2014-08-02, 20:29
  #84541
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det finns inte två gärningsmän utan bara en. En alternativ gärningsman är enda chansen till KJ's eventuella oskuld men det är avfört av rätten.
Du tycker/tror att dom blivit påverkade för att du anser att KJ är oskyldig men bevisen talar sitt språk vilket både rätten och 99% av de som läst bevisningen stödjer. Förstår att det finns en viss romantisk ide att önska ha upptäckt det alla andra missat men i det här fallet så är det klappat och klart när det gäller skulden.

Missade du att jag förklarade att en nämndeman fick AVGÅ för att hon uttalat sig i media där hon säger att hon tror att det kan vara TVÅ GM. Det finns inget i åtalet om två GM så hon har påverkats av media och annat.
Citera
2014-08-02, 20:30
  #84542
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
[b]

För att MB har det i naturen att hota och slå någon som kan förstöra för honom.
VB har bara någon timma tidigare skrivit på FB om en man med många kvinnor... ett inlägg som mycket väl kan fått AN att bli förbannad och kontakta MB 17.02. VB kontaktar MB 17.04 och säger hon är knäpp vi behöver prata.
VB slår sedan 112*

Vad menar du med att MB har det i naturen? Känner du MB? Är han känd för att slå folk på käften som kan förstöra för han? Kvinnomisshandlare? Eller hur menar du? Har han några domar på sig, som du kan backa upp det med? Man ska inte glömma bort att VB, hade en tendens till att överdramatisera en aning också. Det kan du väl inte ha undgått.
Citera
2014-08-02, 20:35
  #84543
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vad menar du med att MB har det i naturen? Känner du MB? Är han känd för att slå folk på käften som kan förstöra för han? Kvinnomisshandlare? Eller hur menar du? Har han några domar på sig, som du kan backa upp det med? Man ska inte glömma bort att VB, hade en tendens till att överdramatisera en aning också. Det kan du väl inte ha undgått.

Känner du MB

Jag skrev:
För att MB har det i naturen att hota och slå någon som kan förstöra för honom.

Det kan du väl inte ha undgått? (står i FUP)

I FUP vittnas det om hot, misshandel och från en i klubben även något om en våldtäkt, och det är inget jag hittar på (som Selini skulle ha sagt).
__________________
Senast redigerad av Namibia1 2014-08-02 kl. 20:48.
Citera
2014-08-02, 20:43
  #84544
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Känner du MB

Svara gärna på frågorna? Nej inte mer än att jag har tränat med han. Vet inget om hans privatliv. Men om man säger att det ligger i hans natur. Så borde du ju kunna backa upp det också.
Citera
2014-08-02, 20:51
  #84545
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Känner du MB

Jag skrev:
För att MB har det i naturen att hota och slå någon som kan förstöra för honom.

Det kan du väl inte ha undgått? (står i FUP)

I FUP vittnas det om hot, misshandel och från en i klubben även något om en våldtäkt, och det är inget jag hittar på (som Selini skulle ha sagt).

Vilka domar har han på sig? Så MB har våldtagit någon? Berätta mer om det? Lades utredningen ner? vilka var inblandade? Jag har inte sett några polisrapporter om misshandel? Måste ha missat den polisrapporten, länka den gärna.
__________________
Senast redigerad av henkess 2014-08-02 kl. 20:53.
Citera
2014-08-02, 20:58
  #84546
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vilka domar har han på sig? Så MB har våldtagit någon? Berätta mer om det? Lades utredningen ner? vilka var inblandade?

Som jag sa:
FUP vittnas det om hot, misshandel och från en i klubben även något om en våldtäkt.

MB själv berättar om de dödshot han utdelat och misshandeln av AN. Tror du att alla män som spöar kvinnor ens anmäls? Du får väl åtminstone utgå ifrån att MB själv är uppriktig när han berättar om detta.

Var det du som berättade att MB kallas för "knivmicke" för att han alltid bär kniv?

Har vi inte en knivlag i Sverige som säger att man inte får bära kniv hur som helst?
Du vet väl att man kan begå brott utan att dömas?
__________________
Senast redigerad av Namibia1 2014-08-02 kl. 21:12.
Citera
2014-08-02, 21:00
  #84547
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vilka domar har han på sig? Så MB har våldtagit någon? Berätta mer om det? Lades utredningen ner? vilka var inblandade? Jag har inte sett några polisrapporter om misshandel? Måste ha missat den polisrapporten, länka den gärna.

I din värld kanske kvinnomisshandel inte räknas, eller?
Citera
2014-08-02, 21:13
  #84548
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Som jag sa:
FUP vittnas det om hot, misshandel och från en i klubben även något om en våldtäkt.

MB själv berättar om de dödshot han utdelat och misshandeln av AN. Tror du att alla män som spöar kvinnor ens anmäls? Du får väl åtminstone utgå ifrån att MB själv är uppriktig när han berättar om detta.

Var det du som berättade att MB kallas för "knivmicke" för att han alltid bär kniv?

Har vi inte en knivlag i Sverige som säger att man inte får det?
Du vet väl att man kan begå brott utan att dömas?

Som jag trodde, desinformation från dig. Dåligt försök med att försöka skapa trådsanningar. Jag säger som Q du får ha några belägg att komma med.

(Var inte jag som nämnde knivmicke)
Citera
2014-08-02, 21:19
  #84549
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Som jag trodde, desinformation från dig. Dåligt försök med att försöka skapa trådsanningar. Jag säger som Q du får ha några belägg att komma med.

(Var inte jag som nämnde knivmicke)

Vad är desinformation?
Jag återger FUP. Att jag sa att MB hade dessa dåliga sidor i sin natur är väl något man har om man upprepat gör vissa saker?
Citera
2014-08-02, 21:51
  #84550
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det finns inte två gärningsmän utan bara en. En alternativ gärningsman är enda chansen till KJ's eventuella oskuld men det är avfört av rätten.
Du tycker/tror att dom blivit påverkade för att du anser att KJ är oskyldig men bevisen talar sitt språk vilket både rätten och 99% av de som läst bevisningen stödjer. Förstår att det finns en viss romantisk ide att önska ha upptäckt det alla andra missat men i det här fallet så är det klappat och klart när det gäller skulden.
Jag vill mycket gärna vilja se hur den statistiken togs fram.
Citera
2014-08-02, 22:02
  #84551
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Man ringer knappast 112 av ett hot på telefon och -om man tänker sig att hon nu gjorde det- varför säger hon inte det till larmoperatören? Även KJ borde väl ha uppfattat dramat som uppspelade sig i hans lägenhet eller kollade han på hockey och drack öl? Nä, kom med något bättre.

Om AN hade ringt och sagt till dig att hon håller en märlspik i handen som du inom loppet av några minuter ska få stucken i dig upprepade gånger, hade inte du då ringt 112 och larmat polisen?

Om du slår 112* är det ingen larmoperatör som svarar som du kan säga det till.

Ja, KJ tittade på TV och sippade på en öl. Inte säkert att VB berättade för KJ vad som pågick mellan AN och VB per mobiltelefon, hon ville inte göra honom svartsjuk, eller så ville hon hemlighålla förhållandet med MB för KJ, precis så som KJ säger att VB ville hålla deras(KJ/VB) knullrelation hemlig.

VB kan ha yppat fragment av konflikten med AN och på den vägen förstod KJ att VB hade för avsikt att ge sig av till Sävast.
Citera
2014-08-02, 22:05
  #84552
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
[b]

För att MB har det i naturen att hota och slå någon som kan förstöra för honom.
VB har bara någon timma tidigare skrivit på FB om en man med många kvinnor... ett inlägg som mycket väl kan fått AN att bli förbannad och kontakta MB 17.02. VB kontaktar MB 17.04 och säger hon är knäpp vi behöver prata.
VB slår sedan 112*
Det där har du helt missuppfattat. Att någon var "knäpp" hade skrivits i ett senare sms; inte i det första. Således kan det inte uteslutas att det var KJ som sms:at till den han så väl kände till och hade tagit reda på allt om. Har du läst sms-listorna så har du säkert upptäckt att KJ gärna och ofta lade sig i sina kompisars kille- resp. tjejförhållanden och snackade och intrigerade. - VB:s larmsamtal följde på det första sms:et till MB - och bredvid henne satt KJ. - Och tror du att allt det du relaterar med en förbannad AN, hot, larm... skulle ha gått KJ spårlöst förbi!? - Han hade lyssnat med öronen ända in i VB:s mobil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in