2014-08-03, 22:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
sett flera som använder den som TD.
Du blandar inte ihop den med nashorn?
Citera
2014-08-03, 22:56
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Du blandar inte ihop den med nashorn?

Faktiskt inte. Sett flera hummelförare med 150mm kanonen for omkring inne i Himmelsdorf, Kharkov och Storm och sköt mot fienden. Även sett folk använda ryska artys på samma sätt. Inte bara defensivt heller utan rejält aggressivt. Blivit en del kommentarer i chatten som: "another arty goes TD" och sånt.
Kanske har med nerfarna ni nämnt att göra?

Ganska effektivt verkar det som, om man träffar och inte står för nära dvs. En hummel tar väl inte så många granater har jag för mig, vissa artys kan ta pansargranater också har jag läst. De har då ingen "splash"skada som jag förstår det.

Från wotwiki: The Hummel is a German tier 6 self-propelled gun.

Produced from 1943 through 1944, with a total of 666 vehicles manufactured. They first saw combat in the Battle of Kursk (Operation Citadel).

Built on the Pz.Kpfw. III/IV chassis, the Hummel is a very well-rounded piece of artillery. The second gun can take down or seriously damage any heavy tank. This, combined with a good accuracy, makes it one of the best T6 SPGs. It can also be played in "tank destroyer mode" (direct fire) when needed. However, because of its height and low gun depression, going into a short range gunfight is not advisable, since you're likely to just overshoot anything in front of you.
Citera
2014-08-04, 08:18
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Faktiskt inte. Sett flera hummelförare med 150mm kanonen for omkring inne i Himmelsdorf, Kharkov och Storm och sköt mot fienden. Även sett folk använda ryska artys på samma sätt. Inte bara defensivt heller utan rejält aggressivt. Blivit en del kommentarer i chatten som: "another arty goes TD" och sånt.
Kanske har med nerfarna ni nämnt att göra?

Ganska effektivt verkar det som, om man träffar och inte står för nära dvs. En hummel tar väl inte så många granater har jag för mig, vissa artys kan ta pansargranater också har jag läst. De har då ingen "splash"skada som jag förstår det.

Från wotwiki: The Hummel is a German tier 6 self-propelled gun.

Produced from 1943 through 1944, with a total of 666 vehicles manufactured. They first saw combat in the Battle of Kursk (Operation Citadel).

Built on the Pz.Kpfw. III/IV chassis, the Hummel is a very well-rounded piece of artillery. The second gun can take down or seriously damage any heavy tank. This, combined with a good accuracy, makes it one of the best T6 SPGs. It can also be played in "tank destroyer mode" (direct fire) when needed. However, because of its height and low gun depression, going into a short range gunfight is not advisable, since you're likely to just overshoot anything in front of you.

Det är inte den gamla Hummel du pratar om?
Det fanns en version av Hummel riktigt tidigt i spelets historia som gick väldigt bra att använda som en TD, men det var iofs innan arty nerf och HE nerf.
Visst kan man använda arty som TD, men man har för lite HP och för dålig accuracy för att det ska funka genomgående bra.
Citera
2014-08-04, 14:24
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Det är inte den gamla Hummel du pratar om?
Det fanns en version av Hummel riktigt tidigt i spelets historia som gick väldigt bra att använda som en TD, men det var iofs innan arty nerf och HE nerf.
Visst kan man använda arty som TD, men man har för lite HP och för dålig accuracy för att det ska funka genomgående bra.

Mycket möjligt att det kan vara så. Kan ju vara spelare som det "brunnit" för också. Går "all in" så att säga, men har som sagt sett det flera gånger med olika länders arty´s, dock mest tyska och ryska. Och inte enbart i desperat självförsvar. Vet inte hur det funkar om man kanske får mer exp. om man gör så?
Citera
2014-08-04, 14:43
Medlem
liddens avatar
Citat:
Mycket möjligt att det kan vara så. Kan ju vara spelare som det "brunnit" för också. Går "all in" så att säga, men har som sagt sett det flera gånger med olika länders arty´s, dock mest tyska och ryska. Och inte enbart i desperat självförsvar. Vet inte hur det funkar om man kanske får mer exp. om man gör så?

Det är svårt att få en bra match på Himmelsdorf med arty. Har själv gått självmords-TD några gånger när jag inte känt för att sitta i ett hörn en hel match och i alla fall bara få skräp-XP.
Citera
2014-08-04, 16:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Himmelsdorf är rätt skaplig för spg sen den fick encounter, halva fiendelaget sticker upp på kullen i en enda stor böghög så där har jag plockat några tusen skada många gånger.
Citera
2014-08-04, 18:08
Medlem
H-dorf fungerar för spg som lobbar granater i en hög kastbana typ FV304, FT BS, SU18 etc. Övriga spg har inte mycket att hämta där.

Den absolut mest horribla skitkartan som tänkas kan för spg enligt min mening är Ensk. Inga bra skydd och snabba rush-korridorer där fiendens light och medium snabbt kan rusha nedåt eller uppåt längs spåren för snabb spott av egna eller fiendens spg. Ofta man ser spg i båda lagen utplånas inom någon minut på den kartan.
Citera
2014-08-04, 20:17
Medlem
Bearforceones avatar
Tillbaka efter en välbehövlig utlandsresa och ser att de släppt en ny patch. 2 gig för lite krimskrams, inga nya tanks förutom en ganska trist t2 (förvisso gratis) premium och ett gäng omgjorda kartor som gör att jag spelar som en full höna.

Omgjorda kartor ja, de innebär numera smala korridorer för heavys och td:s med bra frampansar att brawla i...

Jaja, får hoppas 9.3 ger nåt kul, typ 5 nya redshires/steppes.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-08-04 kl. 20:36.
Citera
2014-08-04, 20:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
H-dorf fungerar för spg som lobbar granater i en hög kastbana typ FV304, FT BS, SU18 etc. Övriga spg har inte mycket att hämta där.
Haft ett par riktigt lyckade matcher med 212A och gw tiger P men man blir djävligt beroende av dom som tar fältet.
Citera
2014-08-04, 22:26
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380

Den absolut mest horribla skitkartan som tänkas kan för spg enligt min mening är Ensk. Inga bra skydd och snabba rush-korridorer där fiendens light och medium snabbt kan rusha nedåt eller uppåt längs spåren för snabb spott av egna eller fiendens spg. Ofta man ser spg i båda lagen utplånas inom någon minut på den kartan.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Haft ett par riktigt lyckade matcher med 212A och gw tiger P men man blir djävligt beroende av dom som tar fältet.

Spelar inga andra artys än FV304, men den är ju å andra sidan helt fantastisk på Himmelsdorf! Dels kan man skjuta de som brawlar uppe på kullen, även de som gömmer sig bakom skyddet i mitten, dels kan man skjuta på de som försöker köra hulldown i backen och placerar man sig rätt, kan man också skjuta på de som tar vägen precis nedanför slottet på kullen. Ingen aning om det går med andra artys, men de med liknande skottbana borde funka på samma sätt.
Citera
2014-08-05, 03:40
Medlem
Fv304 är ju så jävla irriterande, det är inte bara att den kommer åt att skjuta dessa omöjliga artyskott, den skjuter ju snabbt oxå.

blir man träffad av en fv304 är det bara att slösa rep-kittet och ta sig därifrån fort som fan. "critical hit" var 5:e sekund... De andra skjuter kanske liknande banor, men absolut inte lika farliga.

Sen deras rörlighet och speed gör dem roliga att se på, vet inte hur många gånger de räddat en match i slutet antingen via att fara och ta fiendebasen eller td-mode de cap och spotta.
Citera
2014-08-05, 07:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
den skjuter ju snabbt oxå.
Vadå 10 sekunder omladdningstid är väl inte snabbt fan va irriterande det är när en skjuter på en, jag vet så djävla väl att han gör pytteskada men om jag inte flyttar på mig har snart 1000hp bara poff försvunnit.

Citat:
vet inte hur många gånger de räddat en match i slutet antingen via att fara och ta fiendebasen eller td-mode de cap och spotta.
Skitkul att smiska ryssarsel i slutet av matcherna, hastigheten gör att man kan scouta lite också och åka tillbaka för att "decappa"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in