Citat:
Ursprungligen postat av
basiclogic
Vilket jag självklart är medveten om. Men jag kan inte förstå att kommunism fortfarande eftersträvas av vissa.
Jag tror unga kommunister idag har fått för sig att kommunism handlar om "allas lika värde" , det låter ju bra , jag är kommunist. Tänker dessa unga människor.
Ekonomi är också satt i ett system, och det här systemet går att ta nytta av. Samt att man kan bli satt i skiten av det. I grunden handlar det om att människor inte förstår hur ekonomi fungerar och inte heller har ett intresse av det eftersom "pengar är inte allt här i livet".
Min Personliga åsikt om kommunister är väl att det är personer som tycker att vi har mycket skit i världen och letar orsaker till detta.
Då blir det lätt att döma ut länder eller företag som är kapitalister.
Vad de inte inser är att dessa länder oftast har haft ett finger med i spelat att västvärlden lever gott.
Sen finns det andra personer som mår dåligt för att de är vita och tror att vi ligger i skuld till resten av världen för slaveri o allt annat skit som hänt i historien.
"alla har lika värde" är väl en dröm som tyvärr aldrig kommer att fungera.
Alla borde dömas rättvist efter det jobb de själva utför.
Lätt o tycka att jag som är fyllesjuk varje måndag i veckan samt aldrig orkar jobba övertid då det behövs (för att jag just är fyllesjuk ofta).
Ska tjäna lika mycket som personen som jobbar 40 timmar plus den övertiden för att plocka upp skiten den (fylllesjuka) snubben lämnade efter sig.
Så ser det väl inte ut idag men så var fallet på 80 talet då företag som Volvo var tvungna att ha dubbel styrka enbart för att folk va "sjuka" vissa veckor.
det var fan inte ok eller rätt mot dem som jobbade då, men i ett kommunisttänkande är detta helt ok.
Lyckligtvis finns det bara ca 5% av dessa personer ute i samhället.