Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2014-07-31, 11:18
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdrasil
Sarah Dawn Finer tror jag hade funkat väldigt bra. Hon har bra tryck i rösten, närvaro och pondus, gemytlig och duktig i intervjuerna (Musikhjälpen).

NEEEEEEEJ, inte fler inkvoterade. Vin har sett alldeles för mycket av såna.
Citera
2014-07-31, 11:45
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
NEEEEEEEJ, inte fler inkvoterade. Vin har sett alldeles för mycket av såna.

Inkvoterade? Från vilken kategori skulle SDF vara inkvoterad? Hyllkvoten?

Nej, hon är precis lika aktuell som alla andra artister som är mer eller mindre lämpliga.
Citera
2014-07-31, 11:53
Moderator
Dr Kings avatar
Den överlägset bästa för jobbet vore Björn Skifs. Folklig, sjunger bra, har humor och karisma samt fans i alla åldersgrupper.
Citera
2014-07-31, 14:42
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Den överlägset bästa för jobbet vore Björn Skifs. Folklig, sjunger bra, har humor och karisma samt fans i alla åldersgrupper.

Ja han vore klockren! Han kan på ett naturligt sätt bjuda på sig själv, förutom sjunga grymt! Men frågan är om SVT skulle gå tillbaka till en man efter Petra... Det vore bra om de kunde se förbi könet och välja den som är bäst lämpad, men jag är inte så säker på att SVT kan/vill göra det.

Jag skulle gärna se färre inbjudna gäster och mer interaktion och lek med publiken från programledarens sida. Lite som på Berghagens tid. Som det är nu är det bara en lång radda av artister som det stressas mellan, Petra hinner knappt säga hej och tack till dem. Senaste avsnittet var dock lite bättre än de tidigare.

Vad hände med Jonas Wahlström förresten? Det var ett mysigt inslag Något liknande vore kul att ha igen.
Citera
2014-07-31, 16:16
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Mycket bra förslag. Det är bara det att då skulle SVT tvingas till reträtt. Sätta in en vit äldre man som dessutom är populär i hela Sverige är helt orimligt.

Självklart fortsätter tv-bolaget med en ung kvinna, alternativt nåt hbtqi-aktigt.
Citera
2014-07-31, 20:46
Medlem
SVT kapitulerar och tar äntligen förnuftet till fånga.
Nästa vecka gästar Berghagen för att rädda ansiktet!
Men att det skulle vara i desperation... nej, nej säger ansvariga för floppen

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article19298448.ab
Citera
2014-07-31, 21:58
Medlem
Mikojans avatar
Och lite i förbifarten kan man läsa att det inte blev nåt lyft med skäggiga damen. Folk skiter i sån smörja, men det förstod inte genierna på SVT. Kvällstidningarna som också tycker "artisten" är märkvärdig drar därför inte i gång stora fiaskotrumman.
Citera
2014-08-01, 02:03
Medlem
JerryCottons avatar
Om nu Petra skulle ersättas med en annan kvinna kanske Tina Ahlin skulle vara ett alternativ? Ruggigt musikalisk och ger ett gemytligt intryck. Fast det blir nog Marie Serneholt om SVT får välja...

Annars så håller jag med ang. Björn Skifs, men tror inte han är intresserad.
Citera
2014-08-01, 12:25
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Om nu Petra skulle ersättas med en annan kvinna kanske Tina Ahlin skulle vara ett alternativ? Ruggigt musikalisk och ger ett gemytligt intryck. Fast det blir nog Marie Serneholt om SVT får välja...

Annars så håller jag med ang. Björn Skifs, men tror inte han är intresserad.

Tina Ahlin är en intressant kvinna på många sätt och mycket kompetent. Frågan är om hon inte är lite för anonym?

Marie Serneholt är ytterligare en ointressant person som sannolikt gjort sitt.

Varför inte Peter Harrysson? Behärskar en scen till fullo, musikalisk allvetare, folklig på rätt sätt, har gjort diverse sjungade roller utan att vara någon sångare i världsklass (vilket inte behövs).
Citera
2014-08-04, 12:45
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Tina Ahlin är en intressant kvinna på många sätt och mycket kompetent. Frågan är om hon inte är lite för anonym?

Marie Serneholt är ytterligare en ointressant person som sannolikt gjort sitt.

Varför inte Peter Harrysson? Behärskar en scen till fullo, musikalisk allvetare, folklig på rätt sätt, har gjort diverse sjungade roller utan att vara någon sångare i världsklass (vilket inte behövs).

Harryson är fan briljant, jag tyckr faktiskt hans sångröst är väldigt bra http://www.youtube.com/watch?v=cLSqSKpAYE4. Dock är jag inte helt säker att han fysiskt skulle klara av det, han börjar ju komma upp i åren och har väl inte direkt tappat i vikt.
Senast redigerad av Storalf 2014-08-04 kl. 12:54.
Citera
2014-08-04, 14:14
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vad sägs om Knut Angred han kan ju båda sjunga och stå på scen?

Även om han förvisso vad jag vet inte har haft några programledarskap.
Senast redigerad av freeriderXII 2014-08-04 kl. 14:16.
Citera
2014-08-04, 19:51
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vad sägs om Knut Angred han kan ju båda sjunga och stå på scen?

Även om han förvisso vad jag vet inte har haft några programledarskap.

Men nej... En av de mer tröttsamma Galenskaparna från Göteborg. Inget för Lisebergs ens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in