2014-07-29, 17:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Tejpern i håret och den på rullen kunde inte sammanpassas.
Det betyder bara att den saknade längden (före sträckan 2,2 m) ej har återfunnits.
Citat:
KJs DNA fanns inte på rullen.
Vilket inte utesluter att det fanns; bara inte i de besudlingar/områden som analyserats. - Sedan kan det också finnas andra skäl till att hans DNA inte återfanns, t.ex. att han bar handskar, eller att hans DNA fanns på den saknade sträckan.
Citat:
Han identifierade den utifrån en bild - vi vet inte hur den bilden såg ut.
Tror du att de försökte lura honom och förevisade en annan rulle än den som stod bredvid de fem duschringarna på plåtskåpet i hans badrum? - Det kan inte finnas många tejprullar som ser ut på det där groteska viset som just KJ:s rulle gör: ett berg uppbyggt av smalare längder med en redan förriven sträcka av 1,68 m. - Det kan nog bara finnas 1 st.
Citera
2014-07-29, 17:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det betyder bara att den saknade längden (före sträckan 2,2 m) ej har återfunnits.Vilket inte utesluter att det fanns; bara inte i de besudlingar/områden som analyserats. - Sedan kan det också finnas andra skäl till att hans DNA inte återfanns, t.ex. att han bar handskar, eller att hans DNA fanns på den saknade sträckan.Tror du att de försökte lura honom och förevisade en annan rulle än den som stod bredvid de fem duschringarna på plåtskåpet i hans badrum? - Det kan inte finnas många tejprullar som ser ut på det där groteska viset som just KJ:s rulle gör: ett berg uppbyggt av smalare längder med en redan förriven sträcka av 1,68 m. - Det kan nog bara finnas 1 st.
Bara 1 st? https://cdn3.cdnme.se/4397225/7-3/jmf-tejp_53beca712a6b228008135b15.jpg VB kan ha haft en till efter att ha glömt en hos KJ i januari.

Nu såg jag förresten att bloggen har kommit med ett nytt inlägg, om misstänkt jäv: http://falletvatchareeya.blogg.se/
Citera
2014-07-29, 17:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han säger inte att han har försökt att "rätta till".
Jo, visst säger han det.
Citat:
Efter att han har visats bilden blir han ombedd att förklara den hyptotetiska situationen att tejpen på VB går att matcha till rullen, och knäppskallen gör det genom att gissa på plantering, en historia som han vidhåller i rättegången.
Ja, vad har han för val..? - Han har ju själv delat och använt rullen på VB.
Citat:
Förhörsledarna lurar honom utan att komma inpå sanningen, de lurar honom att dra en orimlig historia som rätten sedan ska ta ställning till. Sanningen framgår tydligt, han har ingen aning om hur tejpen skulle kunna matcha rullen, vilket den inte heller kan.
Han har heller "ingen aning" om vad han använt tejpen till - eftersom alternativet inte är så svårt att gissa, inte ens för KJ.
Citera
2014-07-29, 17:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, men nu råkar det också vara så att du nog kan räkna på ena handens fingrar hur många som det kan vara som delar och klipper/skär av tejpen på här aktuellt sätt.
Klipper tejpen på det sättet, har haft tillgång till offret vid rätt tidpunkt, har handskar med offrets blod i bilen och sitt DNA, har en påse med sina fingeravtryck och offrets blod på i bilen, vars DNA finns på offrets ben, har identifierat tejprullen med offrets blod på som sin, har offrets blod i bagagetutrymmet på sin bil .. Ljuger upprepade gånger i förhör om vad han varit och vad han gjort osv...

Och det saknas alternativmisstänkt...

Klarare kan det nog inte bli...
Citera
2014-07-29, 17:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Bara 1 st? https://cdn3.cdnme.se/4397225/7-3/jmf-tejp_53beca712a6b228008135b15.jpg VB kan ha haft en till efter att ha glömt en hos KJ i januari.
Du jämför med den där snurriga bloggens egna små experiment - anser du detta seriöst? - Det är väl den enda liknande rulle du kan spåra upp...
Citat:
Nu såg jag förresten att bloggen har kommit med ett nytt inlägg, om misstänkt jäv: http://falletvatchareeya.blogg.se/
Sade jag snurriga bloggen..?
Citera
2014-07-29, 17:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du jämför med den där snurriga bloggens egna små experiment - anser du detta seriöst? - Det är väl den enda liknande rulle du kan spåra upp...Sade jag snurriga bloggen..?

Dessutom så jämför man tejpen från bloggen med KJ:s tejp så ser de ju inte likadana ut. Den på bloggen är ju inte alls jämnt och fint kluven såsom KJ...

Vad Quarrel dessutom missar är en förklaring på vem som skulle ha försökt härma KJ:s tejp och bytt ut den..

Och ja- ännu en konspirationsteori .. suck..
Citera
2014-07-29, 17:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo, visst säger han det.
Vad betyder "F:"?
Citat:
M: Nej jag har försökt att liksom, ähh.. så här att hitta vart den ena ändan börjar och så har
jag liksom försökt att …
F: Räta till det?
Citat:
Ja, vad har han för val..? - Han har ju själv delat och använt rullen på VB.
Han behöver inte alls svara på en hypotetisk fråga.
Citat:
Han har heller "ingen aning" om vad han använt tejpen till - eftersom alternativet inte är så svårt att gissa, inte ens för KJ.
Jo, alternativet, att VB har glömt den, var tydligen för svårt för hans gissningslek. Det var för svårt för alla andra i rättsprocessen också.
Citera
2014-07-29, 18:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dessutom så jämför man tejpen från bloggen med KJ:s tejp så ser de ju inte likadana ut. Den på bloggen är ju inte alls jämnt och fint kluven såsom KJ...

Vad Quarrel dessutom missar är en förklaring på vem som skulle ha försökt härma KJ:s tejp och bytt ut den..
Jag behöver inte förklara det om det är VB:s tejprullar som låg på badrumsskåpet och användes till hennes hår. Och du behöver inte upprepa att han har identifierat den, för det har han inte.
Citera
2014-07-29, 18:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad betyder "F:"?

Han behöver inte alls svara på en hypotetisk fråga.Jo, alternativet, att VB har glömt den, var tydligen för svårt för hans gissningslek. Det var för svårt för alla andra i rättsprocessen också.
Givetvis - eftersom han redan sagt att det är hans rulle..
Citera
2014-07-29, 18:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, bloggen har visst inte tillgång till KJ:s skarpslipade knivar - det är alldeles tydligt, det. Frågan är om man har något skarpslipat över huvud taget i sin arsenal; det tycks bara vara kverulans och långsökta slutledningar. - Och fortfarande har man inte hittat varken KJ:s stora ryggsäck eller varifrån den gröna fibern härrör. - När man ändå är i gång och filmar olika färdsträckor mm så föreslår jag att man även iscensätter en tänkt förflyttning av en emballerad kropp från KJ:s lägenhet till en bil som körts fram så långt som möjligt till lofttrappan. Tid? - Risk för vittnen?
Citera
2014-07-29, 18:11
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ja, men nu råkar det också vara så att du nog kan räkna på ena handens fingrar hur många som det kan vara som delar och klipper/skär av tejpen på här aktuellt sätt.

Nej, jag tror inte ens jag kan lämna en kvalificerad gissning men du verkar ju ha koll på detta. Mellan 1 och 5 alltså. Utveckla och berätta gärna hur du har kom fram till de siffrorna.
Citera
2014-07-29, 18:22
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Det betyder bara att den saknade längden (före sträckan 2,2 m) ej har återfunnits.

Jaha, ja den var då inte i VBs hår iallafall.

Citat:
Vilket inte utesluter att det fanns; bara inte i de besudlingar/områden som analyserats. - Sedan kan det också finnas andra skäl till att hans DNA inte återfanns, t.ex. att han bar handskar, eller att hans DNA fanns på den saknade sträckan.

Nu ligger väl bevisbördan i detta hänseende på åklagaren? Det är väl på deras ansvar att undersöka bevis? Är det rimligt att om man ignorerar att undersöka bevis och sedan komma i efterhand och påstå att avsaknaden av bevis inte utesluter något? Det är väl fan i mig tjänstefel om inte annat??

Citat:
Tror du att de försökte lura honom och förevisade en annan rulle än den som stod bredvid de fem duschringarna på plåtskåpet i hans badrum?

Jag tror inget, men i den här utredningen förvånar mig snart inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in