2014-08-01, 16:04
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Vad fan ska dom göra? Hänga ut en men sånt glömma rätt så fort.
Låt dom komma
I bästa fall så blir du uthängd i Expressen och i värsta fall så får du hembesök utav RF,inget av alternativen verkar vara särskilt lockande.
Citera
2014-08-01, 16:04
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefsideologen
Jag fick en till ide hur Researchgruppen kan samla in IP adresser. De hyr en reklambanner på någons sida. Och eftersom Researchgruppen hostar reklambilden som visas så kan de fånga in vems IP adress det är som efterfrågar bilden när du går in på en sida. På detta sätt skulle även vanliga sajter som Aftonbladet bli en åsiktsregistrerare åt Researchgruppen.

Du verkar ha missat en hel del när det gäller hur saker fungerar.
Bara en IP-adress kommer man inte långt med. Eftersom det inte finns något i länken som identifierar vem som klickar så har de ju ingen aning om vilken användare som har vilket IP.

Och hur menar du att de skulle kunna registrera folks åsikter genom att kolla vilka IP-adresser som besöker aftonbladet.se?

Du har exakt noll belägg för att det är annat än vanlig spam, men har inget mot att inte bara påstå att det handlar om insamlande av ip-adresser utan också säga vilka som ligger bakom det.

Om du inte trollar så läs på lite mer och tänk lite längre innan du börjar häva ur dig saker som om de vore fakta.
Citera
2014-08-01, 16:17
Medlem
murder_us avatar
Jag har också fått mail från den här ingalill, det är nog inget att oroa sig för.
Jag är överlag väldigt kritisk mot massinvandring och överlag positiv till knark. Jag har säkert formulerat mig på brottsligt vis både en eller två gånger om våra vänner invandrarna, men jag är knappast ett mål för nån researchgrupp. Varken rårasist eller speciellt intellektuell.
Researchgruppen skulle knappast tjäna på att outa nån helt okänd användare heller utan skulle gå på de lite tyngre skribenterna som Golonka eller Straybullet (Som för övrigt är bannad, ge mannen amnesti för fan).

Skriver dock aldrig i knarkdelen och skulle aldrig få för mig att röka några syntetiska cannabinoider.
Ska det vara knark ska det vara äkta vara, bra kvalitet och absolut inte via internet.
Citera
2014-08-01, 16:17
Medlem
SvartOchGuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Jag har också fått mail från den här ingalill, det är nog inget att oroa sig för.
Jag är överlag väldigt kritisk mot massinvandring och överlag positiv till knark. Jag har säkert formulerat mig på brottsligt vis både en eller två gånger om våra vänner invandrarna, men jag är knappast ett mål för nån researchgrupp. Varken rårasist eller speciellt intellektuell.
Researchgruppen skulle knappast tjäna på att outa nån helt okänd användare heller utan skulle gå på de lite tyngre skribenterna som Golonka eller Straybullet (Som för övrigt är bannad, ge mannen amnesti för fan).

Skriver dock aldrig i knarkdelen och skulle aldrig få för mig att röka några syntetiska cannabinoider.
Ska det vara knark ska det vara äkta vara, bra kvalitet och absolut inte via internet.

Det allra troligaste är ju att de letar efter politiskt aktiva Sverigedemokrater för att hänga ut dem. Men man kan ju undra hur många som kommer att hängas ut innan valet i september. Researchgruppen har själva sagt att framtida uthängningar kommer ske.
Senast redigerad av SvartOchGul 2014-08-01 kl. 16:20.
Citera
2014-08-01, 16:18
Medlem
Nu spånar jag bara fritt här..
Jag gissar att det har dykt upp något verktyg för att masskicka pm på forum som både potpurri och vem-det-nu-är har råkat komma över samtidigt, brukar ju händra lite då och då på forum, både med inlägg och pm.
Ska man spekulera vidare så kan man tänka sig att dom har sökt på vissa nyckelord och skickat pm till användare som har gjort inlägg med dom orden på sistone. Därför vissa har fått pm utan att vara särskilt aktiva i dom forumdelarna.
Citera
2014-08-01, 16:30
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Jag har också fått den och att kalla mig invandringskritisk är att bända rejält på verkligheten.
Har även fått pM om att köpa syntetisk cannabis i samma veva.

Fick idag också en länk till att rösta på SvP från en pastor Bengt med tillhörande länk. Kändes mest stört av alltihop.
Jävla ofog!

Det där med pastor Bengt verkar ju duktig weirdo.
Kan man få en länk tro?
Citera
2014-08-01, 16:44
Medlem
Jag har fått mailet av användaren G2ANU som nu är avstängd. Har endast 14inlägg och inget av dom är invandrarkritiskt vad jag kan se.
Citera
2014-08-01, 16:45
Medlem
CD-skivas avatar
Tror inte researchgruppen skulle vara så obvious att de skickar PM, det tar de nog i trådar där det är aktiv diskussion pågående.

För övrigt verkar länken i ditt PM enbart vara en ref-länk a.k.a. klicka och köp ett spel så får personen rabatt på nästa spel han köper.
Han försökte t.o.m. döpa sitt användarnamn på g2a till något oskyldigt som man inte ska reagera på.
Move along, nothing to see here. Även fast det framkallar en intressant diskussion.
Citera
2014-08-01, 17:00
Medlem
Facebacks avatar
Att fascisterna kartlägger sina meningsmotståndare är vanligt, ingen ny grej detta har dom gjort sen fascismens fördels. Bara dom rätta åsikterna får finnas, annars ska man registreras och tystas på alla tänkbara vis.

Sorgligt att se dessa fascister i dag med deras starka kopplingar till både media och politiken.
Senast redigerad av Faceback 2014-08-01 kl. 17:02.
Citera
2014-08-01, 17:03
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefsideologen
Många av er har fått ett mail här på Flashback från en som säljer TV-spel men som jag tror egentligen är Researchgruppen, och som vill att du ska klicka på en länk. Klicka absolut INTE eftersom denna länken är till för att fånga in din IP adress, har du klickat på den har dem IP adressen och kan börja kartlägga dig.

Vill bara varna er för detta

Jag har fått ett PM från en Ingvar1987 som vill att jag ska rösta på SvP, samt klicka på medföljande länk...

Vet någon mer om detta?
Citera
2014-08-01, 17:15
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u

StrayBullet är dock inte särskilt mån om att bevara sin anonymitet. Om inte jag minns fel så har han länkat till artiklar som han själv skrivit, som är märkta med namn.
Citera
2014-08-01, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Även jag har fått PM från ingalill om att köpa droger. Det enda jag kan minnas att jag någonsin skrivit i drogforumet är att jag inte använder droger. Den mest troliga teorin är alltså att det är reklam som man skickat till exakt alla som florerat i de trådar som de hämtat användarnamn från.

Ska jag ha foliehatten på en stund så skulle det också kunna bero på att jag outat att jag jobbar inom ett samhällsviktigt säkerhetsyrke och i andra trådar skrivit att jag är invandrarkritisk. Jag har faktiskt aldrig skrivit något om att jag hatar invandrare, bara att jag är kritisk till invandringen.

Om det mot förmodan skulle vara Researchgruppen så tror de kanske att de är ett scoop på gång men det är förjävla långsökt med tanke på att jag brukar uppföra mig. Jag tror helt enkelt det är en småknarkare som vill sälja fuskknark.

Det är alltså inte det PM:et som avses av TS.
Det som var misstänkt ledde till g2a.se (g2a.com är en stor site som säljer cd-nycklar till spel billigt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in