Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Eller så var du redan då väldigt förvirrad och pendlade mellan extremistpartierna.
Kinas statsskuld är mer än dubbelt så stor som USAs.
Till exempel USA har en statsskuld som mest består av interna skulder i form av pensioner så vad är din poäng fjolla? 2/3 är interna skulder i USA.
Vid slutet av år 2011 blev USA:s statsskuld för första gången större än landets BNP
Kinas är 237%
Jag lyckades på en kvart få blöjnazist Aegishjalmr att få in mig på hans signatur när jag idiotförklarade det misslyckade kreaturet. "Kina är inte beroende av export"
Du har haft så mycket fel hittills, det kan nog inte bli värre av att du fantiserar lite mer.
Ja just det. Som Sverige, USA, Ryssland gör hela tiden. Fåne, varför tror du att vi inte kan "trycka mer pengar" (vilket man inte gör i dessa moderna tider)
När Kinas lånebubbla spricker kan de "trycka" hur mycket pengar de vill. Det hjälper inte.
Blöjnazist Aegishjalmr vet bättre än världens ekonomer.

Du är totalt okunnig. Siffran 237% avser Kinas totala skuldsättning i procent av BNP. Inte bara statsskulden således utan också hushållens och företagssektorns skulder. Den siffran ska jämföras med USAs totala skuldsättning i procent av BNP som är över 300%. Som den idiot du är har du alltså jämfört äpplen med päron. Då har jag inte ens beaktat att Kina har ett helt annat finansiellt system.
"It's not the absolute debt levels making economists bearish on China, however, it's their rapid increase. (China's debt levels are still not as high as those in the United States, where total credit-to-GDP stands at well over 300 percent. That U.S. figure includes all debt, not just the debt held by the federal government."
"It will definitely cause some headaches for Chinese lenders in the coming years, but several economists told CNBC that predictions of a financial crisis misunderstand how China's economy and politics are designed to operate."
"That is, financial institutions, state-owned enterprises and even many "private" firms act, at the end of the day, as an extension of Beijing. So loans and debts, some argue, are really all items on the same consolidated balance sheet. It can be netted out to a certain degree," Veron said, adding that China has a history of restructuring the debts in its economy."
http://www.cnbc.com/2016/05/09/chinas-debt-worse-than-you-think-but-maybe-not-be-a-problem.html
Nedan kan du ta del av en konsultrapport från McKinsey. De säger samma sak som jag. Nämligen att konsumtion och investeringar i Kina driver och kommer att driva den ekonomiska tillväxten i Kina för överskådlig tid. Inte export.
http://www.mckinsey.com/global-themes/asia-pacific/whats-next-for-china
Säg till om du vill bli uppläxad om något mer vad gäller "kommunistiska" Kina. Byfåne.