Så var det dags igen då

passade på att köpa biltemas bågfilsblad när jag var där och handlade vindrutstorkare sist.Jag har en luftdriven karosserisåg som jag kör med vanliga bågfilsblad i.
Brukar köra med sandviksblad och det har funkat kanon i alla år.Så idag så skulle jag byta
en stump av avgasröret på syrrans bil.Jag skulle "bara" kapa avgasröret på 2 ställen och dra
dit ett flexrör.Bågfilsbladet tog inte ens,jag fick ta rondellen och göra ett spår så man kom igenom materialet.Sen brukar det skära blixtsnabbt genom resten av dom tunna rören,men icke!
Jag fick ligga där i 1 minut innan det var någorlunda igenom röret så man kunde bryta isär skiten.Redan efter ca 20 sek såg jag att det inte var mycket tänder kvar.När löningen kommer åker jag och köper 10pack sandviksblad eller går in till wurth.Blir mycker bättre ekonomi och det blir bättre stämmning i garaget
Appropå luftrycksdriven karosserisåg så har jag haft 2 st från biltema tidigare,dessa höll ca 1 1/2 år innan dom helt enkelt ramlade isär.Tröttnade och köpte en inte allt för dyr AMPRO (Swedol).Den har funkat fint i 5 år och den är mycket flitigt använd.