2017-03-04, 17:45
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Misstänker att du dagligen kallar vänsterpartister för kommunister.

Nej, jag har ju varit medlem i partiet så jag Vet att dom inte är kommunister, Kpmlr däremot (som jag också varit medlem i) bestod mest av jobbiga extremkommunister och dom anordnade resor till Nordkorea.Dock har jag också varit på väg att bli medlem i SD då dom inte skämdes för sina nazistiska åsikter men jag backade ur när jag insåg att dom t.om var ännu extremare än dom var under ytan.

Citat:
Kinas kommunistparti dyrkas av blöjnazister i Sverige. Ni är ena lustiga clowner.
Å ena sidan hatar ni "oligarker", hatar kommunister, hatar globalister samtidigt som det är globalistkina ni älskar
Jag har tyvärr stött på dina idiotiska skriverier i tråden om kriget i Syrien så att du är en idiot visste jag redan.

Kina är ett skitland med en förtryckarregim men den är inte kommunistisk men att du inte förstår skillnaden mellan kommunism och kapitalism är som sagt väntat.
Citera
2017-03-04, 17:52
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Vilken sköning du är, Xelious. Innerst inne vet du så klart att du skämt ut dig fullständigt. Återigen. Om inte annat så finns mina undertexter som påminner dig om det. Säg till om du vill diskutera din schizofreni och övriga diagnoser i PM.

Många tragiska s.k "debattörer" på Flashback vägrar erkänna att dom har fel avsett hur överbevisade dom är.
Märkligt nog så har dom samma ideologiska syn på s.k kommuniststater och dom hyllar oftast Trump trots att han står för allt dom påstår sig vara emot...
Citera
2017-03-04, 17:53
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Nej, jag har ju varit medlem i partiet så jag Vet att dom inte är kommunister, Kpmlr däremot (som jag också varit medlem i) bestod mest av jobbiga extremkommunister och dom anordnade resor till Nordkorea.Dock har jag också varit på väg att bli medlem i SD då dom inte skämdes för sina nazistiska åsikter men jag backade ur när jag insåg att dom t.om var ännu extremare än dom var under ytan.
Man måste vara bra psyksjuk för att vara en sådan vindflöjel. Från kommunist till blöjnazist.

Citat:
Kina är ett skitland med en förtryckarregim men den är inte kommunistisk men att du inte förstår skillnaden mellan kommunism och kapitalism är som sagt väntat.
Du är en vindflöjel med syltrygg som byter åsikter fram och tillbaka säger du, ett kommunistkapitalistglobalistkina borde väl du som Aegis gilla?

Det har funnits få nazistiska länder under en väldigt kort tid dessutom, Kina har varit kommunistiskt styrt sedan 40-talet. Vad säger det dig?
Citera
2017-03-04, 17:56
Medlem
1. I trådens senare del debatteras bland annat huruvida Kina är eller inte är kommunistiskt. Är det alldeles tydligt definierat vad kommunism är och hur man skall bedöma om ett land är kommunistiskt eller inte? Fria val hade de i alla fall inte senast jag hade kontakt med kollegorna i Nanjing.

2. Om kina är "Globalistiskt". Är inte det lite konspirationsteoretiskt att över huvud taget föra upp den termen. Redan Popper påpekade det befängda med att tro sig se världen styras av "konspirationer". Kina gör väl det bästa av den situation de har, med den politik som råder, i den värld de är i? Vare sig bättre eller sämre eller mer förslaget än USA, Ryssland, Frankrike eller Storbrittannien? Och definitivt inte sämre än gamla Svedala?
Citera
2017-03-04, 18:05
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Jag är den enda som berättar om din patetiska tillvaro blöjnazist.

Vilken del av att Kina styrs av ett kommunistparti förstår du inte?

Kina har blåst upp enorma lånebubblor inne i landet som jag visade dig fåne. 237% av BNP. Det enda hot från Kina som det talas om är när Kinas ekonomi imploderar. De har byggt skeletthus överallt på landsbygden och dyra bostäder centralt med hjälp av lån, byggnader som ingen bor i.
Så går det när ett kommunistparti styr och har femårsplaner.
Så misslyckade blöjnazist, jag har lärt dig en hel del idag om globalistkina. Om du inte var en slav hos försäkringskassan, utan tillgångar, var skulle du släpa ditt kadaver till kropp? Det fascistiska Ryssland eller det kommunistiska Kina? Jag tror inte du skulle få några bidrag i något av länderna du hoppas ska krossa våra samhällen i väst som du hatar så innerligt på grund av ditt misslyckade liv.
Trots en kommunistisk regim skulle du tvingas jobba i Kina för att överleva, du skulle ha föga värde i Kina. Död inom ett år.

Hahaha. Xelious går "full fool" idag minsann. Men 237% total skuldsättning är inte mycket och dessutom är det brutto och internt. Vad tror du exempelvis att Sverige har för total skuldsättning? Jag gissar på 400% och då har man inte Kinas system där man bara kan skyffla om i balansräkningarna och trycka mer pengar vid en kris. Som man gjorde 2008-09 i Kina. Som jag skrivit tidigare så verkar du och mupparna i västmedia inte begripa hur annorlunda Kinas finansiella system är och varför det i praktiken inte finns någon skuldproblematik.

Du får väl sitta och hoppas tillsammans med övriga liberala fånar att "kommunistiska" Kina imploderar. Det har ni gjort i sisådär 15 år nu. Men jag får tacka för dina underbara självmål och den intellektuella lyteskomik du bjudit på idag.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2017-03-04 kl. 18:09.
Citera
2017-03-04, 18:17
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Man måste vara bra psyksjuk för att vara en sådan vindflöjel. Från kommunist till blöjnazist.
Eller så kanske man bara vill veta vad partierna står för egentligen under retoriken men sådana som dig består enbart av innehållslös retorik utan substans så...

Citat:
Du är en vindflöjel med syltrygg som byter åsikter fram och tillbaka säger du, ett kommunistkapitalistglobalistkina borde väl du som Aegis gilla?
Jag byter inte alls åsikter utan jag har varit intresserad av politik i många år istället för att som dig ösa ur mig en massa slitna klyschor.

Citat:
Det har funnits få nazistiska länder under en väldigt kort tid dessutom, Kina har varit kommunistiskt styrt sedan 40-talet. Vad säger det dig?
Du skrev ju att kina inte var kommunistiskt, Aegishjalmr har det i sin signatur som påpekats men du verkar inte vilja erkänna att du gjort bort dig.
Citera
2017-03-04, 18:21
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
1. I trådens senare del debatteras bland annat huruvida Kina är eller inte är kommunistiskt. Är det alldeles tydligt definierat vad kommunism är och hur man skall bedöma om ett land är kommunistiskt eller inte? Fria val hade de i alla fall inte senast jag hade kontakt med kollegorna i Nanjing.

2. Om kina är "Globalistiskt". Är inte det lite konspirationsteoretiskt att över huvud taget föra upp den termen. Redan Popper påpekade det befängda med att tro sig se världen styras av "konspirationer". Kina gör väl det bästa av den situation de har, med den politik som råder, i den värld de är i? Vare sig bättre eller sämre eller mer förslaget än USA, Ryssland, Frankrike eller Storbrittannien? Och definitivt inte sämre än gamla Svedala?
Jag tror att Xelios tycker att Kina är globalistiskt pga att dom handlar med omvärlden, då måste dom alltså i en sjuk hjärna vara både kommunister och styrda av globalister, i den retoriken oftast en benämning på judar.
Citera
2017-03-04, 19:19
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Eller så kanske man bara vill veta vad partierna står för egentligen under retoriken men sådana som dig består enbart av innehållslös retorik utan substans så...
Eller så var du redan då väldigt förvirrad och pendlade mellan extremistpartierna.

Citat:
Ursprungligen postat av aegishjalmr
Hahaha. Xelious går "full fool" idag minsann. Men 237% total skuldsättning är inte mycket och dessutom är det brutto och internt.
Kinas statsskuld är mer än dubbelt så stor som USAs.
Till exempel USA har en statsskuld som mest består av interna skulder i form av pensioner så vad är din poäng fjolla? 2/3 är interna skulder i USA.

Vid slutet av år 2011 blev USA:s statsskuld för första gången större än landets BNP
Kinas är 237%

Jag lyckades på en kvart få blöjnazist Aegishjalmr att få in mig på hans signatur när jag idiotförklarade det misslyckade kreaturet. "Kina är inte beroende av export"

Citat:
Vad tror du exempelvis att Sverige har för total skuldsättning? Jag gissar på 400%
Du har haft så mycket fel hittills, det kan nog inte bli värre av att du fantiserar lite mer.

Citat:
och då har man inte Kinas system där man bara kan skyffla om i balansräkningarna och trycka mer pengar vid en kris.
Ja just det. Som Sverige, USA, Ryssland gör hela tiden. Fåne, varför tror du att vi inte kan "trycka mer pengar" (vilket man inte gör i dessa moderna tider)

När Kinas lånebubbla spricker kan de "trycka" hur mycket pengar de vill. Det hjälper inte.

Citat:
Som man gjorde 2008-09 i Kina. Som jag skrivit tidigare så verkar du och mupparna i västmedia inte begripa hur annorlunda Kinas finansiella system är och varför det i praktiken inte finns någon skuldproblematik.
Blöjnazist Aegishjalmr vet bättre än världens ekonomer.
Senast redigerad av Xelious 2017-03-04 kl. 19:25.
Citera
2017-03-04, 20:29
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Eller så var du redan då väldigt förvirrad och pendlade mellan extremistpartierna.

Kinas statsskuld är mer än dubbelt så stor som USAs.
Till exempel USA har en statsskuld som mest består av interna skulder i form av pensioner så vad är din poäng fjolla? 2/3 är interna skulder i USA.

Vid slutet av år 2011 blev USA:s statsskuld för första gången större än landets BNP
Kinas är 237%

Jag lyckades på en kvart få blöjnazist Aegishjalmr att få in mig på hans signatur när jag idiotförklarade det misslyckade kreaturet. "Kina är inte beroende av export"

Du har haft så mycket fel hittills, det kan nog inte bli värre av att du fantiserar lite mer.

Ja just det. Som Sverige, USA, Ryssland gör hela tiden. Fåne, varför tror du att vi inte kan "trycka mer pengar" (vilket man inte gör i dessa moderna tider)

När Kinas lånebubbla spricker kan de "trycka" hur mycket pengar de vill. Det hjälper inte.

Blöjnazist Aegishjalmr vet bättre än världens ekonomer.

Du är totalt okunnig. Siffran 237% avser Kinas totala skuldsättning i procent av BNP. Inte bara statsskulden således utan också hushållens och företagssektorns skulder. Den siffran ska jämföras med USAs totala skuldsättning i procent av BNP som är över 300%. Som den idiot du är har du alltså jämfört äpplen med päron. Då har jag inte ens beaktat att Kina har ett helt annat finansiellt system.

"It's not the absolute debt levels making economists bearish on China, however, it's their rapid increase. (China's debt levels are still not as high as those in the United States, where total credit-to-GDP stands at well over 300 percent. That U.S. figure includes all debt, not just the debt held by the federal government."

"It will definitely cause some headaches for Chinese lenders in the coming years, but several economists told CNBC that predictions of a financial crisis misunderstand how China's economy and politics are designed to operate."

"That is, financial institutions, state-owned enterprises and even many "private" firms act, at the end of the day, as an extension of Beijing. So loans and debts, some argue, are really all items on the same consolidated balance sheet. It can be netted out to a certain degree," Veron said, adding that China has a history of restructuring the debts in its economy."

http://www.cnbc.com/2016/05/09/chinas-debt-worse-than-you-think-but-maybe-not-be-a-problem.html

Nedan kan du ta del av en konsultrapport från McKinsey. De säger samma sak som jag. Nämligen att konsumtion och investeringar i Kina driver och kommer att driva den ekonomiska tillväxten i Kina för överskådlig tid. Inte export.

http://www.mckinsey.com/global-themes/asia-pacific/whats-next-for-china

Säg till om du vill bli uppläxad om något mer vad gäller "kommunistiska" Kina. Byfåne.
Citera
2017-03-04, 22:06
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du är totalt okunnig. Siffran 237% avser Kinas totala skuldsättning i procent av BNP. Inte bara statsskulden således utan också hushållens och företagssektorns skulder. Den siffran ska jämföras med USAs totala skuldsättning i procent av BNP som är över 300%. Som den idiot du är har du alltså jämfört äpplen med päron. Då har jag inte ens beaktat att Kina har ett helt annat finansiellt system.
Du har inte beaktat något. Du sa att Kina inte har några skulder alls fåne.

Citat:
Nedan kan du ta del av en konsultrapport från McKinsey. De säger samma sak som jag. Nämligen att konsumtion och investeringar i Kina driver och kommer att driva den ekonomiska tillväxten i Kina för överskådlig tid. Inte export.

Export är det globalistiska och kommunistiska Kina lever av nu och aldrig kommer klara sig utan.

Here's Why China Can Never Escape Export Dependency
For years, many have argued vociferously that China's economy will "decouple" from that of the U.S. and the E.U. The theory--more like a quasi-religion in some analysts' minds--is that as China's consumers grow wealthier they will absorb all its vast production, and as a result China will no longer be dependent on exports.

There's just one problem with this theory: it rests entirely on a superficial understanding of the Chinese economy and the limited role of households in its Central-State planned economy.
http://www.businessinsider.com/heres-why-china-can-never-escape-export-dependency-2010-9
Citera
2017-03-04, 23:04
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Fjant, ovanligt länge din trollning pågår...

Citat:
Nä, jag var intresserade av partierna därför att många i min omgivning gick med i dom, inga var något för mig då jag inte är medlem i något parti och har tappat tron på det politiska systemet.

Citat:
Få naziländer?
Tyskland, Österrike, Italien Kroatien Rumänien Ungern , Finnarna var seminassar men fegade ur då dom inte ville reta upp sin granne Sovjet för mycket mfl.
Nazityskland hade sina beundrare över hela världen på trettiotalet innan dom startade ett krig som var omöjligt att vinna.
Och som jag påpekat är inte Kina kommunistiskt och du har själv påpekat det.

I tråden om Syrienkriget var du nästan normal men nu har du tappat det fullständigt så att du trollar just nu är en ganska bra gissning.
Citera
2017-03-04, 23:07
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Du har inte beaktat något. Du sa att Kina inte har några skulder alls fåne.

Export är det globalistiska och kommunistiska Kina lever av nu och aldrig kommer klara sig utan.

Here's Why China Can Never Escape Export Dependency
For years, many have argued vociferously that China's economy will "decouple" from that of the U.S. and the E.U. The theory--more like a quasi-religion in some analysts' minds--is that as China's consumers grow wealthier they will absorb all its vast production, and as a result China will no longer be dependent on exports.

There's just one problem with this theory: it rests entirely on a superficial understanding of the Chinese economy and the limited role of households in its Central-State planned economy.
http://www.businessinsider.com/heres-why-china-can-never-escape-export-dependency-2010-9

Nej, det påstod jag givetvis inte. Däremot att Kina inte har någon skuldproblematik. Vilket ekonomerna i artikeln från CNBC som jag länkade till också säger. Du blandade däremot ihop statsskuld med totalskuld. Men så är du ju en byfåne.

Och så googlade du och hittade en artikel från 2010 som stödjer ditt påstående om att Kina alltid kommer att vara exportberoende. Det är bara det att faktiska siffror sedan dess motbevisat din 7 år gamla artikel.

Här kan du läsa vad en av de främsta experterna på Kina säger. Kina har alltså väldigt lågt exportberoende numer.

"It is easy to see why most people think China is dependent on exports. After all, almost everything in your neighborhood shop does come from China. But many of those goods are just processed or assembled in China, adding little value and contributing very little to its GDP. Moreover, exports are a small share of output: most of what China makes, China consumes."

https://matthewsasia.com/perspectives-on-asia/sinology/article-758/default.fs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in