2014-08-01, 19:06
Medlem
Fy fasen vad tungrott det är när man hamnar i en encounter battle och ingen utom en själv i laget går mot basen ens när motståndarna cappar...
Citera
2014-08-01, 19:38
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5A6ADC
Verkar finnas lite intressanta erbjudanden i butiken, kanske dags att öppna lädret....

edit. KV220 hur står den sig i förhållande till sina syskon?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Stats för pansar ser lite op ut för en tier5 vagn men kanonen är svag, sån där vagn som kan vinna för laget genom att agera kulmagnet men bära kan bli svårt utan premiumammunition.

KV-220 är en riktig kul tank, och den tank som jag spelar (även B2) när jag bara får skitlag. Den kan ensam ta kål på motståndarelaget eftersom inte en jävel vet om att man ska skjuta den i turret.
Den har pref5 MM, så ser inga tier7.
Den kräver att man skjuter en hel del guld mot KV-1/T1 Heavies, men har man inga problem med det (varför skulle man?) är KV-220 en väldigt avslappnade tank att spela.
Citera
2014-08-01, 19:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Den har pref5 MM, så ser inga tier7.
Ännu mer op då...100mm pansar i chassifronten mot kv-1 75mm.
Citera
2014-08-01, 20:37
Medlem
xyklopfs avatar
Har aldrig spelat arty, så jag undrar hur det är. Är det svårare, tråkigare eller kul? Flera av mina kompisar som spelar har varnat mig, då de tycker att det är tråkigt att sitta still och "spana" hela tiden. (låter som TD enligt mig... )

Har låst upp, men ej köpt G.Pz. Mk. VI, Bison 1, Wespe och Loyd gun carriage. Är det kul att spela arty, eller kan man skippa det? Har ingen lust att lägga pengar på vagnar och besättningar bara för att pröva.
Vill gärna höra era åsikter .

BTW, fick spela en bana inatt som heter "Brandgata", en större (?) och omgjord version av Prokhorovka. Riktigt snygg bana.
Citera
2014-08-01, 20:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Har aldrig spelat arty, så jag undrar hur det är.
Individuellt skulle jag säga, är lite annorlunda mot andra vagnar speciellt som det tar tid innan skotten landar, på långa avstånd kan hängtiden va över 3 sekunder så det krävs lite känsla.

Om du ska testa så kör engelska linjen till fv304 som är tier6, det är den roligaste spg jag kört.
Kanonen är lite svag men laddar om väldigt snabbt för en spg, skotten har lång hängtid men dom går i en hög bana så man kan komma åt ställen som andra spg inte når och räckvidden kort så den måste spelas aktivt, glöm att sitta i basen och runka i nån buske under hela matchen.

Vagnen svänger lite segt men i nedförsbackar toppar vagnen lätt nästan 80km/h så jag har många gånger kört om scouts och har inga problem att hänga med fronten.

Su-26 är tier3(?) rysk spg, när jag elita den för några år sen va den rätt op, ruskig snabb på att sikta med sitt kanontorn jämfört med dom flesta spg som måste vrida chassit för att sikta om eftersom kanonen sitter i chassit.

Spela spg är det bästa sättet att lära sig att inte bli träffad.
Citera
2014-08-01, 21:49
Medlem
Citat:
Har aldrig spelat arty, så jag undrar hur det är. Är det svårare, tråkigare eller kul? Flera av mina kompisar som spelar har varnat mig, då de tycker att det är tråkigt att sitta still och "spana" hela tiden. (låter som TD enligt mig... )

Har låst upp, men ej köpt G.Pz. Mk. VI, Bison 1, Wespe och Loyd gun carriage. Är det kul att spela arty, eller kan man skippa det? Har ingen lust att lägga pengar på vagnar och besättningar bara för att pröva.
Vill gärna höra era åsikter .

BTW, fick spela en bana inatt som heter "Brandgata", en större (?) och omgjord version av Prokhorovka. Riktigt snygg bana.

Böghororna i Minsk har nerfat sönder arty. Släpp det och spela tanks istället eller se dig om efter ett bättre spel.
Citera
2014-08-01, 22:21
Medlem
liddens avatar
Citat:
Har aldrig spelat arty, så jag undrar hur det är. Är det svårare, tråkigare eller kul?

Arty har blivit nerfat så det är nästan helt omöjligt att bära matcherna med arty. För att få en bra match i arty så krävs att matchen är både jämn och statisk. Kan vara kul när man hamnar i en sådan match men i de flesta matcherna så är det bara frustrerande att spela arty.

Som ankan sa så tycker jag man bör spela lite arty för att bli bättre på att undvika att bli träffad när man spelar andra tanks.
Citera
2014-08-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ännu mer op då...100mm pansar i chassifronten mot kv-1 75mm.

Så jag köpte vagnen.

Måste vara en av de bättre prem - kanske den bästa på V nivå.

Man dör ju aldrig haha! Kört 5 ggr burit upp laget varje gång. Kv1 är lite tuffa att möta men det går bara man får tillfälle att sikta rätt. Ej testat guldammo.

Alla 5 ggr vart jag själv i laget till slut - körde basic tactics och åkte dit heavys åker. Slog ut 4 vagnar 4 första lir sen 5 sista.

Helt otroligt. Top tier alla gånger emot kv1, kanonen är nog lite svag ja, men det är bara att rulla på och komma nära.

Sista omgången kom två artys och tog kål på mig tillslut i en samordnad kamikaze attack tråkigt dock att den är så jävla seg, 3 av gångerna lyckades några hinna cap innan jag ens vänt vagnen..

Inte haft så kul en jag rullat på med T14 (endast prem tanks räknat)

Tyvärr suger ju alla andra uppenbarligen fortfarande då man själv får göra allt jobb tydligen för att vinna.
Citera
2014-08-02, 10:08
Medlem
perineums avatar
Det här nya strongholds kan nog bli roligt lite längre fram när man kan attackera varandras befästningar!
Det kommer väl vara lite CW-light som jag förstått!

I övrigt tycker jag att det var positivt med de omgjorda banorna, än så länge i alla fall!
Speciellt El Halluf som blivit mycket bättre med fler möjligheter att variera sin taktik,
men man börjar väl svära som vanligt efter ett tag om att alla idioter klumpar ihop sig i en hög och skjuter varann i arslena!

WT nerfen tycker jag inte heller var särskilt kännbar, men jag brukar oftast ladda om efter 4-5 skott!
Rhm:en har jag 15 cm kanonen på så den märkte jag inte nåt på så klart!
Senast redigerad av perineum 2014-08-02 kl. 10:27.
Citera
2014-08-02, 20:55
Medlem
different_trips avatar
Gött med x2 exp på vinsterna hela helgen, har blivit en del lir. Nog dragit in 70k på en tank.

Har för första gången laddat lite guld (5-6 skott) på min T-44 eftersom winraten varit riktigt bedrövlig, ynka 44%. Vilken skillnad säger jag!

Idag har jag vunnit 33 av 46 games, helt sjukt! Att det slår in under dubbel är gött!
Citera
2014-08-03, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Gött med x2 exp på vinsterna hela helgen, har blivit en del lir. Nog dragit in 70k på en tank.

Har för första gången laddat lite guld (5-6 skott) på min T-44 eftersom winraten varit riktigt bedrövlig, ynka 44%. Vilken skillnad säger jag!

Idag har jag vunnit 33 av 46 games, helt sjukt! Att det slår in under dubbel är gött!
Har upptäckt att man kan inte köra T-44'an lika aggresivt som type59'an. kör man lite defensivt och försöker vända fronten mot har den rätt bra egenskaper.
Citera
2014-08-03, 19:37
Medlem
xyklopfs avatar
Vann en dags premium igår, så det har blivit en hel del spelande. Mest spelat Ferdinand, Tiger 1 och VK 4502(P) A.

För att återgå till ett äldre inlägg här: Jag skrev att det var bättre MM och lag när jag körde premium senast och det var likadant nu. Bättre matchade lag och generellt bättre medspelare (inte hela lag med nybörjare som man ska bära). Inte heller har jag varit lågtier i match efter match efter match, det har varit mera fördelat över hela skalan. Dock ett undantag där: Hetzern! Har i 2-3 veckor nu ENBART hamnat i tier 6 matcher med den. Inte EN enda tier 4 match har jag kört. Konstigt. (för många vinster kanske..?)

Vill även tacka för era svar om arty och hur det är att spela. Har inte bestämt mig än vad jag gör där. Just fv304 har jag sett i många matcher och den ser kul ut. Även sugen på att testa Hummel, sett flera som använder den som TD.

Den nya presentvagnen man fick....nja, föll mig inte i smaken direkt. Tror jag kört bara 3 matcher med den. Seg, dåligt pansar, usel kanon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in