2014-08-01, 22:53
Medlem
gottmospahedens avatar
Har också fått meddelande från Ingalill - jag som faktiskt varken är knarkare eller sverigedemokrat. Vilken ding-ding värld vi lever i
Citera
2014-08-01, 23:05
Medlem
ischs avatar
Trådar runt samma ämne sammanfogade.

isch, mod
Citera
2014-08-01, 23:33
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Har också fått meddelande från Ingalill - jag som faktiskt varken är knarkare eller sverigedemokrat. Vilken ding-ding värld vi lever i

Samma här, men jag räknar med att det är större chans att det "bara" är någon förvirrad lirare som vill kränga sunk-röka än att det skulle vara Researchgruppen som försöker fånga oss...

Vill de mig något kan de skicka ett PM och fråga mig om vad det nu är de skulle vilja veta. Jag är inte särskilt hemlig och skulle inte direkt bry mig om jag blev outad; men därmed inte sagt att jag tänker outa mig själv helt ur det blå.
Citera
2014-08-02, 00:37
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Anändaren Don-Quichotte har ju varit avstängd(Bannlyst) i nästan ett år,
Hur kan du då fått PM från denna användaren i måndags denna veckan?
(FB) Don-Quichotte avstängd för 1.01
För att klargöra, så var Don-Quichotte avstängd i sex månader för 1.01 f r o m augusti 2013 t o m februari 2014. Av någon anledning bestämde sig denne för att spamma via PM och blev permanent bannlyst för fyra dagar sen.

/Moderator i Rapporterade PM
Citera
2014-08-02, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Du verkar ha missat en hel del när det gäller hur saker fungerar.
Bara en IP-adress kommer man inte långt med. Eftersom det inte finns något i länken som identifierar vem som klickar så har de ju ingen aning om vilken användare som har vilket IP.

Och hur menar du att de skulle kunna registrera folks åsikter genom att kolla vilka IP-adresser som besöker aftonbladet.se?

Du har exakt noll belägg för att det är annat än vanlig spam, men har inget mot att inte bara påstå att det handlar om insamlande av ip-adresser utan också säga vilka som ligger bakom det.

Om du inte trollar så läs på lite mer och tänk lite längre innan du börjar häva ur dig saker som om de vore fakta.

Du verkar vara en desinformatör från vänsterextremisterna

Såhär går det till när Researchgruppen vill ta reda identiteten på en viss användare som skrivit invandringskritiska inlägg

1. Researchgruppen skickar ett PM till användaren de vill identifiera med en länk med ett specifikt ID, IDt representerar användaren.
2. Användaren klickar på länken
3. Eftersom Researchgruppen äger sidan användaren klickade på så kan dem fånga in användaren IP, och de vet att det är den användaren de är ute efter genom GET IDt. De ser även att använaren kom från flashback via HTTP-Referer objektet

De går även bra att Researchgruppen köper en reklambanner hos någon websida. Eftersom Researchgruppen hostar reklambilden så ser de vem det var som efterfrågade reklambilen när användare klickade på länken som låt oss säga är en webshop, och så använder de samma procedur ovan

Detta är det vanligaste sättet för Researchgruppen att komma över en specifik användares IP adress.

De skulle också kunna använda Tidpunkten när de skickade PMt, tex om användare "Achmed" fick sitt PM 14:00 och han loggade in 14:30 och tryckte på länken precis efter 14:40 så är det sannolikt att det är Achmeds IP adress som fångades upp eftersom de även ser att besökaren kom från Flashback via HTTP-REFERRER objektet i headern. Så vad de behöver göra är att pytsa ut mailen sporadiskt till specifika användare och sedan mäta när användaren loggade in och när IP adressen fångades in.

Och när de bundit en användare till en viss IP adress så ringer de sina kollegor som jobbar hos internetleverantören som ger dem vem personen är bakom IP adressen
Senast redigerad av Chefsideologen 2014-08-02 kl. 02:50.
Citera
2014-08-02, 02:55
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefsideologen
Du verkar vara en desinformatör från vänsterextremisterna.

Såhär går det till:

1. Researchgruppen skickar ett PM med en länk med ett specifikt ID i länken, IDt representerar användaren.
3. Eftersom Researchgruppen äger sidan användaren klickade på så kan dem fånga in användaren IP, och de vet att det är den användaren de är ute efter genom GET IDt. De ser även att använaren kom från flashback via HTTP-Referer objektet

De går även bra att Researchgruppen köper en reklambanner hos någon websida. Eftersom Researchgruppen hostar reklambilden så ser de vem det var som efterfrågade reklambilen när användare klickade på länken, och så använder de samma procedur ovan

Detta är det vanligaste sättet för Researchgruppen att komma över en specifik användares IP adress.

De skulle också kunna använda Tidpunkten när mailet skickades, tex om användare "Achmed" fick sitt mail 14:00 och han loggade in 14:30 och tryckte på länken precis efter 14:40 så är det sannolikt att det är Achmeds IP adress som fångades upp eftersom de även ser att besökaren kom från Flashback via HTTP-REFERRER objektet i headern. Så vad de behöver göra är att pytsa ut mailen sporadiskt till specifika användare och sedan mäta när användaren loggade in och när IP adressen fångades in.

Och när de bundit en användare till en viss IP adress så ringer de sina kollegor som jobbar hos internetleverantören som ger dem vem personen är bakom IP adressen

Fast ingen av länkarna i de PM som det talats om har innehållit ett "id".. men ändå tog du för givet att researchgruppen låg bakom. Det är just det som gör att det mesta du skriver känns löjligt.

Och en reklambanner? Hur tusan ska de kunna koppla vem som kollar på en bild som ligger öppet på en sida till en person. En person med åsikter som de anser vara relevanta dessutom?

Klart det går att fiska IP och info om andvändare, men sättet du beskriver är på tok för klumpiga.
Det roligaste är dock att du startade en tråd där du verkar så säker på din sak; att just researchgruppen ligger bakom vissa PM.

Det är absolut vettigt att vara uppmärksam på länkar i PM, men att vara övertygad på att random spam är från researchgruppen?
Kom igen. Bara för att du har listat ut att det går att se folks IP-adresser och du har kollat på wikipedia vad HTTP-REFERRER så betyder det inte att allt är "researchgruppen"
Citera
2014-08-02, 03:21
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Du verkar vara en desinformatör från vänsterextremisterna

Såhär går det till när Researchgruppen vill ta reda identiteten på en viss användare som skrivit invandringskritiska inlägg

1. Researchgruppen skickar ett PM till användaren de vill identifiera med en länk med ett specifikt ID, IDt representerar användaren.
Trams. Flashback's leave.php lämnar ingen referring URL (pröva själv via Firefox, högerklicka och välj view page info).
Citera
2014-08-02, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Trams. Flashback's leave.php lämnar ingen referring URL (pröva själv via Firefox, högerklicka och välj view page info).

Du har fel eller så har du missuppfattat. Det är inte flashback som använder HTTP-Referer utan den sida man klickat på. Du kan heller inte se om sidan använder Referer genom att klicka visa källa eftersom detta finns inne i serverprogrammet.
Citera
2014-08-02, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Fast ingen av länkarna i de PM som det talats om har innehållit ett "id".. men ändå tog du för givet att researchgruppen låg bakom. Det är just det som gör att det mesta du skriver känns löjligt.

Och en reklambanner? Hur tusan ska de kunna koppla vem som kollar på en bild som ligger öppet på en sida till en person. En person med åsikter som de anser vara relevanta dessutom?

Klart det går att fiska IP och info om andvändare, men sättet du beskriver är på tok för klumpiga.
Det roligaste är dock att du startade en tråd där du verkar så säker på din sak; att just researchgruppen ligger bakom vissa PM.

Det är absolut vettigt att vara uppmärksam på länkar i PM, men att vara övertygad på att random spam är från researchgruppen?
Kom igen. Bara för att du har listat ut att det går att se folks IP-adresser och du har kollat på wikipedia vad HTTP-REFERRER så betyder det inte att allt är "researchgruppen"

Jag skrev även det andra sättet med Tidsstämplar som de också kan använda sig av.

Jag har förklarat hur det går till, läs en bok om Serverprogrammering så kommer du fatta. Men du är väl en vänsterextremist som försöker desinformera

Sedan verkar du missuppfattat Tidstämpel-sättet, när man använder det så händer detta:

1. Tiden användaren loggade in ser Researchgruppen genom hans profil på Flashback

2. Att användaren kom från Flashback får de genom Referer objeket, det är "Nu lämnar du Flashback" som kommer vara Referer objektet.

3. Och i det här fallet har en .nu adress reggats i syfte att undvika att icke-flashback medlemmar går in på deras sida.

4. Tiden när han klickade på länken får de när hans IP adress dyker upp på Researchgruppens sida.

Och eftersom Researchgruppen bara skickat PMt till den specifika användaren och inte alla samtidigt och klickningen sker inom den tidsram användaren varit inlogggad och de samtidigt har Referer kan de binda en användare med relativt hög säkerhet till hans IP adress.

Jag har flera gånger i den tråden sagt att det är en misstanke jag har
Citera
2014-08-02, 07:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Du har fel eller så har du missuppfattat. Det är inte flashback som använder HTTP-Referer utan den sida man klickat på. Du kan heller inte se om sidan använder Referer genom att klicka visa källa eftersom detta finns inne i serverprogrammet.

Eftersom Flashback är krypterat så ges ingen referer. Klickar man på en extern länk här på forumet så står det inte var man kommer från.

Din idé om reklambanners fungerar dock. Men inte på Flashback eftersom all reklam ligger lokalt och således "äger" Flashback sidan som bilden ligger på.
Citera
2014-08-02, 07:49
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Det är alltså inte det PM:et som avses av TS.
Det som var misstänkt ledde till g2a.se (g2a.com är en stor site som säljer cd-nycklar till spel billigt).

Jag vet men jag såg att flera nämnt det mailet som jag pratar om också. Om jag, som inte är så himla bra på webbsidor, förstått det rätt så verkar dock den sidan (drogsidan) inte lagra IP va?
Senast redigerad av SkepticalHippo 2014-08-02 kl. 08:27.
Citera
2014-08-02, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Eftersom Flashback är krypterat så ges ingen referer. Klickar man på en extern länk här på forumet så står det inte var man kommer från.

Din idé om reklambanners fungerar dock. Men inte på Flashback eftersom all reklam ligger lokalt och således "äger" Flashback sidan som bilden ligger på.

OK

Jag menade tex Aftonbladet som gärna skulle ställa upp med reklambanners så att Researchgruppen kan tråla IP adresser. Researchgruppen skulle sedan PMa en länk till Aftonbladet till Flashbacks användare, och vid klick kommer man till Aftonbladet som har en reklambanner just på denna sida. Och eftersom reklambannern ligger på Researchgruppens server så kan de tråla IP adresser på alla som kommit in på just den Aftonbladetsidan.
Senast redigerad av Chefsideologen 2014-08-02 kl. 07:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in