Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-02, 15:17
  #181
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Hur låter ett bajslarm undrar jag och blinkar det stora röda lampor?

Attention Attenzione Aschtung!!!!!
Det blinkar väl bruna lampor?
Ljudet påminner om en rejäl braksit.
Citera
2014-08-02, 15:24
  #182
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Herregud vilka idioter... Som så många redan har sagt så kan jag inte förstå hur dom kan ställa upp med namn och bild till en sån artikel...

Det är det här felet många svenskar gör, dom går inte till roten av problemet utan lägger alltid skulden på fel part.

Det här är ju inte furuviks fel, dom är inte skyldiga att kompensera någon, dom gör helt rätt som genast stänger bassängerna eftersom d flyter omkring skitkorvar.

Felet ligger ju självklart hos den kulturberikare som inte tar seden dit han kommer och använder sig av våra svenska toaletter.

Det är honom dom ska bli förbannade på.

Bor i en mellanstor svensk stad och har åkt med mina barn till ett område med utomhusbassänger, men slutade efter första besöket när d var fullt och berikare och deras skitkorvar i poolerna.

När dom sen säger att dom säger att dom hade tänkt äta mjukglass, men som straff till furuvik så lät dom bli.... då kan jag inte låta bli att skämmas lite extra för deras skull....
Citera
2014-08-02, 15:27
  #183
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Läs vad du själv skriver.
Din lösning är helt enkelt att förbjuda vattenparker (ja såkallade äventyrsbad etc. har inte separata bassänger). Det skulle inte vara värt att driva något sådant om man skulle bli återbetalningsskyldig till alla kunder så fort man utsattes för sabotage.

Tyvärr är det diskrimering att neka inträde till riskgrupper så man kan inte lösa problemet där heller varav Furuvik får en i princip omöjlig uppgift att hindra folk att skita i poolen (ett personligt ansvar, något som borde vara självklart även för barn).

Jag fattar inte det här egentligen, var mycket på olika badland och liknande i min ungdom, i flera olika länder. Aldrig har jag ens hört talas om att poolerna stängs av för att någon skitit i dem.
Furuvik menar att det här händer relativt ofta.. vad fan har hänt?

Hasish-boy menar du att det är normalt beteende att skita i en publik pool? Skall den som driver anläggningen straffas eller skall den som skiter i poolen göra det?

Om någon en natt tar sig in i SL:s lokstallar och eldar upp pendeltågen, är det då SL:s fel att tågen inte går? Skall de bli återbetalningsskyldiga till alla som löst periodbiljetter? Skall de bli återbetalningsskyldiga även till dem som hade semester de dagar tågen gick (men ändå hade giltig biljett?)

Var står det att jag tycker att det är ett normalt beteende att bajsa i pooler?

Vet inte vad det finns för alternativ så har svårt att ta ställning men vanligt tåg och flyg anser jag ska ge ut kompensation för biljett och förlorad inkomst osv eller erbjuda ett bra alternativ till den sålda tjänsten.

Ni som hävdar att en kompensation som motsvarar badanläggningen skulle kosta flera hundratusen kronor, har ni tänkt på att det är pengar som betalats för att få tillgång badanläggningen?
__________________
Senast redigerad av hashish-boy 2014-08-02 kl. 15:44.
Citera
2014-08-02, 15:29
  #184
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Kanske skulle införa något slags apartheid med uppdelade bassänger, så kan vi svenskar få bada ostört och utan skitkorvar?
Citera
2014-08-02, 15:30
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D4V1D8445HUND
Chock-klorera är vad de brukar göra efter att någon håvat upp skiten.

Men visst pengarna tillbaka så Ågren slipper sin ågren.
Så detta innebär att de rensar ej ut vattnet och byter ut det?
Citera
2014-08-02, 15:34
  #186
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Så detta innebär att de rensar ej ut vattnet och byter ut det?

Precis så är det, det kan tyckas ofräscht men den tunga kloreringen gör iaf att du slipper bli sjuk
Citera
2014-08-02, 16:14
  #187
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Jag känner inte till parken men jag har varit på tvivelaktiga zoo & nöjesparker i Sverige... Har man dessutom ändrat i hemsidan för att slippa eventuella kompensationer så bör saken diskuteras än mer.

Personligen så ogillar jag pooler och nöjes bad då jag tycker att det är en aning snuskigt men är det nära 30 grader varmt så finns det trotts det anledning att tro att badet var det stora målet åtminstone för de minsta..

Visst klockan var 4:a (men det är också som varmast då) så familjen torde ha utnyttjat andra delar av nöjes parken men beroende på hur mycket av nöjesparken som kan ses som ett badland så bör man sätta kompensation efter det..

Känns lite som att betala fullt pris för en tre rätters måltid på en restaurang för att sedan bli utan varmrätten p.g.a att köttet som skulle ingå i rätten kallats tillbaka på grund av risken för salmonella.

Jag kan hålla med om att artikeln känns löjlig men samtidigt så är det väl kanske en sådan familj med 5barn som har svårast att åka på en sådan grej då det är många inträden som ska betalas samt att familjens ekonomi förmodligen redan är tight med tanke på alla barn...

Furuvik är ligger ca 1 mil från min bostad så vi här hemma har skaffat säsongskort för barnens skull. Vi skaffade inte kortet pga. badet, det finns minst 15 andra badplatser inom 2 mils radie och den bästa, om man vill bada i pool är väl i så fall Fjärran Höjder, (http://www.fjarranhojderbadet.se/) bästa alternativet. Furuvik åker man till för att gå i parken, titta på djur, åka karusell och ha trevligt. Badet ligger precis vid ingången och är helt okej att börja eller avsluta dagen. Dock skulle jag aldrig åka dit och betala 399 SEK för att bada. Nu har det hänt några gånger under sommaren att vi åker dit enbart för att bada men det är för att vi har säsongskort med fri inträde.

Detta gör att jag tvivlar på deras historia och tror att de varit i parken hela dagen, tänkte ta ett dopp och då kom larmet och de tänkte ta tillfället i akt och få pengarna tillbaka.
Citera
2014-08-02, 16:52
  #188
Medlem
Tacka fan för att de utrymmer bassängen åtminstone.

Förresten, vad är Truls för jäkla namn egentligen?
Citera
2014-08-02, 17:03
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Var står det att jag tycker att det är ett normalt beteende att bajsa i pooler?

Vet inte vad det finns för alternativ så har svårt att ta ställning men vanligt tåg och flyg anser jag ska ge ut kompensation för biljett och förlorad inkomst osv eller erbjuda ett bra alternativ till den sålda tjänsten.

Ni som hävdar att en kompensation som motsvarar badanläggningen skulle kosta flera hundratusen kronor, har ni tänkt på att det är pengar som betalats för att få tillgång badanläggningen?

Nä ok, det var kanske lite att ta i
Men frågeställningen kvarstår.

Furuvik har öppet 24:e Maj - 24:e Augusti, badanläggningen i mån av väder.
Det de tjänar varje dag skall täcka resten av året när de inte har öppet. Djuren äter även på vintern.
Givetvis innebär det då att de har en ganska hög dagsomsättning en varm dag mitt i industrisemestern.
Skall en familj få ersättning så skall alla, därför skulle det innebära extrema kostnader för parken ifråga. Du anar inte hur många företag som är helt beroende av ruschen som kommer under några få sommarmånader för att annars sakta tyna bort resten av årstiderna.
Citera
2014-08-02, 17:04
  #190
Medlem
Det är ju rötmånad och då tar tidningar in vad som helst. Är det inte krokodiler och lejon eller sjöodjur, så är det den här typen av icke-nyheter
Citera
2014-08-02, 17:14
  #191
Medlem
Avva66s avatar
Nu ligger ju detta ämne rätteligen i avdelningen humor, men om denna familj ska få ersättning så ska väl alla som missat badet efter bajsattacken få ersättning. Eller hur?
Näe, detta är inget som Furuvik ska ersätta, skulle en åkattraktion gå sönder vilket händer,
så skulle det ju vara samma sak. Dessutom händer ju dessa bajsattacker några gånger om året.

Det är en skitstory helt enkelt.
Citera
2014-08-02, 19:01
  #192
Medlem
Haha bilden är så SD som det kan bli
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback