2014-07-31, 18:48
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Ja jag kan verkligen rekommendera dessa två, är själv en stor fantast av just tobaksdofter. Tabac Aurea är för mig en rik och fyllig piptobaksdoft med viss sötma i sig medans Jeke doftar som en dyr cigarr, torr och rökig. Proverna inhandlades från Surrender to Chance. Beställde ett 60-tal dofter från dem nu i sommar så jag hade lite att göra under semestern.

Det där är väl i och för sig en sanning med modifikation. Håller själv Creed som ett av mina absoluta favorithus men att dofterna håller riktigt länge stämmer långt ifrån in på alla. Av 8 st Creeddofter jag äger varar 5 st utav dem ca 5-7 timmar på mig och jag tror inte min hud varken är bättre eller sämre vad gäller hållbarhet än gemene mans. Det kan hända att din upplevelse naturligtvis är att de har väldigt bra hållbarhet men jag vill ändå dela med mig av min erfarenhet så ingen köper en dyr doft och blir besviken för att den är borta efter 6 timmar.

Jaa det är klart! Nu ska jag inte säga att alla creed parfymer är så men Aventus för mig håller 26 timmar, och royal oud i 12-14 timmar. Det är iofs de "starkare" parfymerna, men som andra säger så sampla för guds skull innan när det gäller såna dyra parfymer!
Skins.nl har det mesta från creed och är billigt och snabbt!
Citera
2014-07-31, 22:57
Medlem
Funderar själv på en beställning.

Jag ska då köpa Marc Jacobs Bang Bang, Animale animale och sen antagligen en bvlgari.

Just nu pendlar det mellan vanliga pour homme och extreme, gillar båda även om jag drar mer till extreme.

Dock anser ni att extreme fungerar till vardags eller att den blir lätt för stark?
Citera
2014-08-01, 00:15
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Funderar själv på en beställning.

Jag ska då köpa Marc Jacobs Bang Bang, Animale animale och sen antagligen en bvlgari.

Just nu pendlar det mellan vanliga pour homme och extreme, gillar båda även om jag drar mer till extreme.

Dock anser ni att extreme fungerar till vardags eller att den blir lätt för stark?

Ohh va kul!

Animale Animale är helt klart en "sleeper", honung, ananas, tobak, vanilj

Söt men inte för söt! Tycker den är lite dirty sexy, rå och söt samtidigt. Kostar typ 200kr tror jag, så grymt prisvärd.

Jag har även bvlgari pour homme extreme! Låt inte namnet lura dig! Det är inget "extremt" med parfymen, den doftar otroligt "classy" Doftar mycket té, fungerar perfekt i vardagen!
Citera
2014-08-01, 00:35
Medlem
mr.demons avatar
Är denna från Gucci nåt att ha till vintern? Bra pris på den nu.

http://www.nordicfeel.se/kategori/varumarken-for-honom/g/gucci/gucci-gucci-by-gucci-pour-homme-1597
Citera
2014-08-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ohh va kul!

Animale Animale är helt klart en "sleeper", honung, ananas, tobak, vanilj

Söt men inte för söt! Tycker den är lite dirty sexy, rå och söt samtidigt. Kostar typ 200kr tror jag, så grymt prisvärd.

Jag har även bvlgari pour homme extreme! Låt inte namnet lura dig! Det är inget "extremt" med parfymen, den doftar otroligt "classy" Doftar mycket té, fungerar perfekt i vardagen!

Vad tycker du om pour homme eller aqua pour homme om du provat dessa från bvlgari ?
Citera
2014-08-01, 01:37
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vad tycker du om pour homme eller aqua pour homme om du provat dessa från bvlgari ?

Har jag, och enligt mig luktar den fan så sämst. Iofs marine har jag , men säkert likvärdiga.
Citera
2014-08-01, 07:07
Medlem
karlsoons avatar
Jag skulle behöva lite snabb hjälp. Jag undrar om Pure Malt Creation kan vara värt ett blindköp för 450kr.
Som vanligt kan man ju aldrig få det perfekta svaret så det jag undrar:
Luktar den bra? Är den prisvärd? Och är det en doft som är relativt enkel att gilla och bära? Går den att ha på jo kneg Tex?
Citera
2014-08-01, 08:40
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jag skulle behöva lite snabb hjälp. Jag undrar om Pure Malt Creation kan vara värt ett blindköp för 450kr.
Luktar den bra? Är den prisvärd? Och är det en doft som är relativt enkel att gilla och bära? Går den att ha på jo kneg Tex?

Har bara testat den vanliga Pure Malt och den är imo relativt trist. Bytte bort min flaska. Namnet är totalt missvisande om man tror att man ska få något som påminner om rökig whisky. Sött och intetsägande, gourmand, går antagligen hem hos damerna. Priset är väl inget att klaga på och givetvis är det en funktionsduglig doft. Den luktar absolut inte dåligt på ngt sätt men jag hade väl lite högre förväntningar iom all hype. Pure Havane tycker jag är roligare men den verkar vara svårare att lösa.
Citera
2014-08-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Vilken sida har du hittat den på?
Citera
2014-08-01, 11:03
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vilken sida har du hittat den på?

Kolla allbeauty
Citera
2014-08-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Kolla allbeauty

Jag tänkte på Pure Wood, läste lite för snabbt eller tänkte på den.
Citera
2014-08-01, 14:23
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Kolla allbeauty

Tack för hjälpen.

Och du var precis som du skrev Allbeauty den hade kommit in på.
Tycker du att den luktar sliskigt om man nu utrycker sig så? Jag funderar på att blindköpa den och gillar jag den inte så ger jag bort den.Tror du den kan passa en 23-24 åring eller är den för mogen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in