ändå få etableringsbidrag i 6 månader. T.ex. en kille jobbar på restaurang & får t.ex. 20 000 kr i lön (af står för 80%). Den killen får dessutom etableringsersättning 6510 kr + 4500 kr för bostad osv. Det kallar jag en fördel.

Det skulle aldrig gå om har a-kassa, aktivitetsstöd eller från soc. Den ersättningen skulle dras in på direkten.
Skulle du kunna be din polare om en källa?
Jag tvivlar inte på att det kan gå till såhär. Vad jag undrar över är legaliteten, huruvida AF får göra detta eller om det sker ändå.
Om din polare inte kan bistå med någon form av källa vore någon form av klargörande avseende legaliteten osv vara på sin plats, så man vet vad som händer.
Citera
2013-11-21, 01:39
Bannlyst
Utan att läsa hela tråden, bjuder jag på två godingar:

Hemutrustningslån
http://www.csn.se/hemutrustningslan

Nystartszoner
http://www.regeringen.se/sb/d/16887/a/215094
Citera
2014-01-09, 11:20
Medlem
Knullkungens avatar
http://boden.tidningenextra.se/exb/index.aspx

Här finns en krönika i ämnet.
Citera
2014-01-09, 11:48
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://boden.tidningenextra.se/exb/index.aspx

Här finns en krönika i ämnet.

Antar att du menar Emmas gästkrönika på sidan 16.

Stön, vilket miffo. Jag tror inte det är sant. Hon avfärdar fakta om invandrarnas bidrag med att det är prat. Ingen egen undersökning eller fakta.

I hennes krönika skriver hon hur hon nu skall åka till Mexico och hon oroar sig även för att uppfattas som kriminell för att hon har en tatuering.

Åter igen stön. Hon åker till en av världens mest kriminella städer, Mexico city, och oroas över att uppfattas som kriminell.

Hoppas verkligen att hon kommer hem därifrån hel och oskadd och att hon inte blir kidnappad eller på något annat sätt "berikad". Förhoppningsvis kanske hon senare vaknar och börjar inse vad det hela handlar om...

Det bästa jag sett vad gäller invandrarnas bidrag var i någon tråd där någon faktiskt tagit kontakt med Försäkringskassa och myndigheter och fått ett skriftligt svar som redde ut det hela. Det stämmer, bidrag gödslas på vår nya grupp i samhället.

Ett exempel: Full föräldraledigheten gäller även om man kommer hit med barn som är flera år gamla. Inget avdrag för ålder vid ankomst till Sverige. Vad tror ni det blir i ersättning till uppfödarna av fyra stycken somaliska värstingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in